Zo even een eigen topic aanmaken. Is alweer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan
Maarja heb nu wel een goede reden. Hier mijn mooie Storm die ik in December gekocht heb.
Een paar weken geleden zou ik een lekker stuk gaan knallen bij onze nachbarn..
Dit bleek van korte duur. De eerste lekkere bocht, een doordraaier de A1 op. Zeg nog tegen mezelf, 'je banden zijn nog niet helemaal op temperatuur dus even rustig an'. Zo gezegd zo gedaan. Rustig de brommert met 70 ingelegd, knie aan de grond en stepjes aan de grond. Niks aan de hand genoeg grip, niet platter. Pak de lijn iets strakker en daar pak ik net de witte streep mee. Sjoef, voorband schuift weg en tegelijkertijd het achterwiel. K*****t!
Krijg hem nog net iets overeind, maarja dan krijgen de banden weer grip.. motor klapt de andere kant uit en ik word uit het zadel gebonjourd. highsider
Schade.. Ikzelf, wat schaafplekken erbij op m'n leren pak. Beide handen gekneusd, handschoenen aan gort. 2 klein schaafplekjes op m'n hand. Mensen, het is zovaak gezegd maar goede kleding is zo belangrijk! Zonder mijn leren pak, rugprotector etc. zou het er heel anders uit hebben gezien!
Schade.. Motor.. behoorlijk. Koppelingshendel geknapt, schakelpookje geknapt, linker zijkuip kapot, rechts een heel klein barstje, ruit kapot, kap rond de koplamp deels kapot, beide spiegels kapot, sub-frame achter iets krom, voor ook iets, m'n mooie Mende tunings bocht links geschaafd, Leo EvoII carbon dempers geschaafd, rechts klein scheurtje, links paar scheurtjes, achterkap iets geschaafd en kleine barst, tank een paar krassen, knipperlichtglaasje rechts.. verdwenen
Niet all-risk verzekerd dus dat gaat me geld kosten.
Tja wat ga je dan doen. Als echte motorliefhebber ga je niet stilzitten.
Alles weer origineel maken is ook weer zoiets. Een racekuip dan? Ook wel leuk. Maar toen zag ik een foto op het internet..
De MV-augusta kont vind ik niet wat. De VFR enkelzijdige achterbrug ook niet, maar de CBR kuip vind ik wel heel erg gaaf! Tja dan gaan we maar iets bijzonders maken
Een CBR kuip op een VTR.. dat heeft niemand
En toen was het inkopen begonnen. En toen was het wachten op de onderdelen..
En dat duurt lang als je snel aan het werk/rijden wilt
Voorbereidend werk kunnen we al wel doen. Koppelingshendel + schakelpedaal gekocht. Motor bekeken.. niets geen lekkage's oid. Dynamodeksel wel heel iets geschaafd. Die ga ik denk ik mooi polijsten. Hendel en pedaal gemonteerd. Starten en lopen
Nou maar iets aan het uiterlijk gaan doen. Motor compleet gestript. Subframe achter en voor gericht.
Onderdeeltjes binnen
Het echte werk kan beginnen! Slijptol tjek hamer tjek lasapparaat tjek boormasjien tjek schroevendraaier tjek verstand op nul tjek de moed om originele delen te verslijpen/boren/trekken tj..... ek!!
Koplampframe aanpassen voor de CBR lampjes.
Ook meteen de gaten bij de knipperlichten mooi dicht gesoldeerd.
Undertray deels al monteren..
Nieuwe beugels maken voor de zijkuipen.. originele CBR kapwerk een beetje verslijpen zodat het past bij de radiatoren. Maximale stuuruitslag checken en ram-aircovers aanpassen.
Ok en hier zijn we nu. Ik probeer dit topic een beetje up-to-date te houden!
Wat ik nu eerst moet bestellen:
- Puig kuipruitje CBR600RR
- Achterlicht met geintergreerde knipperlichten
- Kuipspiegels met geintergreerde knipperlichten
- Ram-air kanalen CBR600RR
- Rechter onderkuipdeel
En als de motorbokken van de inkoopactie een beetje snel binnekomen, dan vergemakkelijkt het werk ook weer
Maarja heb nu wel een goede reden. Hier mijn mooie Storm die ik in December gekocht heb.
Een paar weken geleden zou ik een lekker stuk gaan knallen bij onze nachbarn..
Dit bleek van korte duur. De eerste lekkere bocht, een doordraaier de A1 op. Zeg nog tegen mezelf, 'je banden zijn nog niet helemaal op temperatuur dus even rustig an'. Zo gezegd zo gedaan. Rustig de brommert met 70 ingelegd, knie aan de grond en stepjes aan de grond. Niks aan de hand genoeg grip, niet platter. Pak de lijn iets strakker en daar pak ik net de witte streep mee. Sjoef, voorband schuift weg en tegelijkertijd het achterwiel. K*****t!
Krijg hem nog net iets overeind, maarja dan krijgen de banden weer grip.. motor klapt de andere kant uit en ik word uit het zadel gebonjourd. highsider
Schade.. Ikzelf, wat schaafplekken erbij op m'n leren pak. Beide handen gekneusd, handschoenen aan gort. 2 klein schaafplekjes op m'n hand. Mensen, het is zovaak gezegd maar goede kleding is zo belangrijk! Zonder mijn leren pak, rugprotector etc. zou het er heel anders uit hebben gezien!
Schade.. Motor.. behoorlijk. Koppelingshendel geknapt, schakelpookje geknapt, linker zijkuip kapot, rechts een heel klein barstje, ruit kapot, kap rond de koplamp deels kapot, beide spiegels kapot, sub-frame achter iets krom, voor ook iets, m'n mooie Mende tunings bocht links geschaafd, Leo EvoII carbon dempers geschaafd, rechts klein scheurtje, links paar scheurtjes, achterkap iets geschaafd en kleine barst, tank een paar krassen, knipperlichtglaasje rechts.. verdwenen
Niet all-risk verzekerd dus dat gaat me geld kosten.
Tja wat ga je dan doen. Als echte motorliefhebber ga je niet stilzitten.
Alles weer origineel maken is ook weer zoiets. Een racekuip dan? Ook wel leuk. Maar toen zag ik een foto op het internet..
De MV-augusta kont vind ik niet wat. De VFR enkelzijdige achterbrug ook niet, maar de CBR kuip vind ik wel heel erg gaaf! Tja dan gaan we maar iets bijzonders maken
Een CBR kuip op een VTR.. dat heeft niemand
En toen was het inkopen begonnen. En toen was het wachten op de onderdelen..
En dat duurt lang als je snel aan het werk/rijden wilt
Voorbereidend werk kunnen we al wel doen. Koppelingshendel + schakelpedaal gekocht. Motor bekeken.. niets geen lekkage's oid. Dynamodeksel wel heel iets geschaafd. Die ga ik denk ik mooi polijsten. Hendel en pedaal gemonteerd. Starten en lopen
Nou maar iets aan het uiterlijk gaan doen. Motor compleet gestript. Subframe achter en voor gericht.
Onderdeeltjes binnen
Het echte werk kan beginnen! Slijptol tjek hamer tjek lasapparaat tjek boormasjien tjek schroevendraaier tjek verstand op nul tjek de moed om originele delen te verslijpen/boren/trekken tj..... ek!!
Koplampframe aanpassen voor de CBR lampjes.
Ook meteen de gaten bij de knipperlichten mooi dicht gesoldeerd.
Undertray deels al monteren..
Nieuwe beugels maken voor de zijkuipen.. originele CBR kapwerk een beetje verslijpen zodat het past bij de radiatoren. Maximale stuuruitslag checken en ram-aircovers aanpassen.
Ok en hier zijn we nu. Ik probeer dit topic een beetje up-to-date te houden!
Wat ik nu eerst moet bestellen:
- Puig kuipruitje CBR600RR
- Achterlicht met geintergreerde knipperlichten
- Kuipspiegels met geintergreerde knipperlichten
- Ram-air kanalen CBR600RR
- Rechter onderkuipdeel
En als de motorbokken van de inkoopactie een beetje snel binnekomen, dan vergemakkelijkt het werk ook weer