Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou het ook niet te maken hebben met het gebruik van water?Oke, ik dacht al, wat zou die sensor moeten doen! Bij mij zat het goede drukoverstort ventiel erin, maar dat mocht niet baten...
Het helpt inderdaad om de drukpieken af te vlakken. Het helpt echter niet de pulsaties te verminderen. Deze zullen in dezelfde hoge frequentie op de lamellen werken.
De lamellen kunnen dan nog net zo goed falen; ze hebben vaak een zwakke plek in of onder de soldeerhechting.
Mmm, in verband met oxidatie bedoel je? Dat zou misschien best een bijkomende factor kunnen zijn, ja. Zeker op termijn...Zou het ook niet te maken hebben met het gebruik van water?
Ik gebruik dat alleen bij de races daarna gaat er weer koelvloeistof in.
Wie hier heeft er een OEM quickshifter van triumph, en heeft er wel eens met de instellingen daarvan zitten experimenteren? Ik heb vanavond op werk ff zon ding gemonteerd, maar vind dat er opzich nog wel wat ruimte voor verbetering zit in het hogere toerengebied met wat meer belasting. Als ik op deellast of standgas overschakel issie soepeler dan met meer belasting..
Even inbreken in dit topic, ik rijd op een street triple, maar denk dat er hier wat meer mensen bekend zullen zijn met de OEM quickshifter, en of uberhaupt quickshifters en bijkomende vraag
Zat er toevallig een grote deuk in de tank?
Dan heb je de set bij mij opgehaald
Hallo mede Daytona rijders!
Na dit topic gelezen te hebben, zal ik me ook even voorstellen.
2 jaar geleden ben ik daadwerkelijk besmet met het virus.. een Triumph Daytona van 2007.
[afbeelding]
Aangezien ik met mijn vorige suzuki een aantal circuit dagen had gereden, leek mij dit ook een goed idee met de truimph. Ergens in limburg een beschadigt kuipsetje met tank gevonden, en begonnen met opknappen.
met dit als resultaat:
[afbeelding]
aangezien de vering van deze motor nog standaard was, en ik wat anders wou, besloten om de daytona met straat trim te verkopen..
Ik had namelijk al een Circuit klare Daytona op het oog :D
nu ben ik sinds een goede maand eigenaar van dit speeltje voor in OP?
[afbeelding]
met deze specs:
BOS competitie uitlaat systeem
Race ecu Triumph
Race kabelboom Triumph
Race kuipframe
Quickshifter rapidbike
Hyperpro stuurdemper
Hyperpro schokbreker achter
Voorvork 2 aangepast door HK suspensoin
Rem schakelset PP
Race clipon set PP
Brembo rc19s rempomp
Rem- en koppelings hendel PP
AIM SOLO laptimer
Gb moto carterberscherming
Triumph race inlaat kelken
en 2 setjes velgen met regenbanden.
helaas heb ik de eerste circuitdag (1 oktober circuit zolder) de motor plat gelegd.. gelukkig niet zoveel schade. En ik wou de kuipen al spuiten . en anders heb ik Eventueel nog reserve kuipwerk van me ouder motor
[afbeelding]
Ik heb 3 jaar geleden ook een blok kunnen reviseren nadat de warmtewisselaar intern lekgeslagen was. Blok zonder olie, dus krukas krom, 1 drijfstang big-end en de helft van de lagerschaaltjes verbrand...
Op eBay.uk een krukas voor 100 pond, op eBay.de 3 drijfstangen voor 80 euro en de rest bij de dealer gehaald (lagerschaaltjes en restspul). Alles eerst nagemeten, beetje geluk gehad, want alles was prima. Lagerschaaltjes speling bepaald.
En opbouwen maar! Netjes de manuaal volgen, schoon en gedegen werken en dan is het goed te doen. Is geen rocket-science, kun je zelf ook, als je wat technisch aangelegd bent. Inmiddels 6000 racekilometers verder en loopt nog prima! Afkloppen...
Bekende kwaal van deze blokken. Bigend van de drijfstang is te zwak, oliekanalen in de kruktappen zijn vaak ook niet al te netjes, lees bramen.
Grootste probleem van jou is waarschijnlijk een te laag olieniveau. Voor racegebruik moet er meer olie in, andere pakking met olieschot en een ander overdrukventiel. Roké is een vertrouwd adres om de Triple circuit gereed te krijgen. Dit geldt met name voor de blokken van 2006-2008. Als je blokwissel doet, neem dan een 2009 of jonger Daytona-blok. Geen Street Triple blok kopen ivm. de gegoten zuigers en tamme nokkenassen.