Projectje:USD op een CBR600RR 2003

-jasper-

Die hard MF'er
5 feb 2006
512
2
Steenbergen Nb
Ben dus begonnen aan een projectje. Heb een 2005 voorvork die ik op mijn 2003 cbr ga "prakken"

Even een paar fotootjes..... Ow en zijn er misschien mensen die dit eerder hebben gedaan?

63194453ii1.jpg

52545286zs7.jpg

57510991la8.jpg

32163658nr5.jpg

85219776we6.jpg
 
Update:

Inmiddels de voorvork gemonteerd, remmen gemonteerd met nieuwe remleidingen en verder ook maar meteen nieuwe handels en handvatten er op gezet.... zie de plaatjes:

Ow.. wederom met een telefoon foto's moeten maken!

spa0300fr9.jpg

spa0307tp3.jpg

spa0312ay6.jpg

spa0306ds8.jpg

spa0308cs6.jpg

spa0311vx8.jpg
 
Als ik de startpost goed begrijp heeft de TS een kroonplaat en voorvork van een 2005 CBR600RR af.

Tenminste, dat lijkt mij het meest waarschijnlijk aangezien ik me kan voorstellen dat die met het minste werk over te zetten zijn, en ik geen ander merk/type zie staan. Ben nu wel ook nieuwsgierig...
 
Het is een voorvork van een 2005 cbr600rr. Deze is eigenlijk zo over te zetten op de 2003 cbr, mits je het t-stuk, de kroonplaat en de clip-ons hebt.

Het voordeel is natuurlijk vooral de looks, misschien een iets lager onafgeveerd gewicht en zeker betere remmen.
 
Even in het kort wat je nodig hebt:

Van je 2003 / 2004 cbr kun je het volgende opnieuw gebruiken:
- Rempomp
- Forward controls (dus hendels etc)
- Voorwiel & remschijven
- Balhoofdlagers
- Wielas
- Trillingsdempers (stuuruiteinden)

Verder heb je de volgende zaken van een 2005 / 2006 cbr nodig
- Voorvorkpoten USD
- T-stuk
- kroonplaat
- Clip-ons L+R
- Voorwiel spacers
- Remklauwen + blokken + 2005 remleidingen
- Voorspatbord

Dit alles is dus relatief eenvoudig over te zetten, alleen de kapjes die over de ram-air luchtinlaten zitten moeten iets worden bijgewerkt omdat de boutjes in het t-stuk hier anders licht tegenaan lopen.
 
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is eigenlijk het voordeel van een usd. "Rijd lekkerder" werd er gepost, maar hoe uit zich dat en hoe is dit te verklaren.
Ik dacht dat deze constructie bedoelt was om plaats te maken voor grotere remklauwen, is dat een juiste gedacht?

Het is iig wel netjes gedaan. :}
 
Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is eigenlijk het voordeel van een usd. "Rijd lekkerder" werd er gepost, maar hoe uit zich dat en hoe is dit te verklaren.
Ik dacht dat deze constructie bedoelt was om plaats te maken voor grotere remklauwen, is dat een juiste gedacht?

Het is iig wel netjes gedaan. :}

Minder afgeveerd gewicht dus lichter sturen.
 
Mooi project post je ook fotos, hoe je dat met de luchtcover kapjes opgelost hebt. En natuurlijk het totaal plaatje. In ieder geval goed bezig
 
wow...eigenlijk nooit aan gedacht dat er op een cbr600rr van 2003 geen usb standaard zou zitten...vind ik best vreemd eigenlijk. knap nou meteen een btje af opde standard versie... :X
 
Laatst bewerkt:
Het verschil USD vs RSU zal echt minimaal zijn, het zal misschien wat meer rigide zijn maar als je geen Rossi heet merk je het ws niet ;)
Misschien is het totaalgewicht van een USD zelfs hoger door zwaardere buitenpoot :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan