Sava MC32 Win Scoot

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
554
6
Amersfoort
Hallo,

Het winterweer is weer in ons land en ben van plan door te rijden en moet nieuwe banden hebben.

Nu zie ik dat Sava winterbanden op de markt heeft gebracht de MC32 en ik ben aan het twijfelen om deze banden aan te schaffen. Ze moeten onder mijn Piaggio Liberty 150 komen.

Heeft iemand al ervaring met deze banden? Zo ja, wat is jouw ervaring hiermee of zjn er mensen die zeggen dat een andere band beter is of hebben goede ervaringen met een bepaald type of merk band die het erg goed doet in winterse omstandigheden.

Ik heb er nu achter een nieuwe MC26 van Sava onder liggen en voor een Pirelli uit 2002 :')
De nieuwe achterband is door de vorige eigenaar gemonteerd dus heb hier ook geen ervaring mee.

Groeten Jarno
 
Laatst bewerkt:
De motor winterband is nog niet echt ingeburgerd hier in NL.
Mijn idee zou zijn mocht je nou echte ervaringen en adviezen willen,is om een bedrijf in Duitsland te bellen of motorzaak daar en hun eens vragen wat nou de meest verkochte motor winterband is,welke zouden hun jou aanraden.

Denk dat je dan ook echt adviezen krijgt op basis van jaren lange ervaringen.

Ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen hellaas,sorry.
Heb er ook aan gedacht om winterbanden te plaatsen aangezien ik 12 maanden per jaar doorrij,maar 2 winterbanden + velgensetje kost me over de 500 euro,en dat gaat me net even te ver.
Ik heb de citygrips van Michelin,deze zijn van nature al van zachter rubber en hebben aanzienlijk meer afvoer dan een gewone zomer band.

Foto0112.jpg
 
Kom er net achter dat ik voor 80/80/16 als bandenmaat heb en de mc32 er in 90/80/16 te verkrijgen is. Dus de twijfel is toegeslagen.
 
Ik heb toch minder goede ervaringen met Sawa; deze zaten standaard onder mijn eerste scooter. Ook onder bromscooters die ik ooit reed zat dit merk. Ik wist niet beter tot dat ik mijn achterband verving voor een Bridgestone; wat een wereld van verschil! Ik hoef geen Sawa meer!
 
ieder z'n keus
maar als ik weer moet kiezen ,neem ik geen sawa's meer ,ja met droog weer en warm wegdek voldoen ze ,maar met regen is het als een oude man rijden
grtz Peter :] :]
 
Dat zou kunnen, ik rij met regen in de bochten erg voorzichtig met mijn sava's, maar als de wielen weer recht staan gaat gewoon het gas erop, ik denk dat ik met andere banden precies hetzelfde zou rijden.
ik heb nu 11000 km met sava gereden en ze bevallen goed en rij er nog zeker 4000 km bij.
maar het kan zijn dat als er nieuwe op moeten ik dan citygrip koop, om te kijken of er verschil in zit.
 
leuk
ook ik rij nu met citygrip's en merk een wereld van verschil met de sawa's
en ja ook ik ben een behoudend rijder (zal de leeftijd zijn)
maar het vertrouwen wat je met je machiene hebt wordt vele malen groter
grtz
 
Kijk eens aan. Ik ben nog ff aan het speuren geweest maar het worden de Heidenau K66. En dan denk ik ook nog s de snowtex versie ervan en dan vd zomer de Sa(V!)a MC26 Capri.
 
Kijk eens aan. Ik ben nog ff aan het speuren geweest maar het worden de Heidenau K66. En dan denk ik ook nog s de snowtex versie ervan en dan vd zomer de Sa(V!)a MC26 Capri.
Die K66 is echt een goede band, ook met ijzel en sneeuw, maar ook met modder en vette pekel plekken op de weg doet hij het goed.
Mij voel op dat hij nog slijtvast is ook.
Mijn ervaring is dat het een aanrader is, ik heb ze in Duitsland besteld, vanwege de slechte leverbaarheid en absurde prijzen hier in Nederland.
 
Het valt mij op dat je een gewone K66 hebt en een snowtex uitvoering. De link die jij laat zien heeft het profiel van de gewone K66. Dus niet van de snowtex uitvoering. Deze heeft nog extra groetjes in het profiel zelf zoals een echte auto winterbanden. Vreemd dat ze hem als snowtex aanbieden!
 
De mijne ligt uit elkaar dus ff geen km voor mij maar wel jammer dat ik ze nu niet gelijk optimaal kon testen met dit weer!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan