Proefrit CBR1100 Blackbird

H4D3S

Die hard MF'er
8 nov 2005
715
0
Huizen
Na mijn welkom msg in de thread nieuwkomelingen zijn veel reacties geweest in dit forum. Het ging om het feit dat ik me aangetrokken voel tot een Hayabusa. Velen die zeggen dat het niet de perfecte fiets is om te leren en een paar die zeggen dat het best mogelijk is.

Nu kreeg ik tot mijn grote verbasing een email in mijn hotmail van ene BertV.
Hij bood me aan om een rondje te rijden op zijn Honda CBR1100xx Blackbird.
..........
Dat was wel een heel raar mailtje. Wist niet zo heel goed wat ik hier nou mee moest. Een onbekende die mij op zijn motor liet rijden?
Ben er op in gegaan en een email conversatie volgde. BertV wilde wel eens weten wat een beginneling nou van zijn motor vond en hij wilde natuurlijk mij blij maken en laten proeven van een zeer krachtige motor.
Na onze email conversatie hadden we afgesproken om elkaar te ontmoeten op zaterdag 19november 12:00.

Zaterdag morgen, Ik vertrek samen met mijn vriendin vanuit Hilversum richting Amersfoort. Aangekomen nemen we een lekker bakkie senseo en praten wat over motoren. En natuurlijk waarom die zo gek is om mij op zijn motor te laten rijden. Toen we eenmaal terplekke waren had Bert eigenlijk wel een beetje spijt maar wilde het toch wel doorzetten.
Ik had mijn bakkie op en Bert stelde al meteen voor om naar de motor te lopen.

Aangekomen bij de garage waar de motor in stond vertelde ik hem dat ik ff naar m`n auto moest lopen om mijn spullen te pakken zoals de helm handschoenen en jas. Toen Bert zijn motor uit de garage pakte en hem begon te starten keek ik wel ff verbaast. Wat een geluid zeg!! en wat is die motor grooot!!! :o
Zo dat is wel ff wat anders dan een er5 of bandit650........
Stond daar echt met mijn mond vol tanden. We moesten wel heel ff wachten want de automatische choke stond aan omdat de motor koud was. ff gewacht tot het toerental naar beneden ging en Bert wees me de plek op de motor.
Hij zegt nog: Links en nog eens Links, daar vind je de snelweg. _O-
Ik kon het niet geloven. Ik reed de straat uit met alle voorzichtigheid geboden.
Eerst maar naar rechts en een stukje 80 gereden. Halverwege omgekeerd en richting snelweg.
Ik kon niet al te lang wegblijven omdat mij dat niet redelijk bleek tegenover Bert. Dus na een paar kilometer omgedraaid en weer richting het startpunt.
Aangekomen wel spijt dat ik hem weer terug moest geven ;(
het liefst had ik hem natuurlijk een hele week meegenomen *O*
Bert kwam aangelopen en nam de motor weer in zijn handen en parkeerde hem weer veilig in zijn garage. nog heel ff afscheid nemen van de motor en de deur ging weer dicht.
Nog ff met Bert meeglopen voor een bakkie koffie en wat jongenspraaten toen ook maar afscheid genomen van Bert.

Mijn oordeel: Een hele aardige gozer die Bert maar wel een beetje gek :}
De motor stuurde wel heeel lekker al moest ik wel aan de zithouding wennen (lol) wat een dikke motorfiets is dat! de pk`s waren ruim voldoende of zelfs wel een beetje veel! en ik heb geeneens heel gek gereden omdat ik toch wel wat zuinig ben op andermans spullen. maar met halfgas had hij zelfs wel meer vermogen dan ik nodig zal hebben :)
Ik denk wel dat hij makkelijk te berijden is alhoewel steeds met 1/10e gas rijden wel vermoeiend is om bij de 120 te blijven.

Ik wil hierbij Bert nog maals bedanken voor zijn gastvrijheid en zijn impulsieve persoonlijkheid :} :}
 
Laatst bewerkt:
Ja, vlaag van verstandsverbijstering... t's ding is niet eens allrisk.
Mgoed, met mijn vorige motor, Ducati 748 had ik het niet gedaan.

Ik had alleen verwacht dat ie toch voor wat minder heftigs zou gaan, maar nu is de Blackbird een kanshebber. :P
 
volgende week in Deel II : Bert gaat wat flitspalen langs met een blackbird. :?
 
heb je nou op dat ding gereden dan na het pakken van je helm,handschoenen en jas ?
 
sorry drukte ff op een verkeerd knopje op het multimedia toetsenbord waarna mijn verhaal gepost werd. dus ik heb hem ff aangepast zeg maar :P
 
nou heb ik nooit op een 600cc buikschuiver gereden maar ik denk dat het wel genoeg pk`s zijn om mee te beginnen. Maaar ik vind dat het uiterlijk van een motorfiets wel mee mag tellen voor de aankoop ervan.
Je moet gewoon een beetje voorzichtig zijn heh Bert :W
 
Die CBR600F is zo'n beetje een kleinere copie van de BB hoor :P

honda-cbr-600-f.jpg
 
nou heb ik nooit op een 600cc buikschuiver gereden maar ik denk dat het wel genoeg pk`s zijn om mee te beginnen. Maaar ik vind dat het uiterlijk van een motorfiets wel mee mag tellen voor de aankoop ervan.
Je moet gewoon een beetje voorzichtig zijn heh Bert :W

Voor jouw lengte is de Blackbird perfect, een moderne 600 zou wat krap worden.
Omdat je geen lange stukken gaat rijden zou dat ook geen probleem moeten geven.

Mijn BB heeft voor een kleiner tandwiel, standaard reageert ie al wat rustiger, of het dan een ideale beginnersfiets is weet ik niet. O-)
 
Ja, vlaag van verstandsverbijstering... t's ding is niet eens allrisk.
Mgoed, met mijn vorige motor, Ducati 748 had ik het niet gedaan.

Ik had alleen verwacht dat ie toch voor wat minder heftigs zou gaan, maar nu is de Blackbird een kanshebber. :P

Ze zeggen toch dat je twee dingen niet uitleend: je motor en je vrouw.
Mag ik dan concluderen -aangezien dat eerste niet voor jouw op gaat- dat je je vrouw ook aan een wild vreemde uitleend voor een proefritje? :+


Nee super aktie :} ik wou dat iedereen zo met elkaar om kon gaan(en daarmee iedereen te vertrouwen is)
 
Ze zeggen toch dat je twee dingen niet uitleend: je motor en je vrouw.
Mag ik dan concluderen -aangezien dat eerste niet voor jouw op gaat- dat je vrouw ook voor wild vreemden bezichtbaar is voor een proefritje? :+


Nee super aktie :} ik wou dat iedereen zo met elkaar om kon gaan(en daarmee iedereen te vertrouwen is..

H4D3S liet zijn vriendin achter als onderpand.
Ik bied het aan, het lijkt me gevaarlijker om je motor bij een proefrit bij verkoop uit te lenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan