radian

ivarpiet

MF veteraan
12 jan 2008
1.167
0
Hoi allen,

Ik wil naast mijn fj een radian kopen. Zijn er nog zwakke punten van de radian? En wat is het brandstofverbruik van zo'n ding?

Hoor het graag!
 
Hoi allen,

Ik wil naast mijn fj een radian kopen. Zijn er nog zwakke punten van de radian? En wat is het brandstofverbruik van zo'n ding?

Hoor het graag!

Z'n image..... :P

full
 
- Het kleppendeksel wil wel eens zweten. Niet erg, maar je blok wordt bij de kop wel iets vettig.
- De benzinetank is vrij klein, waardoor je vaker moet tanken.
- Het standaard stuurtje staat wat 'knullig'. Velen vervangen dit dan ook door een platter stuurtje.
- De motor is door z'n compactheid niet geschikt voor lange mensen

Voor de rest is het een geweldige motor. Ik heb er eentje gehad als tweede motor. Puur voor erbij en voor de fun. Wat me tevens opviel, was de goede kwaliteit van de materialen. Maar ik had dan ook een exemplaar dat gekoesterd was door de vorige eigenaar. De techniek is door z'n luchtkoeling betrekkelijk eenvoudig. Ik vind de Radian al met al een compact stoer en degelijk motortje.

Het verbruik weet ik niet meer. Ik meen inderdaad iets van 1 op 20.

Verder geloof ik niet dat de foto in de vorige post representatief is voor het imago van de Radian. Zet die sullige bestuurder (op die foto) op een willekeurige andere motor en je hebt hetzelfde effect.
 
zelf ook zo'n een gehad. Compact, rijd goed, geen problemen. Alleen bekijk goed de uitlaat en dan vooral de collector. Die roesten nogal snel, en zijn niet zo makkelijk tweedehands te verkrijgen.
 
Blok is hetzelfde als de Fj600.
Minpunten zijn dus ook hetzelfde.
Let op olieverbruik en de 2e versnelling.
Die van mij neemt 1:20, en dat rij ik zeker niet rustig.

Is dat van die versnelling het bekende "tweede-versnellingssyndroom"? Want dat ken ik ook van de fj1100!

Verder alvast bedankt voor de reacties! Ga eens rustig op zoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan