Snakemaster
MF'er
Hallo,
ik heb een vraag die ik zelf niet goed kan beantwoorden.
Ik heb vorig jaar een schuurvondst gedaan in de vorm van een Yamaha XJ550 met 32k op de teller die ik graag om wil bouwen naar een scrambler.
Er zit een 4 in 1 uitlaat op met verrotte demper dus die demper zal vervangen worden. Daarnaast wil ik er K&N luchtfilter pods op hebben.
Wat is wijsheid? Eerst de demper en luchtfilters vervangen, de motor laten afstellen (sproeiers e.d.) en dan de motor ombouwen of de motor ombouwen en dan als laatste afstellen?
De reden waarom ik eerst zou willen laten afstellen is dat ik op dat moment in ieder geval weet dat het blok, uitlaat en inlaat goed is en de rest komt dan wel goed.
Ik heb de motor vorig jaar wel lopend gehad, hierbij heb ik de carburateurs al voorzien van een revisiekit, maar ik heb onvoldoende kennis om te beoordelen of het blok goed genoeg is.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten Sander
ik heb een vraag die ik zelf niet goed kan beantwoorden.
Ik heb vorig jaar een schuurvondst gedaan in de vorm van een Yamaha XJ550 met 32k op de teller die ik graag om wil bouwen naar een scrambler.
Er zit een 4 in 1 uitlaat op met verrotte demper dus die demper zal vervangen worden. Daarnaast wil ik er K&N luchtfilter pods op hebben.
Wat is wijsheid? Eerst de demper en luchtfilters vervangen, de motor laten afstellen (sproeiers e.d.) en dan de motor ombouwen of de motor ombouwen en dan als laatste afstellen?
De reden waarom ik eerst zou willen laten afstellen is dat ik op dat moment in ieder geval weet dat het blok, uitlaat en inlaat goed is en de rest komt dan wel goed.
Ik heb de motor vorig jaar wel lopend gehad, hierbij heb ik de carburateurs al voorzien van een revisiekit, maar ik heb onvoldoende kennis om te beoordelen of het blok goed genoeg is.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten Sander