Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Neem aan dat je met het bewerken van de nokkenassen bedoelt dat de timing wordt aangepast of worden de nokken verslepen? Heb je al een ander uitlaatsysteem?Interessante discussie hier! Ik zal me zelf hier ook nog even introduceren. Ik heb namelijk sinds een paar maanden ook een triumph daytona 675r uit 2011. De laatste twee wedstrijden van het IRRC er mee gereden en ik moet zeggen dat dit echt super is gegaan.
Al wel redelijk wat aan de fiets gedaan om hem er netjes bij te zetten voor de competitie want er klopte wel het een en ander niet aan maar de basis is nu goed. Nu is het wintertijd en dus ook het moment om het blok te gaan reviseren. In het IRRC zijn we volledig vrij in wat we met het blok doen dus ik kan redelijk los gaan om de fiets zo snel mogelijk te maken.
Ik heb de mannen van Kent al gesproken en die gaan de nokkenassen bijwerken. Verder heb ik al een race-ecu liggen waar ik nog de kabelboom bij nodig heb. Daarnaast ga ik al het standaard werk doen. Blueprinten en de inlaat en uitlaat kanalen bewerken. Hoe deze bewerkt moeten worden kan ik nog niet zeggen want die informatie moet ik nog krijgen. Maar ik geloof dat er bij de daytona niet heel veel mee valt te winnen.
Leuk om te lezen. Zou zeker voor een full arrow systeem gaan staan soms 2e hands te koop Weet je al wat het op gaat leveren? Gaat Kees dat voor je doen?Blueprinten is inderdaad een beetje een toverwoord maar wat ik er onder versta en ik geloof de meesten wel is zorgen dat alles precies klopt. Dus zorgen dat alle zuigers tot op de tiende gram gelijk zijn in gewicht net als de drijfstangen. Verder de krukas netjes balanceren en ik ga kijken of ik hem ook kan laten uitwegen tov de zuigers. Daarnaast zorgen dat alle toleranties overal precies goed staan en je hebt je blok "geblueprint".
De nokken worden verslepen en daarnaast gaan we slots maken in de tandwielen dat we ze op de juiste timing kunnen zetten. Verder is het uitlaat systeem nog standaard. Ik heb al wel gezien dat vervangings systemen nogal aan de prijs zijn dus ik ga eens kijken of we wat moois kunnen maken ipv heel veel geld uitgeven.
Cat uit de standaard bochten halen.
Wel niet dezelfde diameter bochte ...maarja in ieder geval iets in de goede richting
Ik zal een oogje in het zeil houden als er wat langskomt volledige systemen.
[afbeelding]
Hoe ver wil je,je standaard,daytona 675 gaan verbouwen/uitknijpen ,om het nog een een gewone"racer" te benoemen??
Ik startte destijds ,dit topic omdat de standaard daytona 675 al een extreme fiets is.
Maar er moet schijnbaar nog veeel meer uitgehaald worden om "mee te kunnen met de huidige flow van fietsen",ik heb een gezonde 109 pk ahaw overeen komend met fabrieksopgave van 123 pk aan de krukas( +10 a+14%)
Betere ronde tijden zitten niet in de fiets,maar in mij
greetz TS
Zelf gaat de cat er tussenuit bij die van mij.Bespaar jezelf de centen, een volledig systeem heeft geen enkele toegevoegde waarde behalve een hoog porno gehalte en de gewichtsbesparing. De exup en de CAT er tussenuit in de standaardbochtenset geeft hetzelfde resultaat.
Ik moet bekennen dat ik je mening volledig deel. De fiets is in de basis al erg snel en veruit de meeste winst valt te behalen bij de rijder niet de fiets. Voor mij is het onderdeel van de hobby om de fiets zo snel en zo goed mogelijk te maken. Niet omdat het moet maar omdat het kan en de techniek mij fascineert.
Heb je een PB gestuurd met een linkjeWeet iemand hier nog een voorvork te koop van een 2009 model? Heb enkel wat onderdelen eruit nodig maar een complete mag ook.
Thanks voor de tip.Oef, dat is minder...
Ik heb je een pbtje gestuurd met een linkje
Wordt een mooi fietsje, ga je er zelf mee rijden? Ik lees dat je nog meer onderdelen gaat ontwikkelen, waar moeten we aan denken? Bijna alles is toch al bedacht of wordt toch al gemaakt?Goeie vraag want er was niets geks te zien aan het blok.
Ik vermoed gewoon super traag ingereden en/of slechte benzine.
Maar nu is alles weer schoon