Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

104 graden tijdens circuit gebruik is echt teveel. radiator eens ontluchten kan misschien helpen. Met originele radiator,dunne koppakking en race-uitlaat kom ik op de baan nooit boven de 90 graden.

Zojuist nog gekeken. Geen lucht erin.

104 is idd teveel. Als ik bij en rond de 90 kan houden zou mooi zijn.
 
Hallo allen,

Ik rij op een (motorisch standaard) '05. Ik ben benieuwd met welke tandwielverhouding jullie rijden op het circuit van Assen.

De motor heb ik zo in het geheel overgenomen en ik zie dat achter een 44 zit, voor kan ik niet goed zien.

Groet,
Berry
 
Ik rijd zelf met 15-46.
Is ook een beetje persoonlijke afhankelijk wat je fijn vindt natuurlijk
 
Ik rijd zelf met 15-46.
Is ook een beetje persoonlijke afhankelijk wat je fijn vindt natuurlijk

Mijn straatmotor is een SC59, standaard tandwielverhouding maar afgesteld op de bank met als resultaat 170,95PK (ahw). Deze pakt lekkerder op en is feller dan mijn SC57. Vandaar mijn vraag naar tandwielen, misschien ook maar eens een 46 achter proberen.
 
Een sc59 is sowieso een stuk sterker dan een sc57.

Mijn fiets kwam bij Ten Kate op de bank niet verder dan 166,5 pk
Wat ikzelf op zich netjes voor een sc57 vindt.

Qua tandwiel verhouding kom ik op Zandvoort of Assen niet in mijn 6de versnelling maar dat is misschien ook een kwestie van harder de bocht uitkomen en later remmen :P
 
Een sc59 is sowieso een stuk sterker dan een sc57.

Mijn fiets kwam bij Ten Kate op de bank niet verder dan 166,5 pk
Wat ikzelf op zich netjes voor een sc57 vindt.

Qua tandwiel verhouding kom ik op Zandvoort of Assen niet in mijn 6de versnelling maar dat is misschien ook een kwestie van harder de bocht uitkomen en later remmen :P

Erg herkenbaar O-)
 
Heren en/of dames,

Ik ben van plan een powercommander (o.i.d.) aan te schaffen, maar ook wil ik een quickshifter monteren. Kan iemand vertellen welke combinaties (merken) geschikt zijn en welke juist niet?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet,
Berry

Ps. ik weet niet of het uitmaakt maar op m'n motor zit een 'omgekeerd' schakelsetje
 
Zelf heb ik jaren met een Dynojet PC3 USB gereden met een bijbehorende quickshifter. Nooit problemen mee gehad.
Vorig jaar een Bazzaz Traction Control + QuickShifter unit met daarnaast dezelfde functies (en meer) als een PC3 gebruikt, ook zonder problemen.

Vanaf dit seizoen maak ik gebruik van een HRC ECU en kabelboom, gecombineerd met een HM Quickshifter, ook weer uitstekend!


Mocht je nog op zoek zijn naar een 2e handse PC3 of Bazzaz: Ik heb beide nog liggen ;)


Oh, en voor de quickshifter: Je moet even opletten of je een "Push" of "Pull" sensor nodig hebt.
Met omgekeerd schakelen is het bij mij tot nu toe een "Push" versie geweest...
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik jaren met een Dynojet PC3 USB gereden met een bijbehorende quickshifter. Nooit problemen mee gehad.
Vorig jaar een Bazzaz Traction Control + QuickShifter unit met daarnaast dezelfde functies (en meer) als een PC3 gebruikt, ook zonder problemen.

Vanaf dit seizoen maak ik gebruik van een HRC ECU en kabelboom, gecombineerd met een HM Quickshifter, ook weer uitstekend!


Mocht je nog op zoek zijn naar een 2e handse PC3 of Bazzaz: Ik heb beide nog liggen ;)


Oh, en voor de quickshifter: Je moet even opletten of je een "Push" of "Pull" sensor nodig hebt.
Met omgekeerd schakelen is het bij mij tot nu toe een "Push" versie geweest...

Bedankt voor je reactie! Ik zal je even een PM sturen
 
Sc57 rijders

Ik heb nog wat onderdelen te koop van mijn oude racer.

- wp gesloten cartridges E400
- achtervelg inclusief lagers en regenband. Kleur oranje. E150
- Originele demper E40
- stuurdemper eveneens stock. E20

Op te halen in Deventer. Gr. Michael
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic ook volgen,

sinds enkele weken heb ik mijzelf een SC57 uit 2007 aangeschaft voor op het circuit. Hoop volgend jaar een dag of 10 te gaan rijden.

Gelijk een vraag: Momenteel zitten er 180/55 R17 Metzeler Slicks onder. Welke maat gebruiken jullie onder de fireblade? Lees veel verhalen over bijvoorbeeld 195/50 of 180/600 ??
Nog tips waar tegen een goede prijs slicks te verkrijgen zijn?
 
Hallo,

Ik zal de komende tijd ook gaan meelezen en posten. heb sinds kort ook een sc57 aangeschaft. Model 2006 met wilbers vering en bazzaz kit. Zal snel een foto posten.

Groet,

Wouter
 
Heren,

Ik ben ook trotste eigenaar van een cb1000rr ten kate uitvoering :). Al veel plezier mee gehad op Cartagena/Andalucia/zolder.

full


Ik zie hierboven dat jullie ervaring hebben met een traction controle van bazzaz. Is een dergelijk systeem de moeite waard? En wat kost zoiets tweedehands en kan een niet super handige jongen zoals ik dat erop zetten? Ik heb momenteel al een kit-ECU en quickshifter.
Wil er graag wat meer over weten en kan nog niet iets vinden op MF.

Groet
 
Hoi,

Ik heb er nog niet mee gereden dus kan niks over de Bazzaz zeggen. Als ik lees wat ze online schrijven zijn ze redelijk positief. De vorige eigenaar van mijn motor gaf aan dat met goede banden en de montage van de wilbers vering de Bazzaz eigelijk nooit ingrijpt.

Bazzaz kijkt alleen naar het motor toerental, dit is de minst nauwkeurige vorm van TC. Meeste duurdere systemen kijken naar de wielsnelheden en koppelen dit ook nog aan een sensor die kijkt naar de hellingshoek.

Ik denk dat het wel ingrijpt bij plotseling gripverlies in de regen of in de lagere versnellingen. Leuk als het erop zit maar zou niet je huidige spullen ervoor afhalen. Kun je beter bv een Gripone system erop gaan zetten.

Groet, Wouter
 
Laatst bewerkt:
Bazzaz meet dus de toerentaltoename en vergelijkt deze met de maximale toerentaltoename die theoretisch kan? Anti wheelie etc is dan daarmee ook niet mogelijk?
Ik snap niet dat niet elke aftermarket ecu deze functie geprogrammeerd heeft, klinkt zo makkelijk :)
 
Inderdaad, dit is ook hoe de standard TC systemen die op de eerste Japanse fietsen geleverd zijn. De bazzaz heeft wel het voordeel dat je per versnelling per toerengebied de gevoeligheid kan instellen.

Andere vraag: Ik kan pas in april voor het eerst rijden en was wel benieuwd hoe jullie de overstap van de vorige motor naar de fireblade ervaren hebben.
 
Ik ga dit topic ook volgen,

sinds enkele weken heb ik mijzelf een SC57 uit 2007 aangeschaft voor op het circuit. Hoop volgend jaar een dag of 10 te gaan rijden.

Gelijk een vraag: Momenteel zitten er 180/55 R17 Metzeler Slicks onder. Welke maat gebruiken jullie onder de fireblade? Lees veel verhalen over bijvoorbeeld 195/50 of 180/600 ??
Nog tips waar tegen een goede prijs slicks te verkrijgen zijn?

180 breed is eigenlijk voor 5,5 inch brede velgen (600cc) een sc57 heeft 6 inch brede velgen.

190 of 200 banden raad ik achter aan.
Zelf rijd ik meestal met Bridgestone V02 achterbanden.

Inderdaad, dit is ook hoe de standard TC systemen die op de eerste Japanse fietsen geleverd zijn. De bazzaz heeft wel het voordeel dat je per versnelling per toerengebied de gevoeligheid kan instellen.

Andere vraag: Ik kan pas in april voor het eerst rijden en was wel benieuwd hoe jullie de overstap van de vorige motor naar de fireblade ervaren hebben.
Kwam van een SC33 fireblade af, daar zit 10 jaar ontwikkeling tussen het verschil was wel groot :P . Vooral door de opties, vering voelde stugger en een bak meer vermogen maar wel soepel, quickshifter, slipperclutch enz.

Ironie is wel dat ik op Zandvoort maar 1 seconde sneller ben gaan rijden :')
Op Assen wel een flink eind verbeterd maar die baan ligt mij ook meer.
 
180 breed is eigenlijk voor 5,5 inch brede velgen (600cc) een sc57 heeft 6 inch brede velgen.

190 of 200 banden raad ik achter aan.
Zelf rijd ik meestal met Bridgestone V02 achterbanden.

Thanks Baardaap!

Ik heb inmiddels Dunlop D211 Slick besteld, deze zijn overigens week 33 2015 productiedatum. Volgens de verkoper zouden de banden "direct van Dunlop" komen. Is 1,5 jaar oud niet aan de oude kant? Kijk als het in prestaties niet uit maakt vind ik het prima, maar toch. Hoe denken jullie hierover?

@vitus , ik ben voornemens om traction control op mijn fireblade te gaan bouwen, maar neig naar het systeem van IRC. Dat heet power slide control en is een soortgelijk systeem als Gripone. Als dit zover is zal ik zeker mijn bevindingen in dit topic posten.
 
Oma weer ff wakker maken....

Wintertijd aangebroken, maar we zijn vast allemaal weer bezig aan onze SC57 :)

Ik zal mezelf hier ook maar eens melden.
Sinds dit jaar ook in het bezet van een Sc57 (2005), na hiervoor 2 jaar gereden te hebben met een 600rr uit 2005. ( Niet getreurd, m'n vriendin heeft de 600rr overgenomen O-) )

Ik ben dit jaar vooral bezig geweest met het opnieuw leren rijden met een 1000, wat toch behoorlijk verschilt t.o.v. een 600rr (toerenmonster).

Mn blade staat er, voor zover ik weet, redelijk origineel bij.
Sebimoto kuipset, stalen remleidingen, bridgestone rubber, gearindicator en dan hebben we het wel een eind gehad haha.
Deze winter staat het normale onderhoud op en heeft mn vering een service nodig. Heb namelijk geen historie van dit apparaat :/
Ik denk dat het Hyperpro wordt, of iemand moet goeie ervaring hebben met wat anders?

Wat zijn voor de rest nog goeie mods voor een SC57?

Grtz!
Bart

Zal dr nog even een foto bij voegen, zegt meer dan woorden 8-)
Wit = 1000rr Zwart = 600rr
15741224_1282617115129871_7014272112039092913_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben ook nieuw hier, maar lees al een poosje mee sinds ik weet dat ik overstap op een '05 SC57. Ben nu in Oostenrijk om 'm op te halen. Neem hem over van een maat die hem nieuw heeft aangeschaft in NL en door Tenkate is geleverd in deze setting. Ken dus het verleden, wat wel lekker voelt. Kom van een R6, en dat zal dus wel ff wennen zijn. Van de andere kant, ik rij ook een Tuono op straat en ben dus wel wat bruut geweld gewend.
De Honda is wel redelijk uitgerust, maar moet nog een beetje gepersonaliseerd worden.
De tanksticker is een grapje van de vorige eigenaar...weet nog niet of ik die laat zitten.
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic ook volgen,

sinds enkele weken heb ik mijzelf een SC57 uit 2007 aangeschaft voor op het circuit. Hoop volgend jaar een dag of 10 te gaan rijden.

Gelijk een vraag: Momenteel zitten er 180/55 R17 Metzeler Slicks onder. Welke maat gebruiken jullie onder de fireblade? Lees veel verhalen over bijvoorbeeld 195/50 of 180/600 ??
Nog tips waar tegen een goede prijs slicks te verkrijgen zijn?
180-55 is geen gangbare maat voor een 1000...volgens mij moet dat 190-55 zijn..
De 180-55 wil ik wel van je overnemen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan