Racen op een R6 2006 en nieuwer deel 2

Zijn er meer rijders hier die de carteronluchting naar het luchtfilterhuis hebben afgesloten? Zodat deze warme lucht alleen direct naar de uitlaat gaat?
 
Ik heb steeds problemen met geluid op zolder. Rij op een standaard R6 uit 2006 met een standaard uitlaat. Laatst luchtfilter al vervangen voor een die het inlaatgeluid wat zou moeten verminderen maar toch... bam 1e sessie zwarte vlag!
Deed dat wel een beetje zelf, kwam in de toerenbegrenzer precies bij de paal bij de tunnel, maar toch. Iemand hier wellicht tips wat ik hieraan kan verbeteren?
Zal vast al wel eerder besproken zijn maar ik kan het zo gauw niet vinden. Thanks!
 
Ik heb steeds problemen met geluid op zolder. Rij op een standaard R6 uit 2006 met een standaard uitlaat. Laatst luchtfilter al vervangen voor een die het inlaatgeluid wat zou moeten verminderen maar toch... bam 1e sessie zwarte vlag!
Deed dat wel een beetje zelf, kwam in de toerenbegrenzer precies bij de paal bij de tunnel, maar toch. Iemand hier wellicht tips wat ik hieraan kan verbeteren?
Zal vast al wel eerder besproken zijn maar ik kan het zo gauw niet vinden. Thanks!

Eeuwige discussie over het strenge Zolder en de techniek van de R6.
Alles volproppen met isolatie, zorgen dat je motor goed gesmeerd en afgesteld staat (ivm mechanisch geluid van kleppen en ketting) en je gas constant houden bij de paal...
 
Bedankt voor jullie reacties. Toch jammer, had gehoopt op een "pasklare oplossing" maar jullie hebben wel gelijk. Ik heb alleen op zolder problemen en dan nog als ik me niet aan het voorgeschreven riedeltje, standgas en op het juiste moment schakelen hou.

Ben nu mezelf een bult aan het zoeken naar rearset verstellers. Heb steeds mijn toeslider gigantisch naar de filistijnen. valtermoto heeft ze voor alle typen en merken, behalve R6 vanaf 2006......
 
Bedankt voor jullie reacties. Toch jammer, had gehoopt op een "pasklare oplossing" maar jullie hebben wel gelijk. Ik heb alleen op zolder problemen en dan nog als ik me niet aan het voorgeschreven riedeltje, standgas en op het juiste moment schakelen hou.

Ben nu mezelf een bult aan het zoeken naar rearset verstellers. Heb steeds mijn toeslider gigantisch naar de filistijnen. valtermoto heeft ze voor alle typen en merken, behalve R6 vanaf 2006......

PP-tuning heeft goede.
 
Bedankt voor jullie reacties. Toch jammer, had gehoopt op een "pasklare oplossing" maar jullie hebben wel gelijk. Ik heb alleen op zolder problemen en dan nog als ik me niet aan het voorgeschreven riedeltje, standgas en op het juiste moment schakelen hou.

Ben nu mezelf een bult aan het zoeken naar rearset verstellers. Heb steeds mijn toeslider gigantisch naar de filistijnen. valtermoto heeft ze voor alle typen en merken, behalve R6 vanaf 2006......

Meer op je tenen/bal van voet gaan staan.
 
Meer op je tenen/bal van voet gaan staan.


Dat probeer ik al een tijdje, maar helpt me niet meer. Ben nu die rearset verstellers aan het zoeken om mijn laarzen toch wat te sparen. Ik probeer toch de kosten een beetje te drukken. Een aftermarket verstelbare rearset kost al gauw een honderd of 3 en die verstellers zie ik voor 65 eur voorbij komen. Als ik een ongelimiteerd budget had zou ik het wel weten, maar dat is dus helaas niet zo... :N
Alleen staat de R6 >2006 er niet bij. Is die rearset hetzelfde als van de R1 uit dat bouwjaar?
 
Zijn er meer rijders hier die de carteronluchting naar het luchtfilterhuis hebben afgesloten? Zodat deze warme lucht alleen direct naar de uitlaat gaat?

Carterontluchting zit nog op mijn airbox, schijnt nodig te zijn ivm druk opbouw in je blok.
De buis van luchtbox van naar kleppendeksel heb ik wel afgesloten.
 
Ik ben vandaag trotse eigenaar geworden van deze prachtige R6!

s5a6h3.jpg
 
ik heb een probleem met mijn r6 van 2008 soms slaat hij af als ik terug schakel.
Als ik stop blijft hij soms even slecht lopen met maar 500 -1000 toeren na enkele seconde gaat hij weer op een normaal toerental draaien. De motor is voorzien van een pc5.

Iemand een idee?
 
ik heb een probleem met mijn r6 van 2008 soms slaat hij af als ik terug schakel.
Als ik stop blijft hij soms even slecht lopen met maar 500 -1000 toeren na enkele seconde gaat hij weer op een normaal toerental draaien. De motor is voorzien van een pc5.

Iemand een idee?


Heb je de PC al eens afgekoppeld en dan getest?
 
Ja dat dat is een stap, hopelijk blijft het goed gaan met open uitlaat en luchtfilter.

Heeft er iemand ervaring met slecht stationair draaien ism een pc5?

Wel een ander map in geladen ivm met dit probleem maar veranderde niet veel.
 
Man man wat een machine die R6. Maandag mijn eerste circuitdag gereden met de R6 en eerste keer op Zolder. De dag geëindigd met 2:00.5. En dat voor mijn derde circuitdag vond ik zelf netjes.
 
Iemand hier nog die zn hobby eindigt? Ben op zoek naar een rj15 circuitmotor..

Mag stock zijn met of zonder kenteken.. mag ook al aangepast zijn voor t circuit..
 
Terug
Bovenaan Onderaan