Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)

hoy effe voorstellen ben hay uit venlo
ga dit jaar voor het eerst op het circuit rijden en heb de bike
van dre de godfather gekocht ben benieuwd hoe hij rijdt
ga dit jaar samen met mijn schoonzoon kay rijden
we hebben een dag zolder geboekt hij niv 1 en ik niv 1+
rij zelf een cbr 1000 rr repsol van 2007 dus het zal wel even wennen zijn
full
 
Ik heb 3 jaar gereden met een blade uit 1998. Het is een zware fiets om het circuitrijden op te leren, kan je niet vergelijken met een CBR600.

Noodzakelijke veranderingen : velg voor naar 17 inch ivm banden mogelijkheden;
Vering voor en achter aanpassen.

Rij nu met een SC57 ( 2005) Kan je niet vergelijken. Op de oude blade moet je echt hard werken en de bochten'in gooien'. Je hebt dan baat bij een goede fysieke conditie. Ben wel blij dat ik me suf heb geoefend op de oude blade, heb ik veel voordeel bij nu op de SC57.

Voor de liefhebbers, de '98 is nog te koop, helemaal raceklaar, € 2000,--
 
Rij nu met een SC57 ( 2005) Kan je niet vergelijken. Op de oude blade moet je echt hard werken en de bochten'in gooien'. Je hebt dan baat bij een goede fysieke conditie. Ben wel blij dat ik me suf heb geoefend op de oude blade, heb ik veel voordeel bij nu op de SC57.

Met geweld neuk je een varken }) :+
 
Ik heb 3 jaar gereden met een blade uit 1998. Het is een zware fiets om het circuitrijden op te leren, kan je niet vergelijken met een CBR600.

Noodzakelijke veranderingen : velg voor naar 17 inch ivm banden mogelijkheden;
Vering voor en achter aanpassen.

Rij nu met een SC57 ( 2005) Kan je niet vergelijken. Op de oude blade moet je echt hard werken en de bochten'in gooien'. Je hebt dan baat bij een goede fysieke conditie. Ben wel blij dat ik me suf heb geoefend op de oude blade, heb ik veel voordeel bij nu op de SC57.

Voor de liefhebbers, de '98 is nog te koop, helemaal raceklaar, € 2000,--

ah vandaar dat ik altijd zo moe was na een circuitdag :P

reed nog met standaard vering en standaard voorwiel met straatbanden :X
 
ah vandaar dat ik altijd zo moe was na een circuitdag :P

reed nog met standaard vering en standaard voorwiel met straatbanden :X

Daar kwam ik echt helemaal achter bij de training van de race academy in Ales, een machtig mooi kort circuit met heel veel bochtenwerk. Kapot zweten en acrobatische toeren uithalen op de blade, supergaaf om te leren :P
 
Hmmm...
Op me zx6r 98ér was ik over het algemeen al moe vorig jaar
(Relatie = stoppen met sporten = is 10 kg aankomen :') )

Ben nu weer vrijgezel - 10 kg afgevallen :9
me overalletjes pas ik weer normaal zonder me buik vacuum te trekken :+
Het sporten pak ik ook weer op, geen overbodige luxe hoor ik :Y
Vandaag even bandenwarmertjes bestelt
Volgende maand;
Versnellingsindicator
Olie + filtertje vervangen.
Misschien ook ff remolie verversen

Dan ben ik klaar voor zandvoort en Assen :Y
 
zo dagje zolder gehad niv1+, gelukkig hele dag droog gebleven oude blade deed het goed, was wel wat zwaarder sturen dan mijn repsol maar toch vijf sesies gereden en kon niet zeggen dat ik echt moe was,ook niet echt fit meer maar dat zal wel aan de leeftijd liggen
was eigelijk een super dag en nog wat bij geleerd ook.
op naar assen 6 mei
 
wachten duurt idd lang.
voor versnellingen had ik vorig jaar al een plaatje gemaakt :+ [afbeelding]

Voor de gerlach laat ik vanaf de tarzan hem in 2e versnelling staan... red het precies tot in de begrenzer, remt ie gelijk goed af om hem rechts er in te knallen en scheelt weer een keertje schakelen.
 
Wat voor vertanding rijden jullie? Scheelt ook heh, ik deed de tarzan altijd in zn 3...kan je net iets eerder rustig op het gas. En eigenlijk ook de hugenholz in zn 3. Ok dit was wel op een gixxer 1000 k5..

Wie van jullie heeft een sc44 opgehoogd achter en hoe?
 
Laatst bewerkt:
Voor de gerlach laat ik vanaf de tarzan hem in 2e versnelling staan... red het precies tot in de begrenzer, remt ie gelijk goed af om hem rechts er in te knallen en scheelt weer een keertje schakelen.
Bedankt voor de tip! Hemelvaartsdag ga ik het uitproberen
Deze versnellingen reed ik op me zx6r overigens die waren wat minder lang.
Brengt wel voordelen met zich mee als het uitkomt zoals jij het zegt, kan ik niet meer de fout maken of ik nu in ze 3 of al 2 zit om vervolgens toch terug teschakelen naar ze 1 :o en met een slide in de bandenstapel van de hugenholtz te belanden :')

Hoe minder er geschakelt moet worden hoe beter natuurlijk :)
 
Wat voor vertanding rijden jullie? Scheelt ook heh, ik deed de tarzan altijd in zn 3...kan je net iets eerder rustig op het gas. En eigenlijk ook de hugenholz in zn 3. Ok dit was wel op een gixxer 1000 k5..

Wie van jullie heeft een sc44 opgehoogd achter en hoe?

Er zit nu 15-42 onder bij mij origineel is 16-42 als ik me niet vergis
heb 16 tands tandwiel er nog wel bij gekregen.

Achterkant is nog niet opgehoogd ik kijk eerst even hoe het stuurt.
Al heeft achterkant ophogen wel eerder me voorkeur tov voorkant doorsteken

Hmmm ff in de schuur gekeken... kan de achterkant niet zo ff ophogen....
wordt of geld steken in schokbreker met hoogte versteller
of in zo'n geval... KLIK
Maar ff iemand vinden die dat kan frezen ofzo... :/
pest is dat het niet per def altijd beter hoeft te sturen dan ist beetje zuur 70 euro voor een stukje metaal te betalen...

Eerst ga ik maar gewoon veel rondjes rijden en kleine aanpassingen proberen ipv meteen alles overhoop gooien :)
 
Volgens mij is het alom bekend dat de sc44 achter iets hoger moet ook voor de grondspeling en betere stuur eigenschappen. Op ebay staan wat gefreesde spulletjes waarmee je hem kan ophogen.
 
Volgens mij is het alom bekend dat de sc44 achter iets hoger moet ook voor de grondspeling en betere stuur eigenschappen. Op ebay staan wat gefreesde spulletjes waarmee je hem kan ophogen.

Okee je heb me overtuigd ik bestel wel zo'n ding, :9 ben nu toch bezig.
 
Gebrek aan grondspeling heb ik ook last van met m'n sc44 :(

2ldj6gl.jpg


Tarzanbocht he....
 
Voetsteunen heb ik iig eraf gehaald... zit nu een rem/schakelsetje op, steuntjes gelijk in de hoogste stand erop geschroefd :P Nou hopen dat ik die niet aan de grond rijd... want die klappen niet op!
Dan til je je achterwiel op zeker ? Wordt lekker glijen dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan