Ruitensproeiers

natterjacks

MF'er
16 jul 2005
188
0
Friesland
Vanmorgen was ik lekker aan het rijden naar werk, tot dat een #$%^# van een Audi bestuurder heeft beslist om zijn ruiten te sproeien. :(

Hier heb ik een grote hekel aan en ik ben vast niet de enige. Waarom kunnen mensen hun spiegels niet gebruiken??

Kunnen we niet iets bedenken voor achterop de motor die een lading shit los laat?
 
ik denk dat heeeeeeeeeeeeeel veel koekblikkers niet eens door hebben dat die zooi wellicht ook over hun auto heen spuit...
kreeg je trouwens wel een natter jack?
 
Laatst bewerkt:
Denk ik ook. Ik had daar namelijk ook geen idee van tot dat ik er voor het eerst achter reed.
 
hahahh ik ben het helemaal met je eens.

dan ben je lekker aan het rijden. en krijg je in eens druppels op je helm en het stinkt ook nog eens. meestal sein ik een keer. maar vaak gaat er dan een handje omhoog. zo van "wat doe ik fout" die weten niet hoe ze hun sproeiers af moeten stellen of zo.

groeten
 
Toevallig vanmorgen hier op het werk nog een discussie hierover. Niemand hier van het koekblikvolk kijkt in de spiegels voor ze de ruitensproeiers aanzetten. Waarom zouden ze :? Ik daaraantegen kijk eerst in de spiegels voordat ik mijn ruiten ga schoonmaken en wacht als er een voertuig achter mij zit, ook een auto. Men vergeet gewoon de motorrijders :(
 
Sjezus! Druppels op je helm?

SCHAN-DA-LIG! :(

Druppels op mijn helm vindt ik geen punt. Anti-vries in mijn ogen wel (ik rij wel eens met mijn vizier open).

Ach, de meeste autorijders denken daar gewoon niet bij na. Snap ik ook wel, daar wordt echt geen aandacht aan besteed bij de auto-rijles. Ik neem het ze dan ook niet (meer) kwalijk ofzo.

Wat ik veel erger vind zijn die idioten die (zonder te spiegelen) vanalles uit de auto flikkeren: peuken, appelkroosten, etc. Ik heb wel eens een brandende peuk mogen vangen.
 
Laatst bewerkt:
Ach, met de helm dicht wordt je eigen vizier ook weer wat schoner. :+
afgezien van de meur die het geeft

Met een open vizier is het wel wat minder.

Meeste automobilisten denken er gewoon niet bij na. tja, geen wonder als je niet beter weet.
 
Laatst bewerkt:
Zit vaak ethanol in, pas op bij alcoholcontroles... :+

Maar ik vind dit ietsje minder erg dan alle reut die binnenkort weer uit ramen en daken gegooid wordt, als :( brandende peuken :( , klokhuizen enz. :X :X

Het voordeel kan nl. zijn dat die blikker je opeens wel zou kunnen opmerken, terwijl hij/ zij ervoor echt geen zicht had...
Dus minder kans op SMIDSY's..
 
Zit vaak ethanol in, pas op bij alcoholcontroles... :+

Maar ik vind dit ietsje minder erg dan alle reut die binnenkort weer uit ramen en daken gegooid wordt, als :( brandende peuken :( , klokhuizen enz. :X :X

Het voordeel kan nl. zijn dat die blikker je opeens wel zou kunnen opmerken, terwijl hij/ zij ervoor echt geen zicht had...
Dus minder kans op SMIDSY's..
Ruitenwisservloeistof is inderdaad gewoon een deel ethanol een deel isopropylalcohol een parfum en een kleurstof en opgevuld met water.
Als je genoeg bied voor 18 uur vanavond heb ik nog 1330 kuub voor je :+

Maar even ontopic:
Als je gewoon een sproeisysteem met tank achterop je motor monteert ben je al klaar :P
 
Ik ben het eens met de mening dat ze het niet expres doen.. Ze weten gewoon niet beter, denken er niet bij na.. Neemt niet weg dat ik het inderdaad ook schijtirritant vind. Eerst werd ik er ook echt boos om, maar na wat anger-management-sessie met m'n vriendin ben ik daar wel vanaf gestapt.. Wel probeer ik ze er bewust van te maken dat ik er last van heb, inderdaad even via licht of toeter, maar zoals al eerder gezegd snappen ze zelfs dat meestal niet. |(

In tegenstelling tot wat Gias zegt, wordt mijn vizier er echt niet schoner op.. ;( Zeker in de vorstperiode met de pekel was het nogal frustrerend als ik 's morgen voor vertrek m'n vizier weer helemaal netjes gepoetst had om een beetje zicht te hebben en ik binnen de eerste 5 kilometer alweer de volle laag te pakken had.. :N

En inderdaad zijn alle voorwerpen die uit de auto worden gemikt nog een stapje erger, de actie van Synthetic. kan ik dan ook wel waarderen :}
 
Denk ik ook. Ik had daar namelijk ook geen idee van tot dat ik er voor het eerst achter reed.
ik denk dat heeeeeeeeeeeeeel veel koekblikkers niet eens door hebben dat die zooi wellicht ook over hun auto heen spuit...
kreeg je trouwens wel een natter jack?


Deze mensen rijden toch ook vaak genoeg achter andere autos die hun sproeiers
gebruiken en zien daardoor toch ook nevel op hun voorruit terechtkomen????!!!!!

Mensen letten gewoon niet op en denken niet na met die grijze massa!
 
volgens mij zijn er ook diverse variaties ruitensproeiers... zwakke (gewone) en ultrasterke...
Ooit eens op een mooie nazomerse middag achter een bakkie aangereden waarbij de sproeiers die meuk tot 2 meter hoog spoten (vanaf dak auto gemeten)
Gelukkig extra afstand gehouden ivm ballen krabben daarvoor, dus mooi viziertje dicht.

Even motor ernaast gezet, op t raampje getikt en gevraagd of ze ook een handdoek voor me had.

die blikken die je dan krijgt zijn onbetaalbaar :')

Meestal hebben ze het wel vlot door.
Tis alleen minder als het rotweer is en een drukke situatie (vizier open omdat die helemaal goor is), dat dan ineens die geur je van slag brengt (en evt brandende ogen B| )
 
Deze mensen rijden toch ook vaak genoeg achter andere autos die hun sproeiers
gebruiken en zien daardoor toch ook nevel op hun voorruit terechtkomen????!!!!!

Mensen letten gewoon niet op en denken niet na met die grijze massa!

Ja, en als ze dan gebeurd, duwen ze hun wijsvingertje omhoog en is het probleem opgelost... Zij hebben dus niet zozeer een link in die grijze massa zitten tussen sproeien en mogelijke ergernis...
 
Even motor ernaast gezet, op t raampje getikt en gevraagd of ze ook een handdoek voor me had.

die blikken die je dan krijgt zijn onbetaalbaar :')

B| )

Die is mooi en idd ik denk dat veel mensen het niet door hebben.. ik lette ookal voordat ik motor reed op achterliggers.. en tja als je dan boos gaat doen snappen ze 't nog niet dus vragen om die handdoek vind ik top!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan