CB750F1Dennis
Die hard MF'er
- 10 jun 2009
- 259
- 0
Een nieuw project van mijn vader en mij, een RAU KAWASAKI 500!
Het is zoals te zien is een echt project, maar de belangrijkste basis is er. Een RAU frame, gemaakt voor een Z500 blok van KAWASAKI. Een RAU achterbrug voor een monoschokbreker (ook te gebruiken voor dubbele schokbrekers), Een Marzocchi 38mm voorvork. Wielen van PVM; achtervelg 3.5'' X 16inch, voorvelg 3'' X 16inch. En dubbele remschijven voor, en enkele remschijf achter. Transmissiedemper zit ook nog netjes op het achterwiel met tandwiel.
Het is een raceframe gemaakt door Manfred Rau, waarschijnlijk uit 1983. Er zit een plaatje op het frame waar gegevens op staan maar is beschadigd.. Hiernaast staat het serienummer en ''RAU'' ook op het balhoofd ingeslagen.
Het frame is volgens mij gemaakt van chroommolybdeen, maar zeker weten doe ik het niet. Het is iniedergeval erg licht, de voorvork weegt minstens het driedubbele!
''Manfred Rau from Germany either ripped off the Egli backbone design or made a good design even better, depending on your point of view (i.e. whether you own a Rau or an Egli). He built his first chassis (for the CB 500 motor) in 1972, several years after Egli. On the other hand, many framebuilders of that era used a similar design, and Egli had adopted the backbone design from Vincent. As a side note, Rau had also built two or three framework frames with Laverda engines.
The production of Rau frames changed hands from Manfred Rau himself in Grossbettlingen (near Stuttgart in the South West of Germany) to PS-Schuppen (PSS), run by Rainer Weidlich. PS-Schuppen had acted a Rau dealership before, and when Manfred Rau sold his operations in 1985 to PSS took over. Manfred Rau himself died unexpectedly in 1991, age 48.'' (Info van Satanic Mechanic - Rau)
Het is zoals te zien is een echt project, maar de belangrijkste basis is er. Een RAU frame, gemaakt voor een Z500 blok van KAWASAKI. Een RAU achterbrug voor een monoschokbreker (ook te gebruiken voor dubbele schokbrekers), Een Marzocchi 38mm voorvork. Wielen van PVM; achtervelg 3.5'' X 16inch, voorvelg 3'' X 16inch. En dubbele remschijven voor, en enkele remschijf achter. Transmissiedemper zit ook nog netjes op het achterwiel met tandwiel.
Het is een raceframe gemaakt door Manfred Rau, waarschijnlijk uit 1983. Er zit een plaatje op het frame waar gegevens op staan maar is beschadigd.. Hiernaast staat het serienummer en ''RAU'' ook op het balhoofd ingeslagen.
Het frame is volgens mij gemaakt van chroommolybdeen, maar zeker weten doe ik het niet. Het is iniedergeval erg licht, de voorvork weegt minstens het driedubbele!
''Manfred Rau from Germany either ripped off the Egli backbone design or made a good design even better, depending on your point of view (i.e. whether you own a Rau or an Egli). He built his first chassis (for the CB 500 motor) in 1972, several years after Egli. On the other hand, many framebuilders of that era used a similar design, and Egli had adopted the backbone design from Vincent. As a side note, Rau had also built two or three framework frames with Laverda engines.
The production of Rau frames changed hands from Manfred Rau himself in Grossbettlingen (near Stuttgart in the South West of Germany) to PS-Schuppen (PSS), run by Rainer Weidlich. PS-Schuppen had acted a Rau dealership before, and when Manfred Rau sold his operations in 1985 to PSS took over. Manfred Rau himself died unexpectedly in 1991, age 48.'' (Info van Satanic Mechanic - Rau)
Laatst bewerkt: