Projectje….

Hans6274

Die hard MF'er
26 sep 2021
337
206
Heuvelland
Ik heb een R60/5 uit 1972 staan met “ietsje” werk.
Hollandia zijspan, omgebouwd naar schijfrem.
Earles voorvork, omgebouwd naar dubbele schijfremmen.
Een-persoons zadel.
Mooie leren zijtassen.
R75 blok met 800 CC cilinders en zuigers.
Papieren kenteken uit ‘72.
Wat extra onderdelen.
Wat er mist: middenbok, een zijkapje, tellers en wellicht nog wat kleine dingetjes links en rechts.

Ik ga er zelf aan werken maar als iemand een leuk project zoekt….
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een R60 staan met “ietsje” werk.
Hollandia zijspan, omgebouwd naar schijfrem.
Earles voorvork, omgebouwd naar dubbele schijfremmen.
Een-persoons zadel.
Mooie leren zijtassen.
R75 blok met 800 CC cilinders en zuigers.
Papieren kenteken uit ‘72.
Ik meen een Hoske tank.
Wat extra onderdelen.
Wat er mist: middenbok, een zijkapje, tellers en wellicht nog wat kleine dingetjes links en rechts.

Ik ga er zelf aan werken maar als iemand een leuk project zoekt stuur ik graag in een PB wat foto’s.
Uit welk jaar is die R60 ?
 
Het klinkt als een grappig project. En de /5 had geen zijkapjes. Je kon die chromen deksels bijkopen.
 
De vooraf foto…
IMG_6545.jpeg
 
Dat is een mooi projectje, en goed te doen. Eerst maar eens wassen. De tank lijkt een gewone /7 tank, heeft hij een zwarte schroefdop, of een Monza dop?
Als de stuurschakelaars nog goed zijn zou ik die verpatsen en er een compleet setje van een /6 of /7 op knutselen, met het potje op het stuur.
 
Dan is het inderdaad een /7 tank. De schakelaar rechts is helemaal goed en zelfs twee reserve erbij😊
 
Leuk ding. Het is dat ik al ruim voorzien ben...

Hoe zit die bak eigenlijk vast aan de motor? Ik zie nog geen hulpframe, maar het is ook niet zo goed te zien op de foto.
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding. Het is dat ik al ruim voorzien ben...

Hoe zit die bak eigenlijk vast aan de motor? Ik zie nog geen hulpframe, maar het is ook niet zo goed te zien op de foto.
Met een hulpframe. Woensdag betere foto’s.
Ook als je al ruim voorzien bent mag je gewoon een bod doen 😀
 
Erg leuk ding, kan nooit lang duren voor je daar vanaf bent. Helaas heb ik al een paar spannen maar anders zou ik zeker geinteresseerd zijn in deze.
 
Dan is het inderdaad een /7 tank. De schakelaar rechts is helemaal goed en zelfs twee reserve erbij😊
Aan het gasrondsel te zien zitten er van die knobbel schakelaars op. Dan heb je ook de rempomp onder de tank. Op de knobbelschakelaars kan geen potje. Misschien dat het met de Brembo remmen wel werkt, maar de ATE remmen en het verborgen rempotje vroegen nogal wat anticipatievermogen. Je kan het natuurlijk eerst proberen. Ik kan in mijn fundus wel even kijken of ik nog zo'n korte kabel voor je heb. De remhendel heb ik niet.
 
Dan durf ik het dubbele wel te bieden. Of ruilen tegen mijn span? 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan