rammel in de 2de versnelling

Don Freggle

Die hard MF'er
6 jan 2005
373
0
nijmegen
hallo

ik heb ff een vraagje. ik heb een motor gezien die ik graag wil hebben maar die heeft een soort rammel geluid in de 2de versnelling. is puur slijtage. is gewoon normaal mee te rijden maar je hoort het wel.
wat moet ik nu doen? kan het veel kwaad? wie weet wat het ongeveer zal kosten om het te laten maken?

gr remco
 
Uiteindelijk zal de bak problemen gaan geven, een reparatie laten uitvoeren kan zo richting 1000 euro oplopen of het voor jou interessant is moet je zelf uitmaken.
 
De tweede versnelling is de versnelling die vaak problemen geeft, omdat die het zwaarst wordt belast. Reparatie zal inderdaad kostbaar zijn. De tweede versnelling gaat vaak kapot omdat de motor 'stevig' is gebruikt (denk aan circuitdagen e.d.). Je loopt het risico dat je er met reparatie van de bak alleen niet bent. Mogelijk is het hele motorblok gaar. Als de prijs van de motor gunstig is dan zou je eens kunnen kijken of je ergens een donorblok gevonden krijgt, dat is vaak een goedkopere oplossing. Als je het blok bij een sloper koopt kun je soms nog garantie afspreken, dan loop je weinig risico.
 
Staar je niet blind op die motor, immers zijn er velen van dat type te koop.
Heb je er geen goed gevoel over lekker laten staan of een keuring laten uitvoeren voor je deze koopt. Rammelende geluiden zijn verdacht en zeker bij de tweede versnelling die vaak zeer stevig bereden wordt.
 
bedankt allemaal. de prijs van de motor is wel erg gunstig. hij wil er 650 euro voor hebben. ben ook al op zoek naar een eventueel donorblok. waar kan ik die vinden? weet iemand dan een bedrijf of iets te zitten en wat het zal gaa kosten ongeveer. de motor is en cbr600f.
 
Terug
Bovenaan Onderaan