SC Project uitlaat Kawasaki Z800e

Jonas_Z800e

Rookie
23 okt 2023
12
0
Ik wil graag een nieuwe uitlaat aanschaffen voor mijn Kawa Z800e, momenteel heb ik een SC Project CR-T uitlaat op het oog. Nou staat er alleen op de site dat hij alleen voor " racing use " is en niet " street legal " is. nou neem ik aan dat dit puur en alleen komt omdat hij geen DB-killer heeft, klopt dit?

Ook vraag ik me af hoe het geluid is, zou het geluid uit deze demper grofweg even hard zijn als een demper zonder DB-killer of significant harder?
 

Bijlagen

  • 0028105_cr-t-carbon-exhaust_900.jpeg
    0028105_cr-t-carbon-exhaust_900.jpeg
    80 KB · Weergaven: 1
Die SC dempers, zelfs die wel legaal op straat mogen worden gebruikt, zijn luid. Dat exemplaar op het plaatje zal behoorlijk op de emoties werken, niet altijd in positieve zin, ongeacht wel of geen db killer.
 
Wat denk je zelf met zo'n ieniemienie klein "demper"potje? Een teringherrie natuurlijk.
Als je de bd killer uit een normale uitlaat haalt is heb je ook vrijwel geen obstructie Tot de rest van de pijp, dan scheelt het alleen dat de demper ietwat langer is, ik vraag me alleen af of het verschil zo groot is dat het niet verstandig is om die pijp er op te zetten.
 
Ik wil graag een nieuwe uitlaat aanschaffen voor mijn Kawa Z800e, momenteel heb ik een SC Project CR-T uitlaat op het oog. Nou staat er alleen op de site dat hij alleen voor " racing use " is en niet " street legal " is. nou neem ik aan dat dit puur en alleen komt omdat hij geen DB-killer heeft, klopt dit?

Ook vraag ik me af hoe het geluid is, zou het geluid uit deze demper grofweg even hard zijn als een demper zonder DB-killer of significant harder?

Dit soort dempers monteren is tegenwoordig wel echt vragen om een WOK melding bij de staandehouding :+

g. Nou staat er alleen op de site dat hij alleen voor " racing use " is en niet " street legal " is. nou neem ik aan dat dit puur en alleen komt omdat hij geen DB-killer heeft, klopt dit?
Verkeerde aanname, ding is te klein om een dempend vermogen te hebben


Ook vraag ik me af hoe het geluid is, zou het geluid uit deze demper grofweg even hard zijn als een demper zonder DB-killer of significant harder?
Significant harder.
 
Lees je maar eens in over de werking van een absorbtiedemper.
Ik snap hoe demperwol werkt maatje, dat zit ook in de CR-T uitlaat. Daarom zei ik specifiek ""vrijwel"geen obstructie" I.P.V. geen obstructie. Aangezien het feit dat er ook wol in de CR-T uitlaat zit is het enige significante verschil in vergelijking tot een andere aftermarket uitlaat de lengte van de demper, want ik zei in vergelijking tot een uitlaat zonder DB-killer. Dus hoe komt het dat het voor jouw zo'n onbegrijpelijke vraag is!?
 
het gaat niet om de lengte, maar in hoofdzaak om het volume van een demper. zonder volume kan er niet gedempt worden, hoe groter het volume hoe beter voor demping
deze demper heeft nauwelijks volume en kan dus ook nauwelijks iets dempen.
 
Heeft een standaard z800e een kat?
Het plaatje heeft namelijk volgens mij een complete aftermarket bochtenset.

Mijn mijn s1000r uit 2015 kan je er een nog zo kleine demper achter hangen, door de kat klinken ze precies net zo luid als standaard.
 
@Kawa_Fan Is die verdikking aan de onderkant niet de Kat?

Bij sommige plaatjes van de Z800 lijkt er ook een uitlaatklep te zitten net achter die verdikking.. (misschien na een bepaald bouwjaar?)
Op de SC project foto zie je geen klep meer zitten..

Zoals anderen al zeggen; een dergelijk kleine demper gaat een kabaal maken. Je kan immers niet echt veel geluid dempen met een coca-cola blikje als demper..
 
@Kawa_Fan Is die verdikking aan de onderkant niet de Kat?

Bij sommige plaatjes van de Z800 lijkt er ook een uitlaatklep te zitten net achter die verdikking.. (misschien na een bepaald bouwjaar?)
Op de SC project foto zie je geen klep meer zitten..

Zoals anderen al zeggen; een dergelijk kleine demper gaat een kabaal maken. Je kan immers niet echt veel geluid dempen met een coca-cola blikje als demper..

Weet ik niet, is het niet de collector?

Als de kat groot genoeg is, dempt die ook voldoende met een hele kleine demper, zie een s1000r. Maar die kat is dan ook enorm.

Ik zou plaatjes kunnen googlen van een originiele z800e, maar daar ben ik nu te lui voor :+
 
Weet ik niet, is het niet de collector?

Als de kat groot genoeg is, dempt die ook voldoende met een hele kleine demper, zie een s1000r. Maar die kat is dan ook enorm.

Ik zou plaatjes kunnen googlen van een originiele z800e, maar daar ben ik nu te lu
het gaat niet om de lengte, maar in hoofdzaak om het volume van een demper. zonder volume kan er niet gedempt worden, hoe groter het volume hoe beter voor demping
deze demper heeft nauwelijks volume en kan dus ook nauwelijks iets dempen.
Aaaah zo oké dankjewel 🤙🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan