shadow 600 1998 uitboren uitlaat

AlexHozee

Die hard MF'er
2 feb 2008
324
41
Emmen
Ik had al een vraag gesteld in het algemene forum techniek maar denk dat ik hier meer kans van slagen heb.

Ik heb vd week een shadow 600 uit 1998 met 11.000 km gekocht hier op Curacao.
Na lang zoeken een motor gevonden in redelijk nette staat die pas een jaar op het eiland was ( gelukkig ) en hier nog geen beurt had gehad.

Aluminium is wat aan het oxideren doordat de laklaag los laat, kleinigheidje.
De zoute lucht hier vreet alles weg.

Hij klinkt erg mak, ik wil graag een paar lekkere klappen horen.
Nu kost alles een hoop geld hier wat van buiten het eiland moet komen, zo ook open pijpen. Zelf maken is wel een optie aangezien ik redelijk war rvs buis heb liggen.
Aangezien ik er elke dag mee rij moet het tussen de ritten door gebeuren.

De makkelijkste optie is uitboren van de dempers dmv een gatenzaag.
Op youtube heb ik dit gezien en volgens de persoon in kwestie heeft hij niets veranderd aan de setting van de carbs en liep hij juist beter.
Heeft iemand dit ook gedaan of moest toch de sproeier aangepast worden en hoeveel?

let me know

Alex
 
Ik heb zelf een uitlaat gemaakt. poosje zonder maar nu met demper en heb niks veranderd aan de sproeiers. Hij loopt perfect dus zal me daar geen zorgen over maken.
 
heb op de 600 van mij open uitlaten zitten, na paar maanden toch besloten ff te laten afstellen, maar denk dat je het snel genoeg hoort en merkt als je ze er op hebt zitten! succes en plaatje!
 
mmmm, ik ga wel is ff aan het knutselen, open rvs pijpen hebben toch de voorkeur.
nu de tijd nog ff weten te vinden
 
Je kan er heel makkelijk achter komen of je andere sproeiers moet. Als je uitlaten af zijn rij je een stuk vol gas (heel kort maar) en dan draai je meteen een bougie eruit. Als deze wit is betekend dat dat die te arm is, en moet je een grotere sproeier. Bij mij waren ze mooi tussen bruin en grijs. Google maar even wat elke kleur precies betekend, daar is genoeg info over te vinden.

Hier is een filmpje hoe mijn (open) uitlaten klonken.

Ik vond het zelf te luid en heb er een demper voor gemaakt. Dus nu klinkt die zo:
(beetje oud filmpje maar heb je beetje idee van het geluid)
 
De methode en bougies uitlezen ken ik, genoeg ervaring met motoren etc.
Ik probeer er van te voren achter te komen of het noodzakelijk is omdat er hier op het eiland er weinig te krijgen is en je niet even naar de dealer of een shop kunt gaan voor onderdelen, je bent alweer snel 2 weken verder.

@BobberB, strak geluid. Zoiets bedoel ik.

Eerst even kijken of mijn voorraad volstaat, anders ff wat buis aanschaffen.

Ff kijken hoe hij precies op het blok zit, wat betreft de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan