Remklauw gezandstraald, dicht o-ring nu nog wel goed af?

kawakaya

Rookie
18 mei 2021
8
0
Hallo,

Ik heb mijn remklauwen laten poedercoaten.
Ik was al bezig met een revisie dus de klauwen lagen al helemaal uit elkaar.
Dit maakte het nog makkelijker voor het bedrijf dat dit ging poedercoaten.

Nu zijn de gladde kanten die normaal tegen elkaar aankomen ook per ongeluk mee gezandstraald.

Hier komt de remolie binnen en word afgedicht met een o-ring.

Nu ben ik bang dat dit misschien niet meer goed afdicht omdat dit gezandstraald is.
Eigenlijk heeft het oppervlak nu allemaal kleine hobbeltjes.

Weet iemand of dit kwaad kan? Of dat die o-ring dat gewoon dichtdrukt?
 

Bijlagen

  • 16836371942186919366193613564612.jpg
    16836371942186919366193613564612.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 146
  • 16836372292953884079293079603664.jpg
    16836372292953884079293079603664.jpg
    114,3 KB · Weergaven: 147
  • 16836372419787365039412031924650.jpg
    16836372419787365039412031924650.jpg
    144,5 KB · Weergaven: 145
  • 16836372640472162849289969015843.jpg
    16836372640472162849289969015843.jpg
    145,7 KB · Weergaven: 146
Hallo,

Ik heb mijn remklauwen laten poedercoaten.
Ik was al bezig met een revisie dus de klauwen lagen al helemaal uit elkaar.
Dit maakte het nog makkelijker voor het bedrijf dat dit ging poedercoaten.

Nu zijn de gladde kanten die normaal tegen elkaar aankomen ook per ongeluk mee gezandstraald.

Hier komt de remolie binnen en word afgedicht met een o-ring.

Nu ben ik bang dat dit misschien niet meer goed afdicht omdat dit gezandstraald is.
Eigenlijk heeft het oppervlak nu allemaal kleine hobbeltjes.

Weet iemand of dit kwaad kan? Of dat die o-ring dat gewoon dichtdrukt?
:') sorry...

Eeeh, de passing is geen passing meer.
Ik zou t er af halen, maar hoe :?

Freesbank? Vlakbank?
 
Het is geen O-ring, want die is van rondsnoer.
Dit is als het goed is gewoon een platte pakking (rubber ring).
Het oppervlak zou wel glad moeten zijn.
Maar de ring steekt best wat uit en zal een stuk ingedrukt worden.
Ik zou de klauw in elkaar zetten en even afpersen om te testen.
Op mijn oude werk konden we er bijvoorbeeld 20 bar (tot wel 300 bar waterdruk) op zetten.
 
Zou de boel gewoon in elkaar zetten en op de werkbank op druk zetten.

Zijn de groeven in de cilinders ook gestraald?

Je kunt zo gelijk zien waarom sommige remklauwen moeilijk te ontluchten zijn. Bij die verbindingen is de kom bij de dichting hoger dan het kanaaltje dat erin komt.
 
Het is geen O-ring, want die is van rondsnoer.
Dit is als het goed is gewoon een platte pakking (rubber ring).
Het oppervlak zou wel glad moeten zijn.
Maar de ring steekt best wat uit en zal een stuk ingedrukt worden.
Ik zou de klauw in elkaar zetten en even afpersen om te testen.
Op mijn oude werk konden we er bijvoorbeeld 20 bar (tot wel 300 bar waterdruk) op zetten.
Dit dus..

Heb eens gsxr 1000k5 remklauwen op druk gezet een nachtje. Die begonnen licht te zweten langs de naad. Hou er ook rekening mee dat druk soms juist iets afdicht. Komt het iets losser te staan met een lagere druk, dan gaat het soms lekken. En zelfs dan kun je je afvragen of het hard genoeg lekt om snel remdruk kwijt te raken.
 
Ai, ik zou zo niet gaan rijden,nee.

Ik zou proberen om de pasvlakken weer glad te krijgen door een stuk fijn schuurpapier op een spiegel/glasplaat te leggen. Korrel 800-1000 ofzo gebruiken en goed opletten dat je het werkstuk niet scheef schuurt. Ik zou pasvlakken niet polijsten. Ze hebben namelijk wel een beetje ruwheid nodig, net zoals je cilinderkop.


De recessie waar de O-ring in valt zou ik proberen netjes te krijgen door een stuk schuurpapier op bijvoorbeeld de achterkant van een boor ofzo te plakken en daarmee het oppervlak weer vlakker krijgen.

Hierna alles weer monteren en kijken of de klauw na een avondje met een spanband om je remhendel is gaan zweten. Nee? Dan lekker rijden en bij de volgende tankbeurt nog eenmaal kijken :)

Zou je een close-up foto van de boring willen sturen waar je remzuigers in vallen? Is dat ook gezandstraald?
 
Dit dus..

Heb eens gsxr 1000k5 remklauwen op druk gezet een nachtje. Die begonnen licht te zweten langs de naad. Hou er ook rekening mee dat druk soms juist iets afdicht. Komt het iets losser te staan met een lagere druk, dan gaat het soms lekken. En zelfs dan kun je je afvragen of het hard genoeg lekt om snel remdruk kwijt te raken.
Met een doorzwetende remklauw zou ik niet rond willen rijden, en elke druppel waait naar weet ik veel wat,
met lakschade tot gevolg.
 
Het is inderdaad een platte pakking.
Ik ga naar een glasplaat zoeken, en daarna dat truckje met spanband om de remhendel maar proberen.

Heb zelf geen werkplaats waar ik het anders op druk kan zetten.
 

Bijlagen

  • 20230509_181813.jpg
    20230509_181813.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 65
  • 20230509_181821.jpg
    20230509_181821.jpg
    182,1 KB · Weergaven: 64
  • 20230509_181846.jpg
    20230509_181846.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 67
Ik heb dat stralen zo vaak gedaan (was mn werk) en de klauwen dichten gewoon af. Die r-ring dicht wel af. Mijn klauwen heb ik toen ook zo gestraald.
Ik zag net op wheelerdealers dat ze remklauwen reviseerden , wat denk je ze flikkeren die klauwen dus gewoon in een straalkast en van binnen en buiten gestraald, zo zie je maar
 
Ik zag net op wheelerdealers dat ze remklauwen reviseerden , wat denk je ze flikkeren die klauwen dus gewoon in een straalkast en van binnen en buiten gestraald, zo zie je maar
Ik dacht exact hetzelfde toen ik dat zag en dacht meteen aan dit topic.

Ze werden nog wel verzinkt na het stralen daar. Maar, de pasvlakken leken niet bepaald glad te zijn.
 
Kun je op TV zien hoe ruw het resultaat was? Stralen kan met van alles en resultaat kan veel gladder zijn toch..

Met een doorzwetende remklauw zou ik niet rond willen rijden, en elke druppel waait naar weet ik veel wat,
met lakschade tot gevolg.
Met zweten bedoelde ik heel licht vochtig randje( :P ). Waarschijnlijk omdat ik het op de werkbank veel harder aantrok dan tijdens rijden mogelijk zou zijn. Lekken is idd foute boel!
 
Spuit er een nevel zwart op, begin met 400 (nat) maak hem droog en kijk waar het zwart achterblijft. gaat dat er al redelijk snel allemaal weg dan opbouwen, dan heb je een betere afvlakking en sneller en met controlle. tussendoor kan je hem weer even droog maken en weer klein beetje nevel opspuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan