15- 45 is
rij ik nu een anderhalf jaar mee :
lol verkeerde smily
Rijd je daarmee ook op Assen? Ik kan mij echt niet voorstellen dat je daar lekker mee uitkomt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
15- 45 is
rij ik nu een anderhalf jaar mee :
lol verkeerde smily
Afgelopen woensdag was ik ook op CPZ te vinden met de 600rr. Zoals de meeste al aan hebben gegeven kom je met 15/43 prima uit op Zandvoort en Assen.vraagje aan de kenners:
afgelopen woensdag weer een dagje Zandvoort gedaan na 1,5 jaar hier niet gereden te hebben. Het beviel weer erg goed, alleen kan het wel wat sneller.
Op de rechte stukken leg ik het af tegen andere 600tjes en denk dat vertanding een stuk kan uitmaken. (en mijn gewicht natuurlijk )
Momenteel rij ik met 15-42 wat net niet lekker uitkomt.
Het rechte stuk voor de Audi-s zit ik een fractie van een seconde in de toerenbegrenzer, zit daar zeg maar net tussen de versnellingen in. Doorschakelen verlies ik tijd en in de toerenbegrenzer natuurlijk ook. Op het rechte stuk kom ik net niet in de 6e versnelling, wat al aangeeft dat de vertanding niet in orde is
Welke vertanding raden jullie mij aan?
Ik heb trouwens een 600rr uit 2006 en heb afgelopen woensdag 2.09 gereden.
(edit: tandwielverhouding is 15-42!)
Bij TK wisten ze me al te vertellen dat 15-43 het beste zou zijn, maar heb dat zelf ook ondervonden (op Spa heb ik wel de tandwielen aangepast, maar anders eigenlijk nooit)let wel even op of het past met de ketting
met een 43 red je het nog wel als je de kettingspanners helemaal terug zet
met een 45 tandwiel heb ik een langere ketting gebruikt
Afgelopen woensdag heb ik twee pr's verbeterd. Zowel mijn tijd als de bandenslijtage (4 sessies met een achterband...).
Daarom heb ik maar een cadeautje voor mezelf gekocht: een K-Teck 35DDS Pro schokbreker
Het is helaas niet zo dat ik overdreven snel rij en dat ze daarom zo hard slijten, maar er zit zowel links als rechts een enorm vreetspoor. Uiteraard rechts iets meer dan links, omdat we rechtsom rijden. Alleen het midden van de band blijft netjeszo dat gaat wel rap in 4 sessies! zie je ook een slijtagespoor of is het gewoon opgereden?
Nog 3 dagen dan mag ik ook weer op Assen, hopelijk blijft het mooie weer een beetje aanhouden
Dik hoor, hoe laat moet je morgen? ( ik neem aan van s'ochtends tot uurtje of 5) ik ben om 14:30 vrij van werk, misschien kachel ik even langs om te komen kijken (ik woon in Groningen dus vlakbij)Morgen mag ik al op Assen rijden. Vanavond maar alvast die kant op en dan ouderwets maffen in de auto. De laatste keer dat ik dat gedaan heb was tijdens een zac-wedstrijdje jaren geleden.
De vooruitzichten zien er over drie dagen nog steeds prachtig uit op Assen. Dat komt vast wel goed.
Afgelopen woensdag was ik ook op CPZ te vinden met de 600rr. Zoals de meeste al aan hebben gegeven kom je met 15/43 prima uit op Zandvoort en Assen.
De eerste dagen dit jaar was mijn tandwielverhouding 15/44. Dat was een probeerseltje. Prima om op snelheid mee te komen. Totdat je weer wat harder gaat rijden en dan kom je zeker aan de 15/43.
Wel makkelijk dat we het allemaal met elkaar eens zijn
Bij TK wisten ze me al te vertellen dat 15-43 het beste zou zijn, maar heb dat zelf ook ondervonden (op Spa heb ik wel de tandwielen aangepast, maar anders eigenlijk nooit)
Ik heb combi's met zowel
16/42/43/44/45 geprobeerd en dit kon zonder de kettinglengte aan te passen.........of jouw ketting was al aan de korte kant.
Maar als jij de ketting langer moest maken, dan heb je toch een andere geometrie......en dus heel andere stuureigenschappen waardoor je de vering weer moet aanpassen??
klopt heb ik ook gedaan ben een dag bij robin geweest
voor dat ik over ging naar 15-43
en 44 een 45 tandwiel
reed ik 16-42 toen naar 15-43 toen 44 en uit eindelijk op advies naar 15-45
en bij de laatste verhouding heb ik de ketting langer gemaakt
en de wielbasis vergroot
vering is hier op aangepast plus mijn gewicht met pak en helm
( 100 kilo ) totaal
op zolder en mettet is dit heerlijk
Jongens... Vraagje, als beginner
Bij mijn motor zijn diverse onderdelen geborgd, zoals de olieplug / remtangen. Ook zit er tape over de loodjes van de velgen.. vanaf wanneer is dit verplicht? Als je competitie zoals ZAC gaat rijden? Dit borgdraad moet je bij onderhoud dus doorknippen en opnieuw borgen of zijn hier andere trucjes voor?
Daarnaast nog een aantal vraagjes.
Maakt het nog uit qua motorprestaties om euro 95 of 98 tanken?
Is de bandenspanning afhankelijk van het weer danwel temperatuur? Of houden jullie altijd hetzelfde aan? (ter info, ik heb pirelli superbike slicks) en nog geen warmers
En iemand hier toevallig volgende week donderdag op Assen? word mijn 1e dag op de RR, ben benieuwd
Dit bericht had ik niet meer gelezen. De laatste sessie is de motor blijven staan vanwege de regen. Stond op het paddock ter hoogte van pitbox 13.Dik hoor, hoe laat moet je morgen? ( ik neem aan van s'ochtends tot uurtje of 5) ik ben om 14:30 vrij van werk, misschien kachel ik even langs om te komen kijken (ik woon in Groningen dus vlakbij)
2.01,5@Digger: hoe vlot doe jij een rondje cpz? Om beetje indruk te krijgen van combinatie 43 atw en jouw tempo.
Jongens... Vraagje, als beginner
Bij mijn motor zijn diverse onderdelen geborgd, zoals de olieplug / remtangen. Ook zit er tape over de loodjes van de velgen.. vanaf wanneer is dit verplicht? Als je competitie zoals ZAC gaat rijden? Dit borgdraad moet je bij onderhoud dus doorknippen en opnieuw borgen of zijn hier andere trucjes voor?
Daarnaast nog een aantal vraagjes.
Maakt het nog uit qua motorprestaties om euro 95 of 98 tanken?
Is de bandenspanning afhankelijk van het weer danwel temperatuur? Of houden jullie altijd hetzelfde aan? (ter info, ik heb pirelli superbike slicks) en nog geen warmers
En iemand hier toevallig volgende week donderdag op Assen? word mijn 1e dag op de RR, ben benieuwd
Oja dan snap ik het. Ik denk dat Assen veel meer een hogesnelheidscircuit is dan Zolder of Zandvoort. Misschien kan je met een 44 nog wel uit maar met en 45 wordt het wel heel gortig.
Jongens... Vraagje, als beginner
Bij mijn motor zijn diverse onderdelen geborgd, zoals de olieplug / remtangen. Ook zit er tape over de loodjes van de velgen.. vanaf wanneer is dit verplicht? Als je competitie zoals ZAC gaat rijden? Dit borgdraad moet je bij onderhoud dus doorknippen en opnieuw borgen of zijn hier andere trucjes voor?
Daarnaast nog een aantal vraagjes.
Maakt het nog uit qua motorprestaties om euro 95 of 98 tanken?
Is de bandenspanning afhankelijk van het weer danwel temperatuur? Of houden jullie altijd hetzelfde aan? (ter info, ik heb pirelli superbike slicks) en nog geen warmers
En iemand hier toevallig volgende week donderdag op Assen? word mijn 1e dag op de RR, ben benieuwd
Kheb nog ergens tandwielen, remblokken, koppelingsplaatset etc. liggen......
tandwielen worden nog een keer na besteld, 43,44 heb mijn opslag grondig moten opruimen inverband met bezichtingen met betrekking op een een eventuele verkoop.
alhoewel niet hardt loopt ..
Bedankt allen, ja komt goed, wil volgende week echt gebruiken om beetje vertrouwd te worden met de motor, en verder lekker rondcrossen
Vandaag even wat gereedschap gehaald om velgen te verwisselen voor het geval het rukweer word kwam er ook achter dat de remblokken voor niet heel erg overhouden. Wat adviseren jullie voor circuitgebruik? Qua prestaties en levensduur? Gesinterde ? Of iemand hier toevallig nog wat liggen?