Project VTR1000RR Firestorm

Sparxx

MF veteraan
5 okt 2003
5.341
2
Enschede
Zo even een eigen topic aanmaken. Is alweer een tijd geleden dat ik dat heb gedaan :P
Maarja heb nu wel een goede reden. Hier mijn mooie Storm die ik in December gekocht heb.

64757643ya3.jpg


Een paar weken geleden zou ik een lekker stuk gaan knallen bij onze nachbarn..
Dit bleek van korte duur. De eerste lekkere bocht, een doordraaier de A1 op. Zeg nog tegen mezelf, 'je banden zijn nog niet helemaal op temperatuur dus even rustig an'. Zo gezegd zo gedaan. Rustig de brommert met 70 ingelegd, knie aan de grond en stepjes aan de grond. Niks aan de hand genoeg grip, niet platter. Pak de lijn iets strakker en daar pak ik net de witte streep mee. Sjoef, voorband schuift weg en tegelijkertijd het achterwiel. K*****t!
Krijg hem nog net iets overeind, maarja dan krijgen de banden weer grip.. motor klapt de andere kant uit en ik word uit het zadel gebonjourd. highsider ;(

c1ft7.jpg

c2gf8.jpg

c3dn6.jpg

c4ww6.jpg



Schade.. Ikzelf, wat schaafplekken erbij op m'n leren pak. Beide handen gekneusd, handschoenen aan gort. 2 klein schaafplekjes op m'n hand. Mensen, het is zovaak gezegd maar goede kleding is zo belangrijk! Zonder mijn leren pak, rugprotector etc. zou het er heel anders uit hebben gezien!
Schade.. Motor.. behoorlijk. Koppelingshendel geknapt, schakelpookje geknapt, linker zijkuip kapot, rechts een heel klein barstje, ruit kapot, kap rond de koplamp deels kapot, beide spiegels kapot, sub-frame achter iets krom, voor ook iets, m'n mooie Mende tunings bocht links geschaafd, Leo EvoII carbon dempers geschaafd, rechts klein scheurtje, links paar scheurtjes, achterkap iets geschaafd en kleine barst, tank een paar krassen, knipperlichtglaasje rechts.. verdwenen :? :P

Niet all-risk verzekerd dus dat gaat me geld kosten.

Tja wat ga je dan doen. Als echte motorliefhebber ga je niet stilzitten.
Alles weer origineel maken is ook weer zoiets. Een racekuip dan? Ook wel leuk. Maar toen zag ik een foto op het internet..

51314650nn7.jpg


De MV-augusta kont vind ik niet wat. De VFR enkelzijdige achterbrug ook niet, maar de CBR kuip vind ik wel heel erg gaaf! Tja dan gaan we maar iets bijzonders maken O-)
Een CBR kuip op een VTR.. dat heeft niemand 8-)

En toen was het inkopen begonnen. En toen was het wachten op de onderdelen..
En dat duurt lang als je snel aan het werk/rijden wilt :(

Voorbereidend werk kunnen we al wel doen. Koppelingshendel + schakelpedaal gekocht. Motor bekeken.. niets geen lekkage's oid. *O* Dynamodeksel wel heel iets geschaafd. Die ga ik denk ik mooi polijsten. Hendel en pedaal gemonteerd. Starten en lopen *D
Nou maar iets aan het uiterlijk gaan doen. Motor compleet gestript. Subframe achter en voor gericht.

54536635pp4.jpg

33016805lg5.jpg


Onderdeeltjes binnen *O*
Het echte werk kan beginnen! Slijptol tjek hamer tjek lasapparaat tjek boormasjien tjek schroevendraaier tjek verstand op nul tjek de moed om originele delen te verslijpen/boren/trekken tj..... ek!!
Koplampframe aanpassen voor de CBR lampjes.

89755076ym1.jpg

54475159ku9.jpg

52307467lm2.jpg

32273528xb2.jpg


Ook meteen de gaten bij de knipperlichten mooi dicht gesoldeerd.
Undertray deels al monteren..

15345459qs6.jpg


Nieuwe beugels maken voor de zijkuipen.. originele CBR kapwerk een beetje verslijpen zodat het past bij de radiatoren. Maximale stuuruitslag checken en ram-aircovers aanpassen.

93661715mg5.jpg

50157713tq8.jpg

17406294bl7.jpg


Ok en hier zijn we nu. Ik probeer dit topic een beetje up-to-date te houden!

Wat ik nu eerst moet bestellen:
- Puig kuipruitje CBR600RR
- Achterlicht met geintergreerde knipperlichten
- Kuipspiegels met geintergreerde knipperlichten
- Ram-air kanalen CBR600RR
- Rechter onderkuipdeel

En als de motorbokken van de inkoopactie een beetje snel binnekomen, dan vergemakkelijkt het werk ook weer :P :9
 
Heb nog wel een paar van die ram-air uitsteekseltjes liggen voor je.
Zitten wel wat lichte krasjes op, maar is te doen.

Als je interesse hebt mail maar naar: info (a) motografix.nl
 
Ik blijf je topic volgen! Mooi gedaan, wordt zeker een mooie motor.

En inderdaad een lekker droog begin _O-
 
Thnx all!

Heb al weer wat onderdelen besteld.. nu nog wachten tot het spul binnen is.
Heb de linker onderkuip nu passend gemaakt. Ram-air covers bijgeslepen zodat de kabels rechts er niet tegenaan lopen.

Zal weer wat foto's maken als er weer wat onderdelen binnen zijn!
 
Thnx all!

Heb al weer wat onderdelen besteld.. nu nog wachten tot het spul binnen is.
Heb de linker onderkuip nu passend gemaakt.Ram-air covers bijgeslepen zodat de kabels rechts er niet tegenaan lopen.

Zal weer wat foto's maken als er weer wat onderdelen binnen zijn!


:o '(











ziet er goed uit kerel ;) :)
 
Weer een paar onderdelen binnen gekregen en gemonteerd.
LED achterlicht met geintergreerde knipperlichten :9

32090212jd1.jpg


En gemonteerd.

54572723iy3.jpg


Onderkuip rechts..

66239705qh5.jpg


Na heel wat werk met de slijptol/boormachine/dremel..

27918508id7.jpg


Deze week komt de race ruit binnen 8-)
 
Ziet er gaaf uit. :}

En die mv kont ziet er inderdaad niet echt mooi uit.
Dan zou ik kijken naar een ander model, mocht je hem perse willen veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan