Schroef draait door, kuipdeel hangt los

Mack

MF veteraan
17 mrt 2003
8.321
2
Den Bosch
Eigenlijk hoort dit bij TVA, maar met al die brikkers hier krijg ik vast sneller een antwoord.

Een van mijn kuipdelen moet aan beide kanten met een schroef in het frame van mijn motor gedraaid worden. Nou heb ik de eer dat een van die schroeven helemaal doordraait, oftewel "lam" is. Het ligt niet aan die schroef, maar aan het deel waar ie in vast zou moeten kunnen draaien. Hoe verhelp ik dit?

En nee ik wil geen naked brik :+
 
Meestal word dit gerepareerd door er een nieuwe schroefdraad in te zetten (Helicoil). Het gat word uitgeboord + groter getapt en dan kan er een stalen spiraal ingedraaid worden zodat je er weer een normale bout in kunt draaien.

Hier zijn setjes voor te koop maar ik denk dat de makkelijkste oplossing is om even bij een motorzaak of motorenrevisie langs te rijden en het door hun te laten doen.
 
Wat dan veel makkelijker is en een echte brikken oplossing:
men hale kneedbaar staal of van bison 2k staal. Effe keden of effe mengen. Spul in de moer stoppen, bout er in draaien en tegenhouden voor 20 minuten, daarna keihard en met een beetje geluk kun je de bout er weer uit en in draaien. Als je peg hebt zit ie zo vast dat alles meekomt. PS die 2k is zo hard dat je er schroefdraad in kan tappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan