thijsverlangen
Rookie
Hallo,
Sinds een tijdje doet mijn rem/achterlicht raar.
Als het contact aan staat en ik meet met mijn mulitmeter aan de draadjes die normaal naar het bolletje gaan krijg ik de volgende waardes: 1 draadje is 12V altijd, 1 draadje is 5V en zodra ik de rem inknijp wordt die 5V ineens 2V. Voorheen altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer naar toebehoren. Eigenlijk brand mijn achterlicht constant dus op 12V, want die 5V ga je niet zien.
Naar mijn idee moet het als volgt. 5V constant voor het achterlicht en zodra ik rem moet die 12V bijspringen over het andere draadje zodat het 2e lichtje in het lampje gaat branden en het dus feller wordt.
Massa is gewoon het frame.
Foto bijgevoegd. (1 draadje is 12V, andere 5V.)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Het betreft een omgebouwde magna uit 1984.
Alvast bedankt1
Sinds een tijdje doet mijn rem/achterlicht raar.
Als het contact aan staat en ik meet met mijn mulitmeter aan de draadjes die normaal naar het bolletje gaan krijg ik de volgende waardes: 1 draadje is 12V altijd, 1 draadje is 5V en zodra ik de rem inknijp wordt die 5V ineens 2V. Voorheen altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer naar toebehoren. Eigenlijk brand mijn achterlicht constant dus op 12V, want die 5V ga je niet zien.
Naar mijn idee moet het als volgt. 5V constant voor het achterlicht en zodra ik rem moet die 12V bijspringen over het andere draadje zodat het 2e lichtje in het lampje gaat branden en het dus feller wordt.
Massa is gewoon het frame.
Foto bijgevoegd. (1 draadje is 12V, andere 5V.)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Het betreft een omgebouwde magna uit 1984.
Alvast bedankt1