Race academy Introductie Training Assen 2008

iNeo

MF'er
25 jan 2003
78
0
Etten-Leur
Voor wie het goed bevallen is, of die het ook eens een keer willen proberen,
in Juni 2008 is er weer een Introductie training van de Race Academy op het TT circuit
van Assen. :]


Introductietraining op het TT-circuit Assen: 18 juni 2008.
120 cursisten - ruim 40 instructeurs. begeleiding 1:3!


Ik moet je wel waarschuwen, eenmaal een keer op Assen gereden en je bent verkocht.

Hier een samenvatting van afgelopen jaar. (Een Media Player bestand wmv)

iNeo
 
Laatst bewerkt:
Van de week ook het mailtje gekregen,moet ook maar es gebeuren :)

Dat zou leuk zijn, ik vond Assen een fantasties circuit om op te rijden. Het is niet te
vergelijken met het circuit in Pau. En hoop dus in 2008 weer van de partij te zijn :]

iNeo
 
Voor wie het goed bevallen is, of die het ook eens een keer willen proberen,
in Juni 2008 is er weer een Introductie training van de Race Academy op het TT circuit
van Assen. :]


Introductietraining op het TT-circuit Assen: 18 juni 2008.
120 cursisten - ruim 40 instructeurs. begeleiding 1:3!


Ik moet je wel waarschuwen, eenmaal een keer op Assen gereden en je bent verkocht.

Hier een samenvatting van afgelopen jaar. (Een Media Player bestand wmv)

iNeo
Ik heb vorig jaar mee gedaan, echt geweldige leerschool, echt een verschil met andere circuitdagen met voorrijders: dit is echt leren. Alleen de aanzienlijke prijs van 255 euro houd me tegen, ik vind het wel erg veel voor 5 x 20 minuten rijden, ik begrijp wel dat het dat kost maar ergens moet je de grens trekken.

Als je het geld er voor over hebt: gaan!! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar mee gedaan, echt geweldige leerschool, echt een verschil met andere circuitdagen met voorrijders: dit is echt leren. Alleen de aanzienlijke prijs van 255 euro houd me tegen, ik vind het wel erg veel voor 5 x 20 minuten rijden, ik begrijp wel dat het dat kost maar ergens moet je de grens trekken.

Als je het geld er voor over hebt: gaan!! :Y

Ja, dacht ook, interessant, maar 255,- euro.... is 55 meer dan MSL ;(

Maar 1 instructeur, 3 "studenten" is wel weer netjes.
 
Ja, dacht ook, interessant, maar 255,- euro.... is 55 meer dan MSL ;(

Maar 1 instructeur, 3 "studenten" is wel weer netjes.

Is ook niet te vergelijken met een circuitdag van MSL, of elke ander organisator.

Dit is niet zomaar een circuitdag, of effen lekker vlammen. Op deze dag wordt er echt gewerkt aan het verbeteren van je techniek waardoor je tijdens je MSL dag harder zult rijden als ooit daarvoor... :Y

Probeer het eens uit zou ik zeggen... O-)

GSXReetz,

Roland
 
Laatst bewerkt:
Ja, dacht ook, interessant, maar 255,- euro.... is 55 meer dan MSL ;(

Maar 1 instructeur, 3 "studenten" is wel weer netjes.

Ja, ik vind het ook een aardig bedrag en daar komt waarschijnlijk ook nog een dag
verzekering bij en niet te vergeten een aantal tanken peut dus doe er gerust maar
100 euro bij |( .....

Maar het is zeker de moeite waard, ik heb erg veel lol gehad en veel geleerd.

iNeo
 
Zit er over te denken om het ook te doen.
Maar tot welk niveau wordt er les gegeven? Niet dat ik mij een hoog niveau te beoordeel, integendeel zelfs :). Maar vroeg mij af, als je onder de 2.00 op Assen rijd, of je dan wat aan deze dag hebt?

Ik weet in ieder geval dat een aantal instructeurs 2.00 nog rijden met een blinddoek om, dus daar zal het niet aan liggen denk ik :)
 
Laatst bewerkt:
Na twee jaar de Race Academy training op Assen gedaan (2005 en 2006) te hebben en afgelopen jaar mee te zijn geweest naar de training in Ales kan ik alleen maar zeggen dat de Race Academy waar voor je geld biedt. :Y

255 euro is inderdaad prijzig, maar als je het goed leest dan begrijp ik eruit dat er maar 120 deelnemers zijn. Bij een normale circuitdag is dat minimaal 160 deelnemers. Denk dat dat deels hogere prijs verklaard, plus het feit dat iedere groep een eigen instructeur heeft. :)
 
Na twee jaar de Race Academy training op Assen gedaan (2005 en 2006) te hebben en afgelopen jaar mee te zijn geweest naar de training in Ales kan ik alleen maar zeggen dat de Race Academy waar voor je geld biedt. :Y

255 euro is inderdaad prijzig, maar als je het goed leest dan begrijp ik eruit dat er maar 120 deelnemers zijn. Bij een normale circuitdag is dat minimaal 160 deelnemers. Denk dat dat deels hogere prijs verklaard, plus het feit dat iedere groep een eigen instructeur heeft. :)

120/3=40 instructeurs. 120 + 40 = 160 :?

Snap ik het niet of jij? :P
 
Na twee jaar de Race Academy training op Assen gedaan (2005 en 2006) te hebben en afgelopen jaar mee te zijn geweest naar de training in Ales kan ik alleen maar zeggen dat de Race Academy waar voor je geld biedt. :Y

255 euro is inderdaad prijzig, maar als je het goed leest dan begrijp ik eruit dat er maar 120 deelnemers zijn. Bij een normale circuitdag is dat minimaal 160 deelnemers. Denk dat dat deels hogere prijs verklaard, plus het feit dat iedere groep een eigen instructeur heeft. :)

Ik deel die mening helemaal, het is gewoon een leuk team en je leert er veel. :}

iNeo
 
120/3=40 instructeurs. 120 + 40 = 160 :?

Snap ik het niet of jij? :P

Ik denk niet dat die 40 instructeurs inschrijfgeld hoeven te betalen...
Er zijn dan dus inderdaad hogere kosten per deelnemer bij RA, terwijl de huur en alle bijkomende kosten van het circuit gelijk blijven met een dag van MSL. Daarnaast wordt er bij MSL voorgereden in plaats van écht instructies geven. En dan nog eens één op 6 - 8 inplaats van één op 3...

Snap ik het? :P
 
Zit er over te denken om het ook te doen.
Maar tot welk niveau wordt er les gegeven? Niet dat ik mij een hoog niveau te beoordeel, integendeel zelfs :). Maar vroeg mij af, als je onder de 2.00 op Assen rijd, of je dan wat aan deze dag hebt?

Ik weet in ieder geval dat een aantal instructeurs 2.00 nog rijden met een blinddoek om, dus daar zal het niet aan liggen denk ik :)

Gewoon meedoen Basje.....en neem je vriendin mee :P ik kan wel een massage / chiropraktiedinges gebruiken.....

Even serieus.
Er zijn voldoende instructeurs die ook de snellere jongens iets kunnen bijbrengen.
Bovendien ligt de nadruk niet op snelheid maar op techniek en dit oefen je juist bij een lagere snelheid. Bijv. op 75% van je kunnen.

Trouwens, hoe "snel" moet een instructeur zelf eigenlijk zijn om goed les te kunnen geven?
Ik denk dat die snelheid ondergeschikt is aan de kennis en kunde van de rijtechniek en het over kunnen brengen daarvan. Een goede voetballer is toch ook niet vanzelfsprekend een goede bondscoach :P (ofwel Marco :N ) Nou geef ik gelukkig niets om voetbal :r .

Tot de 18e! :W
 
Gewoon meedoen Basje.....en neem je vriendin mee :P ik kan wel een massage / chiropraktiedinges gebruiken.....

Even serieus.
Er zijn voldoende instructeurs die ook de snellere jongens iets kunnen bijbrengen.
Bovendien ligt de nadruk niet op snelheid maar op techniek en dit oefen je juist bij een lagere snelheid. Bijv. op 75% van je kunnen.

Trouwens, hoe "snel" moet een instructeur zelf eigenlijk zijn om goed les te kunnen geven?
Ik denk dat die snelheid ondergeschikt is aan de kennis en kunde van de rijtechniek en het over kunnen brengen daarvan. Een goede voetballer is toch ook niet vanzelfsprekend een goede bondscoach :P (ofwel Marco :N ) Nou geef ik gelukkig niets om voetbal :r .

Tot de 18e! :W

Mijn post was ook helemaal niet bedoeld om de snelle jongen of iets dergelijks uit te hangen, maar dathad je volgens mij wel door :)

maar instructeurs hoeven van mij helemaal niet snel te zijn, maar het wordt lastig als degene die instructie krijgt sneller wordt dan de instructeur :P

maar misschien ga ik me wel inschrijven, eerst even kijken hoe het in het schema uitkomt. En vriendin gaat dan misschien wel mee, ze kan iig sinds kort ook kraken! Heerlijk voor je rug *O*
 
Vraag es naar Mark TT.
Die weet er alles van. En vraag dan met name is naar die ene dag op asen van vorig jaar of 2 jaar terug. Succes 1e klas was dat voor je geld.
Ik ben wel van mening dat zo'n instructeur sneller dan mij moet zijn. Hoe kan ie me anders gaan vertellen hoe het moet? Misschien doe ik/jij het wel beter daar?
Ken overigens niemand die die dag doet terwijl ie al <1.55 rijdt...

ook zoeperman heeft deze dag vorig jaar gedaan omdat ie zo graag onder die 2.00 wou en dat was hem beloofd omdat de voorrijder hem zou trekken. Einde va nde dag reed ie nog 2.05 of so. Net zo snel als ie zelf al kon...

maar het is net wat je trekt aan de organisatie ;)
 
ook zoeperman heeft deze dag vorig jaar gedaan omdat ie zo graag onder die 2.00 wou en dat was hem beloofd omdat de voorrijder hem zou trekken. Einde va nde dag reed ie nog 2.05 of so. Net zo snel als ie zelf al kon...

Alleen reed hij dat eind van de dag waarschijnlijk door techniek en bochtensnelheid, niet door gassen op het rechte stuk... :]

Er wordt namelijk (bijna) geen gasgegeven op de rechte stukken tijdens deze cursus. Uitgezonderd de snelste groepen misschien. Ik weet (bijna ;) ) zeker dat hij op de eerst volgende circuitdag met vrij rijden zijn PR heeft verbeterd. Of niet? })

Nogmaals, wil je flink knallen en gassen dan is deze dag niets voor je. Wil je echter iets leren waardoor je later op een vrij rijden dag gecontroleerd en veilig kunt knallen... :Y
 
Mijn post was ook helemaal niet bedoeld om de snelle jongen of iets dergelijks uit te hangen, maar dathad je volgens mij wel door :)
Klopt ;)

maar instructeurs hoeven van mij helemaal niet snel te zijn, maar het wordt lastig als degene die instructie krijgt sneller wordt dan de instructeur :P
of het ultieme compliment voor de betreffende instructeur O-)

maar misschien ga ik me wel inschrijven, eerst even kijken hoe het in het schema uitkomt. En vriendin gaat dan misschien wel mee, ze kan iig sinds kort ook kraken! Heerlijk voor je rug *O*
Bij deze mag ze me komen kraken! Wel aan het eind vd dag denk ik..... :X
 
Laatst bewerkt:
Alleen reed hij dat eind van de dag waarschijnlijk door techniek en bochtensnelheid, niet door gassen op het rechte stuk... :]

Er wordt namelijk (bijna) geen gasgegeven op de rechte stukken tijdens deze cursus. Uitgezonderd de snelste groepen misschien. Ik weet (bijna ;) ) zeker dat hij op de eerst volgende circuitdag met vrij rijden zijn PR heeft verbeterd. Of niet? })

Nogmaals, wil je flink knallen en gassen dan is deze dag niets voor je. Wil je echter iets leren waardoor je later op een vrij rijden dag gecontroleerd en veilig kunt knallen... :Y
Dan heb je denk ik toch aan één dag te weinig :Y
 
Vraag es naar Mark TT.
Die weet er alles van. En vraag dan met name is naar die ene dag op asen van vorig jaar of 2 jaar terug. Succes 1e klas was dat voor je geld.
Ik ben wel van mening dat zo'n instructeur sneller dan mij moet zijn. Hoe kan ie me anders gaan vertellen hoe het moet? Misschien doe ik/jij het wel beter daar?
Ken overigens niemand die die dag doet terwijl ie al <1.55 rijdt...

ook zoeperman heeft deze dag vorig jaar gedaan omdat ie zo graag onder die 2.00 wou en dat was hem beloofd omdat de voorrijder hem zou trekken. Einde va nde dag reed ie nog 2.05 of so. Net zo snel als ie zelf al kon...
maar het is net wat je trekt aan de organisatie ;)

Omdat het dat teveel in het koppie zit: "ik moet, ik moet, ik moet" en dan lukt het dus niet he :P

Khep trouwens het dagje mooi geboekt aangezien ik nog lekker wat op rijtechniekgebied kan leren en dit jaar toch maar 2.13... reed :P
 
Mijn post was ook helemaal niet bedoeld om de snelle jongen of iets dergelijks uit te hangen, maar dathad je volgens mij wel door :)

maar instructeurs hoeven van mij helemaal niet snel te zijn, maar het wordt lastig als degene die instructie krijgt sneller wordt dan de instructeur :P

maar misschien ga ik me wel inschrijven, eerst even kijken hoe het in het schema uitkomt. En vriendin gaat dan misschien wel mee, ze kan iig sinds kort ook kraken! Heerlijk voor je rug *O*

Gewoon doen Bassie!!!! Wordt vast gezellig en cker leerzaam :Y :Y :Y
 
hé 't gaat over mij :)


hoe heb ik RA ervaren, voordat ik RA deed reed ik 2:05, dus ik dacht met RA moet onder de 2 duiken kunnen :P

maar het gaat natuurlijk niet alleen om snelle tijden zetten, maar vooral om de techniek, ik heb die dag zó anders leren rijden, dat ik vooral aan het afleren was...

maar zoals hierboven gezegd, wel dezelfde tijd maar totaal anders, veel vloeiender en veel minder op kracht. Met een versnelling hofger rondrijden dan normaal, andere rem en instuurpunten , de baan veel breder gebruiken etc. etc.

verder rijdt je in een groepje van 3, en de marshall houdt uiteraard rekening met iedereen en houdt de groep bij elkaar

gevoel dat ik had ná die dag was, veel geleerd maar eigenlijk weer terug bij af :)

liefst zou ik een 3 daagse cursus doen, die lijkt me veel effectiever omdat je al het geleerde dan beter direct in praktijk kunt brengen. Maar om tussen de oren even goed wakker geschud te worden, is de RA zeker aan te bevelen. Ik ga hem ook weer doen ;) zit nu op de 2:03, dit jaar moeten we echt onder de 2:00
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan