RG 500 en RD 500

schwantzie

Rookie
21 apr 2005
18
0
Twijzelerheide
Hallo,

Mijn oom heeft een Suzuki RG 500 en Yamaha RD 500. Hij is niet in bezit van computer en heeft mij gevraagd of ik dit voor hem wil regelen. Hij wil deze beide motoren graag laten verzekeren tegen de huidige economische waarde.
Verzekeraar geeft aan dat ik dit op moet vragen bij de dealers. Heb daarom Yamaha NL en Suzuki NL gemaild. Deze geven allebeide aan dat zij hier geen antwoord op kunnen geven.
Weet iemand wat momenteel de waarde zou kunnen zijn voor deze motoren ?

Alvast bedankt.
HJ
 
De straatmotor zo tussen 8000 en 20.000 euro afhankelijk vd staat.

Een ex race-motor dan vele malen duurder.

Je moet ze laten taxeren door een expert!

Dat rapport kan hij indienen bij de verzekeraar.
 
Laatst bewerkt:
+1, laten taxeren en rapport indienen bij verzekeraar (en vooraf vragen of dit akkoord is natuurlijk).

Misschien dat enkele forumleden taxateurs kennen/zijn?
 
Opvragen bij de dealers :? _O- ,die weten waarschijnlijk niet eens meer wat een RD of RG500 is. ;)
Hier een adressen lijst van erkende taxateurs,zoek er daar 1 uit die ook klassieke motoren doet, http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...s-overzicht/&usg=AOvVaw3qmdoZs2WA_c_bBe6864aY
Waarde van die motoren is geheel afhankelijk van de staat, varieert van rond de 4000,-
voor een matige tot 40000,- + voor een nieuwe RG500 met 0km,s.
Een nette RD500 met niet te veel km,s of compleet gereviseerd doet zo rond de 10000,-
Een nette RG500 met weinig km,s of compleet gereviseerd doet rond de 12000,- tot 14000,-
Maar de verzekeringswaarde is altijd hoger,dat gaat in overleg met de taxateur.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan