Rijden na regen, wanneer weer ok?

overigens wel zeik nat geregend in hagel en regen. maar je kunt maar een keer nat worden en droogt van zelf weer om vervolgens ook voor de tweede keer zijk nat te worden :+ lekkkkkker weet je dat je leeft.
Daar weet ik helaas alles van.. gelest van augustus tot december.. 10 uur les? Ja hoor 09.55 bedacht moeder natuur dat het tijd werd om alles eruit te gooien.. dus heb meer dan wat tijd op nat wegdek doorgebracht alleen wel op een fiets met abs.. en die heb ik nu niet.
 
Ik ben het met je eens hoor. De meeste mensen die ten val komen op de motor denken of dat ze als Rossi kunnen rijden met een 0,5 jaar weg ervaring of zijn juist bang voor de motor. Rijden kan altijd wel, al heb ik het nog niet geprobeerd in de sneeuw. Ook de mede weggebruikers zijn letterlijk een groot gevaar, maar zelf als ik de berm werd ingeduwd tijdens het rijden heb ik het tot nu toe nog na kunnen vertellen zonder te crahsen. Zelfs een epileptische aanval tijdens het rijden heeft me nog niet de kop gekost, al was die betonnen paal 10cm van mn hoofd af toen ik wakker werd, wel een eyeopener. Mn Triumph vond dat een wat minder prettige ervaring, maar ik ben er letterlijk zonder kleerscheuren vanaf gekomen, of geflikkert net hoe je het wilt noemen:p
Ik wel in de sneeuw, kan best rustig aan, als de hoofdwegen gestrooid zijn 8-)
 
Met vijfentwintig jaar woon~werk ben ik nog nooit in de regen gevallen.
Wel met ijzel en sneeuw, maar meestal ging dat ook wel goed.

Ik woon sinds vier jaar dicht bij de ferryboot richting Engeland.
De eerste vier rotondes en een lange 80 km/u doordraaien ligt bij regen duidelijk diesel van het professionele vrachtverkeer.
Dus ik probeer een ander gedeelte op de weg aan te houden en dan een lagere snelheid.
Maar rotondes rij ik u überhaupt zo snel mogelijk rechtdoor met zo weinig mogelijk hellingshoek. :]
 
Vammidag door de regen na huis gegaan.

Heb veel grip op de achterband.
1 rotonde slip Voorband momentje maar niet onderuit gegaan. ( wit schuim )
Deze nam ik ook wel erg vlot!!

Kortom
Niet bang zijn gewoon goed oppassen

Zelfs met een versleten band niet wetende
had ik nog veel grip ( laatst vervangen voor nieuwe)
 
Mijn vermoeden is dat dat busje gewoon te hard gereden heeft. Ik ken die plek en dat is niet bepaald een punt met notoire gladdigheid.

Vond het met alle schuim nog erg meevallen qua grip. Gewoon een beetje voorzichtig rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan