roestendoenzefamiliemobiel

:}

Komt wel ongeveer overeen met het beeld dat ik al had. Ongeveer 100kmu met dik 7000rpm in de 4e versnelling moet ie wel een tijdje volhouden lijkt mij. ;)



Ik heb gesproken met de lokale zijspan-monteur. Die wil het wel voor me doen als winter klusje. Voordeel = aanbouw & uitlijning op zijn verantwoording + relatief niet zo duur. Nadeel = redelijk grote kans da'k begin oktober nog niet 3-wiel-mobiel ben.
Joefkatmeel!!!!
 
*bleep* The eagle has landed *bleep* 8-)

One small step for man, one giant leap for RDZ :9
 
Laatst bewerkt:
En of! 8-)

full
 
Zou dit in aanmerking komen voor ...familiemobiel?

Iemand wat te melden over onderstaande combi?
(staat te koop in provincie utrecht & past heel erg misschien in het budget)

full

Merk: BMW
Type(nummer): R 60/6
Soort: Zijspan
Kleur: wit
Cylinderinhoud: 601 - 750cc
Aantal cylinders: 2-cilinder
Bouwjaar: juni - 1975
Kilometerstand: 50.000-75.000 km
Opties: Valbeugels, Ruit/Kuip
Fraaie en goed onderhouden R60/6 uit 1975 (belastingvrij) met Squire zijspan. In 1987 is de bak door de vorige eigenaar door een zijspan bedrijf gemonteerd. Voorzien dan ook van een registratiebewijs bij kenteken.
Motor heeft 3000 km terug een grote beurt gehad. Toen ook voorzien van nieuwe banden, nieuwe remblokken. Voorzien van platte achterband en ik heb extra een nieuwe ronde achterband, zodat in no time solo kan worden gereden.
Motor is voorzien van een recenter 75/7 motorblok en is goede conditie. Ik heb de afgelopen 3000 km geen druppel bij hoeven te vullen.
Tevens 1 jaar terug voorzien van zwaardere veren voor en achter, waardoor het zijspan gereden kan worden met 3 volwassenen en een bulk bagage. Originele veren zijn nog aanwezig. Daarnaast heb ik de afgelopen winter nieuwe roestvrij stalen uitlaten gemonteerd. Van dit alles heb ik uiteraard de nota's bewaard. Tot slot is de afgelopen winter het gehele zijspanframe opnieuw voorzien van een nieuwe roestwerende grondverf en nieuwe laklaag. Oh ja, het zijspan kent rondom een een soort van veiligheidskooi met rolbeugel!!! Wel zo prettig idee als je ook met kinderen wil rijden ( 2 kleintjes kunnen naast elkaar). Zijspan is daartoe voorzien van een 2 punts veiligheidsgordel.
 
zou alleen even navragen of het makkelijk is om een 3-punts-gordel te monteren. Dat heb je voor kinderzitjes of maxi-cosi's nodig, een tweepunter houdt alleen een kind wat groot genoeg is om zelfstandig te zitten op z'n plaats.
Verder lijkt het me een hele leuke fiets als de prijs een beetje normaal is.
 
Zou dit in aanmerking komen voor ...familiemobiel?

Iemand wat te melden over onderstaande combi?
(staat te koop in provincie utrecht & past heel erg misschien in het budget)

(Afbeelding)
Nog meer motoren kopen :?
Heb je d'r nog niet genoeg :?

vraagt de persoon die gisteren haar 4e motor heeft gekocht ;)

[ontopic]
Hoe zit t eigenlijk met dat andere span? hoor ik niks meer over...(of heb ik voor de verandering weer eens iets gemist)
[/ontopic]
 
zou alleen even navragen of het makkelijk is om een 3-punts-gordel te monteren. Dat heb je voor kinderzitjes of maxi-cosi's nodig, een tweepunter houdt alleen een kind wat groot genoeg is om zelfstandig te zitten op z'n plaats.
Verder lijkt het me een hele leuke fiets als de prijs een beetje normaal is.
2ling wordt binnenkort al weer 5 en jongste loopt ook al weer 'n tijdje. Maxi cosi ligt sowieso al meer dan een half jaar op zolder. ;)

Nog meer motoren kopen :?
Heb je d'r nog niet genoeg :?

[ontopic]
Hoe zit t eigenlijk met dat andere span? hoor ik niks meer over...(of heb ik voor de verandering weer eens iets gemist)
[/ontopic]
Andere span aanbouw is rustig aan bezig, zou voor de winter om is de weg op moeten kunnen.

plan1 is 'als/als en als' dat de gele eruit gaat en de velorex alsnog aan de rooie gaat. maar er zijn sowieso meerdere plannen. Bovendien acht ik de kans zeer ruim kleiner dan 50procent dat bovenstaande combi in m'n bezit gaat komen. Zo niet val ik terug op het oude rooie-gele verhaal voorlopig. :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, met 750 cc blok ook trekkracht zat. Wanneer haal je em af :? :P
 
2ling wordt binnenkort al weer 5 en jongste loopt ook al weer 'n tijdje. Maxi cosi ligt sowieso al meer dan een half jaar op zolder. ;)
..........

Zou ik toch voor driepunt gaan, kind van 5 moet in de auto ook nog in een kinderstoel, dat zijn de normen die ik voor mijn span ook aanhoudt; voornamelijk om gezeur over de helmplicht een beetje in te dammen, denk dat de meeste agenten begrip hebben voor het ontbreken van een helm bij een jong kind (kans op nekletsel te groot) als je door gebruik van 3punter en kinderstoel duidelijk aangeeft wel met de veiligheid van je kind bezig te zijn.

tis alleen wel erg persoonlijk en afhankelijk van het gebruik van de fiets, in mijn geval is geen auto voorhanden en is de zijspan combinatie het enige vervoer, mede daarom heb ik ook veel meer aandacht besteedt aan de veiligheid als ik zou doen voor iets wat alleen maar speelgoed voor papa is.
 
1
Zou ik toch voor driepunt gaan, kind van 5 moet in de auto ook nog in een kinderstoel, dat zijn de normen die ik voor mijn span ook aanhoudt;

2
voornamelijk om gezeur over de helmplicht een beetje in te dammen, denk dat de meeste agenten begrip hebben voor het ontbreken van een helm bij een jong kind (kans op nekletsel te groot) als je door gebruik van 3punter en kinderstoel duidelijk aangeeft wel met de veiligheid van je kind bezig te zijn.

3
tis alleen wel erg persoonlijk en afhankelijk van het gebruik van de fiets, in mijn geval is geen auto voorhanden en is de zijspan combinatie het enige vervoer, mede daarom heb ik ook veel meer aandacht besteedt aan de veiligheid als ik zou doen voor iets wat alleen maar speelgoed voor papa is.
1
Hebben al een jaar geen stoel meer, alleen zo'n verhoger zodat de schuine riem netjes op borsthoogte loopt. ;)
2
Helmpjes ben ik wel van plan te gaan gebruiken.
3
Ben idd niet van plan de spits in te gaan ermee.

[me]Maar kan toch best 3punts met zitje doen hoor. O-) [/me]
Voorlopig mezelf maar voorhouden dat speelgoed voor papa gewoon een brik cb-tje is met velorexje. :X
 
ziet er erg leuk uit.
ik vind squires erg mooie bakken.
bmw's worden krom als je er zijspan mee rijdt, op zich niet erg maar vervelend als je er nog solo mee wilt rijden.
het balhoofd gaat uit het lood staan, je kan dus even langs de wielen kijken of ze allebei nog verticaal staan
als ik jou was zou ik in ieder geval even gaan kijken.
dan kan je eventueel proberen of de huidige eigenaar bereid is de prijs binnen jouw budget te brengen O-)
 
bmw's worden krom als je er zijspan mee rijdt, op zich niet erg maar vervelend als je er nog solo mee wilt rijden.
het balhoofd gaat uit het lood staan, je kan dus even langs de wielen kijken of ze allebei nog verticaal staan
als ik jou was zou ik in ieder geval even gaan kijken.
dan kan je eventueel proberen of de huidige eigenaar bereid is de prijs binnen jouw budget te brengen O-)
goeie tips :) (span hangt al haast 20 jaar aan, dus zal idd wel krom zijn dan :? )

ik heb vernomen dat als je deze modellen koopt je er gratis een bijpassend kind bijkrijgt
B| [me]rdz is prima in staat z'n eigenste joong te maken :P [/me]

:} agenda=wel erg-kwadraat vol dan, maar ik ga em straks bellen, laat je wel wat weten
(heppie ook 'n beetje redelijke bmw technische ervaring?)
 
Mooie combi, een echte herenmotorfiets.
Fijn dat het blok vervangen is door een 75/7 blok, informeer ook of ook de versnellingsbak is vervangen: een 60/5 heeft een 4-bak, een 75/7 heeft een 5-bak, en dat is voor zijspangebruik prettiger (zeker als je een 6-bak gewend bent...)
 
Mooie combi, een echte herenmotorfiets.
Fijn dat het blok vervangen is door een 75/7 blok, informeer ook of ook de versnellingsbak is vervangen: een 60/5 heeft een 4-bak, een 75/7 heeft een 5-bak, en dat is voor zijspangebruik prettiger (zeker als je een 6-bak gewend bent...)


:^

en informeer naar de overbrengingsverhouding van de cardan
 
en informeer naar de overbrengingsverhouding van de cardan
60/5 standaard is 37/11 (=3,36), 75/7 standaard is 32/10 (=3,20).
Voor zijspanrijden kan er ook wel 31/9, 32/9 of 35/9 op zitten.
Staat ingeslagen op de bovenkant van het cardanhuis, bij de olievulplug
Dat is weer het fijne van BMW, er zijn allerlei overbrengingsverhoudingen in omloop.
 
60/5 standaard is 37/11 (=3,36), 75/7 standaard is 32/10 (=3,20).
Voor zijspanrijden kan er ook wel 31/9, 32/9 of 35/9 op zitten.
Staat ingeslagen op de bovenkant van het cardanhuis, bij de olievulplug
Dat is weer het fijne van BMW, er zijn allerlei overbrengingsverhoudingen in omloop.

Das bij Guzzi ook hoor, je kunt diverse verschillende cardans krijgen. enige verschil is dat de verhouding niet op het huis vermeldt staat; op mijn cardan (speciaal voor zijspan) staat alleen "Basso" aan de achterkant waar het wiel normaal tegenaan zit, wat de tandwiel verhouding is weet ik niet eens.
 
:}

ik blijf me verbazen over hoe goed dit forum 'werkt' :)


Goeie info binnen de korste keren tot beschikking. 8-)



Heb intussen email-contact met de verkopende partij, ga straks bellen voor 'n afspraak. De kans dat 't doorgaat is al weer wat gestegen. Tot nu toe redelijk positief wat ik hoor. :)
 
Komptie;

ben zaterdag met Slijtbout wezen kiek'n en rie'n.

Balhoofd wijst inderdaad niet recht naar beneden, ik denk dat de voorband ruim 3 cm te ver naar links de grond raakt. Eigenaar had er solo nog niks van gemerkt. :?

Rijden viel me ook wat tegen. Ten eerste had ik een arm gestrekt en de andere onder een hoek van zo'n 30 graden, bij rechtdoor. :? Ten tweede spoorde 't allemaal lang niet zo goed als ik had gehoopt/verwacht. Uitlijning was volgens ons niet helemaal in orde (zeg maar gerust behoorlijk niet in orde).


Verder was alles prima aan orde volgens mij, maar ik heb nu dus twee twijfels.

1- Is dat scheve balhoofd echt niet erg? En stiekem zou ik de toer-capacteiten van de beemert toch ook wel soms solo willen benutten.

2- Ik heb nu geen enkel idee of ik het geheel goed genoeg vind sturen na uitlijnen. Zowel slijtbout als ikke hebben als ook enige vgl. zijn ural-span. Misschien dat het zowieso pas vergelijkbaar wordt, na monteren van een schommelarmvoorkant?
 
Terug
Bovenaan Onderaan