Rem en koppelingshendel spuiten? Of toch van Aliexpress kopen?

Motorrat1908

Rookie
30 mrt 2023
21
10
Op mijn Kawasaki zitten nog de standaard rem en koppelingshendel zoals op deze afbeelding:
remhendel-kawasaki-zx-6r-6024.jpg

Ik heb op internet zitten speuren naar nieuwe hendels maar vind deze echt extreem prijzig (bijv. Puig €174,-).
Dan ga je al gauw kijken op sites als Aliexpress en Amazon, waar laatstgenoemde tegenwoordig simpelweg een dropship website is van Aliexpress..
Het prijsverschil is echt enorm, dus vertrouw ik die van Aliexpress bij voorbaat eigenlijk al niet. Heeft iemand hier wél positieve ervaringen mee?
Daarbij zie ik ook verschillende ''motorzaken'' in Nederland die PRECIES dezelfde hendels aanbieden als Aliexpress, maar dan voor het driedubbele van de prijs. Dus ook daarbij heb ik m'n vraagtekens..


Alternatief is om de huidige hendels te demonteren (nog even goed uitzoeken hoe precies, ben nieuw in het sleutel wereldje) en deze te spuiten of wat dan ook.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Ook dat is allemaal nieuw voor mij namelijk.
 
Daar zit als het goed is ook een tüv verklaring bij. Als je die bij je hebt in Duitsland zit je helemaal goed ( ff eeen kopietje maken, insealen en onder je zadel plakken) mocht je staande gehouden worden bij een controle.
 
Daar zit als het goed is ook een tüv verklaring bij. Als je die bij je hebt in Duitsland zit je helemaal goed ( ff eeen kopietje maken, insealen en onder je zadel plakken) mocht je staande gehouden worden bij een controle.
Een buitenlander moet dat niet hebben,alleen E-keur op onderdelen die dat standaard ook hebben zoals verlichting,uitlaat enz.
Een origineel remhendel heeft ook geen E-keur of enig ander keurmerk.
 
Ik zeg ook alleen: dan zit je helemaal goed. Er zijn helaas ieder jaar weer een paar slimme Hollanders die roepen dat je dat niet nodig hebt. Punt is wel dat je je motor kan laten staan als het niet klopt. Als ze door hebben dat het aftermarket is kunnen ze wel degelijk gaan lopen zeiken en die discussie win je niet met een Duitse agent op dat moment. Ik geef alleen ff een tip hoe je je een hoop lullen als Brugman kan besparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan