Sauerland/Winterberg

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Allemaal,

Aangezien mijn vrouw in de nabije toekomst ook graag mee wild op de motor zouden wij graag een midweek/weekend proberen in een gebied waar je A. leuk kan rijden, en B. ook voor niet al te veel geld een plek kan vinden waar je kan overnachten. Nou zijn er natuurlijk talrijke hotels en dergelijke in de omgeving van Winterberg, zelfs in de Moto 73 staat elke keer weer hetzelfde hotel waar je korting krijgt als je lid bent (hotel/resort Winterberg), trouwens ze stonden ook op de afgelopen motorbeurs met een of andere actie/promotie, maar als je de commentaren leest over dat hotel ben ik toch een beetje huiverig om juist daar te boeken.

Dus mijn vraag aan jullie, weten jullie ergens in Winterberg of in de directe omgeving van Winterberg een hotel/pension waar je voor niet al te veel geld een paar nachten kan overnachten met half pension inbegrepen. Wij hebben naar alle waarschijnlijkheid geen zin meer om te koken als we terug komen van een rit.... *D
Nou zijn er natuurlijk talrijke restaurants dus voor de avonden zijn we niet zo erg "bang" maar voor 's morgens je ontbijdtje wil ik toch niet eerst naar een bakker gaan om een paar broodtjes te scoren, snappen jullie?
Dus heeft iemand ervaring in die contreien dan hoor ik het graag...

gr. Boud
 
(hotel/resort Winterberg), trouwens ze stonden ook op de afgelopen motorbeurs met een of andere actie/promotie, maar als je de commentaren leest over dat hotel ben ik toch een beetje huiverig om juist daar te boeken.

Ik ben absoluut een fan van dat hotel, uiteindelijk komen we hier toch vaak weer terug.
Het café-gedeelte is recent enorm aangepakt, dat was inderdaad een rokerige ruimte.

Het ligt op een behoorlijke afstand van het centrum maar busvervoer is gratis.
Ik maak er nooit gebruik van want Winterberg centrum zegt mij niks, het gaat om het rijden in de omgeving.
 
Okay Bert, goed om te horen. De negatieven commentaren hadden het over een "slechte" bediening, over prullenbakken die niet waren geleegd bij aankomst en over ongeïnteresseerd personeel....
Verder ook dat de bedden erg "zacht' waren en dat de t.v. op de kamer naast het bed stond/hing.
Nou weet ik ook wel dat als er maar een (klein) dingetje niet klopt daar (vooral Nederlanders!) een geweldig negatief punt van kunnen maken. Maar daarom wil ik ook heel graag het tegenovergestelde weten. Feit is gewoon dat jij er elke keer weer terug komt. Dat betekend dus dat dit hotel in jouw ogen gewoon "goed" is en dat je om die reden geen ander hotel hoeft te zoeken, toch?
Het gaat mij ook om de omgeving en je blijft, als het goed is, niet de hele dag op je kamer hokken. s' Avonds echter wil je wel een beetje vriendelijk bedient worden en eventueel als je daar nog puf voor hebt ff gezellig in de bar rond hangen. Aangezien jij daar dus diverse malen bent geweest en elke keer weer terug komt zal het ook op dat front gewoon "goed" zijn, als ik dat zo mag aannemen?

Kijk, dit zijn nou antwoorden waar je wat aan hebt!
In iedergeval bedankt voor je toelichting. Wij zullen dit zeer zeker meenemen in onze definitieve keus...

gr. Boud
 
Op internet scoort dit hotel bij reviews juist hoog.
Het is (zeker) geen haute cuisine, het diner bestaat uit lopend buffet.
De kamers en het zwembad zijn simpel maar gewoon schoon.

De keren dat ik hier geweest ben (4 a 5 keer) kon ik mijn motor overdekt stallen.

Inderdaad veel Nederlandse motorrijders, sommigen zien dit op voorhand al als een nadeel.
Ik heb er nog nooit last van gehad en ik heb een hekel aan lawaai en gelal.
 
Kijk anders ook even hier, het is al eerder voorbij gekomen en er staan een heel aantal adressen vermeld.
 
Kijk anders ook even hier, het is al eerder voorbij gekomen en er staan een heel aantal adressen vermeld.

Ja, kijk.... dat zocht ik nou! Helaas kon ik het niet vinden....mijn eigen stommiteit uiteraard!!
Maar goed, met de aderessen die ik daar heb gezien + de aderessen die hier geschreven zijn zullen we echt wel tot een (hopelijk...!!) goede keus kunnen komen. In ieder geval bedankt allemaal....

gr. Boud
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan