Projectje….

ik ben niet nieuwsgierig naar de prijs (tenminste niet voor mezelf), maar wel naar dat verhaal van die voorrem. Hoe zit dat dan? Is dat origineel een kabel vanaf het stuur naar een verborgen pomp? Is dat niet hartstikke inefficient? Dat zou ik er dan als eerste afgooien... (maar ik ben geen techneut en zéker geen purist). Volg graag :)
 
ik ben niet nieuwsgierig naar de prijs (tenminste niet voor mezelf), maar wel naar dat verhaal van die voorrem. Hoe zit dat dan? Is dat origineel een kabel vanaf het stuur naar een verborgen pomp? Is dat niet hartstikke inefficient? Dat zou ik er dan als eerste afgooien... (maar ik ben geen techneut en zéker geen purist). Volg graag :)
Dat is origineel voor BMW ik geloof vanaf de streep 6
normaal heeft de streep 5 een trommelrem dacht ik.
 
/5 is normaal trommelrem. Deze dubbele schijf, met grote waarschijnlijkheid remt dat dan ietsje beter 8-)
Schijfrem span met tweede pedaal, naast achterrem, apart te bedienen.
Morgen wordt gewassen en gedemonteerd en komen er wat meer foto's.
 
Laatst bewerkt:
Is dat origineel een kabel vanaf het stuur naar een verborgen pomp? Is dat niet hartstikke inefficient?
Ja, dat is het. Ook omdat de pomp eigenlijk een te grote zuiger heeft. De 2ls trommelrem van een /5 remt beter als de enkele schijf van de /6. En het niveau van de dubbele schijf is niet veel beter.
 
Ik heb korte tijd een R80 gehad met zo'n rem.
Het is meer een suggestie dan een overtuiging.
Het paste absoluut niet bij mijn rijstijl.
De hele fiets trouwens niet.
 
  • Haha
Waarderingen: RedP
De overgang van een R80/7 met dubbele ATE rem naar een FJ1200 was wel even wennen 😇
 
Alles van het span eraf gehaald. Alleen grote poetsbeurt nodig, links en rechts cleaneren met commandant, weer invetten en monteren.
Rechter cilinderkop eraf en tot mijn grote verbazing zijn zuiger en cilinder (zo te zien) splinterhagelnieuw, nog nooit gelopen. Kop is goed schoongemaakt.
Niet letten op de lelijke uitlaatbocht, er zijn nieuwe bij….

en nu eerst verder aan de Laverda.


IMG_6553.jpegIMG_6554.jpegIMG_6551.jpegIMG_6548.jpegIMG_6549.jpegIMG_6552.jpeg
 
Dit is zeker een leuk projectje en zal ook wel niet onder de 4 a 5000,- weg gaan
 
Het is een mooi spul, maar de mensen die een klassiek span willen hebben is nogal beperkt. Reken je niet te rijk.
Reken me zeker niet rijk maar denk gewoon logisch (hoop ik). Hollandia, schommelvoorvork zijn leuke dingen.
Mijn schatting is onder de 1000 euro opknappen is het een fijne combo.
 
Onder de 1000 euro opknappen zal vast lukken. Er is technisch of esthetisch ook niets mis met het spul. Maar de mensen die het mooi vinden hebben over het algemeen al zo'n span.
 
Terug
Bovenaan Onderaan