Nadeel = redelijk grote kans da'k begin oktober nog niet 3-wiel-mobiel ben.
toch een beetje jammer......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nadeel = redelijk grote kans da'k begin oktober nog niet 3-wiel-mobiel ben.
Joefkatmeel!!!!
Komt wel ongeveer overeen met het beeld dat ik al had. Ongeveer 100kmu met dik 7000rpm in de 4e versnelling moet ie wel een tijdje volhouden lijkt mij.
Ik heb gesproken met de lokale zijspan-monteur. Die wil het wel voor me doen als winter klusje. Voordeel = aanbouw & uitlijning op zijn verantwoording + relatief niet zo duur. Nadeel = redelijk grote kans da'k begin oktober nog niet 3-wiel-mobiel ben.
Merk: BMW
Type(nummer): R 60/6
Soort: Zijspan
Kleur: wit
Cylinderinhoud: 601 - 750cc
Aantal cylinders: 2-cilinder
Bouwjaar: juni - 1975
Kilometerstand: 50.000-75.000 km
Opties: Valbeugels, Ruit/Kuip
Fraaie en goed onderhouden R60/6 uit 1975 (belastingvrij) met Squire zijspan. In 1987 is de bak door de vorige eigenaar door een zijspan bedrijf gemonteerd. Voorzien dan ook van een registratiebewijs bij kenteken.
Motor heeft 3000 km terug een grote beurt gehad. Toen ook voorzien van nieuwe banden, nieuwe remblokken. Voorzien van platte achterband en ik heb extra een nieuwe ronde achterband, zodat in no time solo kan worden gereden.
Motor is voorzien van een recenter 75/7 motorblok en is goede conditie. Ik heb de afgelopen 3000 km geen druppel bij hoeven te vullen.
Tevens 1 jaar terug voorzien van zwaardere veren voor en achter, waardoor het zijspan gereden kan worden met 3 volwassenen en een bulk bagage. Originele veren zijn nog aanwezig. Daarnaast heb ik de afgelopen winter nieuwe roestvrij stalen uitlaten gemonteerd. Van dit alles heb ik uiteraard de nota's bewaard. Tot slot is de afgelopen winter het gehele zijspanframe opnieuw voorzien van een nieuwe roestwerende grondverf en nieuwe laklaag. Oh ja, het zijspan kent rondom een een soort van veiligheidskooi met rolbeugel!!! Wel zo prettig idee als je ook met kinderen wil rijden ( 2 kleintjes kunnen naast elkaar). Zijspan is daartoe voorzien van een 2 punts veiligheidsgordel.
Nog meer motoren kopenZou dit in aanmerking komen voor ...familiemobiel?
Iemand wat te melden over onderstaande combi?
(staat te koop in provincie utrecht & past heel erg misschien in het budget)
(Afbeelding)
2ling wordt binnenkort al weer 5 en jongste loopt ook al weer 'n tijdje. Maxi cosi ligt sowieso al meer dan een half jaar op zolder.zou alleen even navragen of het makkelijk is om een 3-punts-gordel te monteren. Dat heb je voor kinderzitjes of maxi-cosi's nodig, een tweepunter houdt alleen een kind wat groot genoeg is om zelfstandig te zitten op z'n plaats.
Verder lijkt het me een hele leuke fiets als de prijs een beetje normaal is.
Andere span aanbouw is rustig aan bezig, zou voor de winter om is de weg op moeten kunnen.Nog meer motoren kopen
Heb je d'r nog niet genoeg
[ontopic]
Hoe zit t eigenlijk met dat andere span? hoor ik niks meer over...(of heb ik voor de verandering weer eens iets gemist)
[/ontopic]
Heppie zaterdag tijd voor een testritje?Ziet er goed uit, met 750 cc blok ook trekkracht zat. Wanneer haal je em af
2ling wordt binnenkort al weer 5 en jongste loopt ook al weer 'n tijdje. Maxi cosi ligt sowieso al meer dan een half jaar op zolder.
..........
11
Zou ik toch voor driepunt gaan, kind van 5 moet in de auto ook nog in een kinderstoel, dat zijn de normen die ik voor mijn span ook aanhoudt;
2
voornamelijk om gezeur over de helmplicht een beetje in te dammen, denk dat de meeste agenten begrip hebben voor het ontbreken van een helm bij een jong kind (kans op nekletsel te groot) als je door gebruik van 3punter en kinderstoel duidelijk aangeeft wel met de veiligheid van je kind bezig te zijn.
3
tis alleen wel erg persoonlijk en afhankelijk van het gebruik van de fiets, in mijn geval is geen auto voorhanden en is de zijspan combinatie het enige vervoer, mede daarom heb ik ook veel meer aandacht besteedt aan de veiligheid als ik zou doen voor iets wat alleen maar speelgoed voor papa is.
Ikke wel!!!Heppie zaterdag tijd voor een testritje?
goeie tips (span hangt al haast 20 jaar aan, dus zal idd wel krom zijn dan )bmw's worden krom als je er zijspan mee rijdt, op zich niet erg maar vervelend als je er nog solo mee wilt rijden.
het balhoofd gaat uit het lood staan, je kan dus even langs de wielen kijken of ze allebei nog verticaal staan
als ik jou was zou ik in ieder geval even gaan kijken.
dan kan je eventueel proberen of de huidige eigenaar bereid is de prijs binnen jouw budget te brengen
[me]rdz is prima in staat z'n eigenste joong te maken [/me]ik heb vernomen dat als je deze modellen koopt je er gratis een bijpassend kind bijkrijgt
agenda=wel erg-kwadraat vol dan, maar ik ga em straks bellen, laat je wel wat wetenIkke wel!!!
Mooie combi, een echte herenmotorfiets.
Fijn dat het blok vervangen is door een 75/7 blok, informeer ook of ook de versnellingsbak is vervangen: een 60/5 heeft een 4-bak, een 75/7 heeft een 5-bak, en dat is voor zijspangebruik prettiger (zeker als je een 6-bak gewend bent...)
60/5 standaard is 37/11 (=3,36), 75/7 standaard is 32/10 (=3,20).en informeer naar de overbrengingsverhouding van de cardan
60/5 standaard is 37/11 (=3,36), 75/7 standaard is 32/10 (=3,20).
Voor zijspanrijden kan er ook wel 31/9, 32/9 of 35/9 op zitten.
Staat ingeslagen op de bovenkant van het cardanhuis, bij de olievulplug
Dat is weer het fijne van BMW, er zijn allerlei overbrengingsverhoudingen in omloop.