Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

En welk papier werk komt hierbij kijken als ik vragen mag?
Geen, dat is nu net de truck.
Je betaald, krijgt alle papieren mee.
En doet er vervolgens niets mee
Zo doe ik dat vanuit Duitsland of België naar Nederland ook.
Je voert niet in op papier.
En als je het ooit zou willen kun je m hier aanmelden en laten keuren bij de RDW. en betaal je pas.
Dat ik dat uit Engeland gedaan heb is wel voor de Brexit, dat is misschien nu de enigst hiaat.
Maar recent nog uit Duitsland of België. dat gaat sowieso.
Een ander nadeel is, dat als je een circuitfiets met kenteken hebt.
Je deze moet schorsen en blijven schorsen.
Ik laat m'n kentekens van mijn circuitfietsen vernietigen (uitvoer voor export op papier)
Dan ben je van dat gedoe en de kosten af.
 
Geen, dat is nu net de truck.
Je betaald, krijgt alle papieren mee.
En doet er vervolgens niets mee
Zo doe ik dat vanuit Duitsland of België naar Nederland ook.
Je voert niet in op papier.
En als je het ooit zou willen kun je m hier aanmelden en laten keuren bij de RDW. en betaal je pas.
Dat ik dat uit Engeland gedaan heb is wel voor de Brexit, dat is misschien nu de enigst hiaat.
Maar recent nog uit Duitsland of België. dat gaat sowieso.
Een ander nadeel is, dat als je een circuitfiets met kenteken hebt.
Je deze moet schorsen en blijven schorsen.
Ik laat m'n kentekens van mijn circuitfietsen vernietigen (uitvoer voor export op papier)
Dan ben je van dat gedoe en de kosten af.
Ahh oke denk zelf dat het nu helaas niet zo makelijk zou gaan door brexit al zou je haast zeggen als je koopovereenkomst hebt dat je hem zo over de grens zou moeten krijgen
 
Ahh oke denk zelf dat het nu helaas niet zo makelijk zou gaan door brexit al zou je haast zeggen als je koopovereenkomst hebt dat je hem zo over de grens zou moeten krijgen
Op al je aankopen buiten de eu moet je nog wel ff de BTW aftikken. Maar als je een zeer lage factuur kunt regelen is dat ook geen probleem. Mijn reserve fiets komt na dit seizoen te koop.
 
De kids op skates naar het park, Tarwetijgerin ging naar de buurvrouw om te kletsen. Mooi, een ideaal moment om de carterhelft er weer op te zetten. Heb ik net de ene helft ingesmeerd met vloeibare pakking :9 komen de kinderen voor de afgesproken tijd al thuis met 101 vragen. ARGH! Enfin, iedereen de deur weer uit gewerkt en opnieuw opperste concentratie. Waarom is dit nou zo’n zweetklusje? Helicoils zetten is niet zo heel erg, maar liever niet in de carter helften graag. En hierdoor:
IMG_0551.jpeg
Het is misschien niet zo heel goed te zien dus ik zal verklappen, dat deze bout een dynamische spoed heeft. 8)7Het donkere deel is wijder geworden. Ik kreeg deze niet op het juiste moment vast dus haalde ‘m er maar weer uit. Gelukkig voordat er echt iets stuk ging. Met een andere bout kwam het toch nog goed.
 
De kids op skates naar het park, Tarwetijgerin ging naar de buurvrouw om te kletsen. Mooi, een ideaal moment om de carterhelft er weer op te zetten. Heb ik net de ene helft ingesmeerd met vloeibare pakking :9 komen de kinderen voor de afgesproken tijd al thuis met 101 vragen. ARGH! Enfin, iedereen de deur weer uit gewerkt en opnieuw opperste concentratie. Waarom is dit nou zo’n zweetklusje? Helicoils zetten is niet zo heel erg, maar liever niet in de carter helften graag. En hierdoor:
Bekijk bijlage 1985131
Het is misschien niet zo heel goed te zien dus ik zal verklappen, dat deze bout een dynamische spoed heeft. 8)7Het donkere deel is wijder geworden. Ik kreeg deze niet op het juiste moment vast dus haalde ‘m er maar weer uit. Gelukkig voordat er echt iets stuk ging. Met een andere bout kwam het toch nog goed.
Dussss hij loopt al?
*O*
 
Het minder leuke werk is ook gedaan. Volgende week de primer en de kleur erop
 

Bijlagen

  • 20240320_171336.jpg
    20240320_171336.jpg
    588,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240320-WA0006.jpeg
    IMG-20240320-WA0006.jpeg
    271,7 KB · Weergaven: 0
  • 20240320_171343.jpg
    20240320_171343.jpg
    548,1 KB · Weergaven: 0
Nou dagje Assen ook weer overleefd. Maar ze zijn erg streng geworden met geluid. Van de snelle groep kon na de eerste sessie bijna iedereen naar huis. Op 5 na allemaal zwarte vlag. Assen heeft vanaf nu weer transponders waar ze dus geluid mee meten. Ook zien ze als je van de baan af gaat via gps. Maar het probleem is dus dat ze nu overal langs de baan geluid meten. De laatste sessie mochten de 2 snelste groepen niet meer rijden omdat het geluid op was🙈🙈🙈🙈. Dus word een probleem dit jaar ben ik bang 😞😞


Kreeg dit net door gestuurd. Iemand al ervaring met deze nieuwe manier van meten? Kreeg dit door van gasten wie veel al rijden met een aprilia rsv. Ben benieuwd of jullie al wat gehoord hadden? De circuitdag was via crt weet niet of dat nog uit maakt qua organisatie
 
Nou dagje Assen ook weer overleefd. Maar ze zijn erg streng geworden met geluid. Van de snelle groep kon na de eerste sessie bijna iedereen naar huis. Op 5 na allemaal zwarte vlag. Assen heeft vanaf nu weer transponders waar ze dus geluid mee meten. Ook zien ze als je van de baan af gaat via gps. Maar het probleem is dus dat ze nu overal langs de baan geluid meten. De laatste sessie mochten de 2 snelste groepen niet meer rijden omdat het geluid op was🙈🙈🙈🙈. Dus word een probleem dit jaar ben ik bang 😞😞


Kreeg dit net door gestuurd. Iemand al ervaring met deze nieuwe manier van meten? Kreeg dit door van gasten wie veel al rijden met een aprilia rsv. Ben benieuwd of jullie al wat gehoord hadden? De circuitdag was via crt weet niet of dat nog uit maakt qua organisatie
Als er twee groepen niet meer mogen rijden, heb ik de indruk dat ze niet de juiste dag hebben ingekocht qua geluidsniveau.
 
Wordt steeds gekker.

Maar hoezo “niet de juiste dag” ingekocht? Zit er verschil in qua hoeveelheid geluid per dag?

En als er meer gemeten wordt, zit je er ook eerder aan natuurlijk
 
Wordt steeds gekker.

Maar hoezo “niet de juiste dag” ingekocht? Zit er verschil in qua hoeveelheid geluid per dag?

En als er meer gemeten wordt, zit je er ook eerder aan natuurlijk
Ja dat heeft met de vergunning te maken, je kunt het circuit boeken met verschillende geluidsniveaus.

Edit: bij de MotoGP zullen ze niet zo snel een sessie moeten laten schieten omdat de geluidsemmer nou eenmaal vol zit. :P
 
Laatst bewerkt:
De soep wordt nooit zo heet gedronken als ze wordt opgediend. Zie officiële berichtgeving van Assen. De transponders zelf doen geen geluidsmetingen. En waarschijnlijk wordt er ook nog steeds alleen bij de veenslang gemeten. Men heeft het namelijk over “het geluidsmeetpunt”

Verkeerd geluidsniveau lijkt me eerder aannemelijk in dit geval dan
 
Het was gisteren inderdaad drama met geluid. Een nieuwe manier van geluidsmeting via die nieuwe transponders.
Deze weten dan precies wie er langs de geluidspaal rijdt ipv wie er op dat moment in het baanvak is.
Alleen waren er nogal wat mensen in groep 1 & 2 welke deze niet monteerde.
Dit resulteerde in foute melding/meldingen op iemand anders rijnummer. (Dit ook in andere groepen)
Naast dat waren er maar 5 uit de 30 van groep 1 welke wel voldeden aan de DB eis. Welke Type 4 was gisteren.

Peter (circuitschool) was niet te spreken over de gang van zaken, zoals vanuit Assen als de rotte appels uit groep 1 & 2.
De DB's waren gewoon op na sessie 4.
Er is compensatie voor die mensen en er zijn rijders op een zwarte lijst gezet.
Maar het is heel crue dat je niet meer mag rijden omdat andere zich niet aan de regels houden.

1711824579140.png
 
Alleen waren er nogal wat mensen in groep 1 & 2 welke deze niet monteerde.
Dit resulteerde in foute melding/meldingen op iemand anders rijnummer. (Dit ook in andere groepen)
Merkwaadig dat men uberhaupt de baan op mag zonder die verplichte transponder.
En dan is het helemaal ziekelijk dat de goede dan lijden door de kwade.
 
Na wat oponthoud omdat ik voor werk in het buitenland zat gaat vanavond de primer op de kuipset. Had tevens nog een vraag. Hoe hebben jullie die zekeringen houder/bakje die aan de linkerkant zit vast gemaakt aan de kuipset. Bij de straat kappen zit die natuurlijk vast geklikt maar met de circuitkappen kan dat niet.
 
Na wat oponthoud omdat ik voor werk in het buitenland zat gaat vanavond de primer op de kuipset. Had tevens nog een vraag. Hoe hebben jullie die zekeringen houder/bakje die aan de linkerkant zit vast gemaakt aan de kuipset. Bij de straat kappen zit die natuurlijk vast geklikt maar met de circuitkappen kan dat niet.
Ik had hem er gewoon een beetje ingehangen. Gaat geen kant op.
Ik geloof dat @Cazzo zelf een beugeltje gemaakt had om ze te monteren
 
Al met al best tevreden met het eindresultaat. Nu goed laten uit harden en kan het volgende week weer op de motor.
 

Bijlagen

  • 20240410_174742.jpg
    20240410_174742.jpg
    384,7 KB · Weergaven: 0
  • 20240411_091215.jpg
    20240411_091215.jpg
    481,7 KB · Weergaven: 0
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen, ik heet Paul van der Stok en rij dit jaar voor het eerst mee in de Zac met een triumph daytona 675 2008 startnummer 300.

Afgelopen zaterdag 13 april heb ik de eerste race's gereden en was top maarrrr ik had elke keer na afloop van een sessie tijdens het inrijden van de pitstraat geen remdruk meer!!! Tijdens het rijden geen probleem maar best wel gevaarlijk als je de pit in komt rijden en geen rem meer hebt!!!
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen, ik heet Paul van der Stok en rij dit jaar voor het eerst mee in de Zac met een triumph daytona 675 2008 startnummer 300.

Afgelopen zaterdag 13 april heb ik de eerste race's gereden en was top maarrrr ik had elke keer na afloop van een sessie tijdens het inrijden van de pitstraat geen remdruk meer!!! Tijdens het rijden geen probleem maar best wel gevaarlijk als je de pit in komt rijden en geen rem meer hebt!!!
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Dat kan zoveel zijn.

Eerste waar ik aan denk is lekkage of te laag nivo remvloeistof.
klauwen,leidingen en pomp is goed materiaal
 
En wat voor blokken?
Ik besefte nu waar al jaren last van te hebben.. fading.
Dacht altijd op de rand te zitten qua remmen en bandengrip (kwispelen) maar het waren de remvoeringen die het steeds begaven.
Afkoelen en ze doen het weer.
(Op Zandvoort altijd alleen voor de Tarzan bocht, Assen idem na het rechte stuk, op Alcarras steeds voor bocht drie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan