Shift power Full race Unit problemen

sjoerdvdpers

Rookie
20 jul 2021
3
1
Hoi allen,
Ik heb een vraagje is er iemand hier die bekend is met een shiftpower full race unit? Het is een quickshifter, launchcontrol en pitlane limiter in 1. (plug and play) specifiek voor het type motor.

Deze vandaag geinstaleerd op mijn honda cbr 1000 rr uit 2014. Voor de installatie van de full race unit reed hij als een zonnetje met een sc project uitlaat.
Na het succes vol instaleren en instellen van de full race unit liep ik tegen het volgende aan.
Ik merkte dat hij in zijn 1 veel gas nodig had om weg te rijden zonder dat de motor uitviel. Vervolgens met veel gas rond de 3000 4000 touren kwam ik vooruit en ging het schakelen zonder de koppeling prima.
Maar na ongeveer 500 tot 1000 meter wilde ik de lauch control testen toen ik zag dat mijn uitlaat echt vuur rood was bochten en al!. Ik ben toen lopend terug gegaan. Heeft iemand ervaring met een shift power, full rae unit? iemand ideeen en of tips?

Alvast bedankt

gr sjoerd
 
Denk dat je toch naar je instellingen moet kjjken.

Liep die wel op 4 poten?

Kan me namelijk herinneren dat je bij een honda icm deze setup van die Scotch lock dingen gebruikt om de draden in je bestaande kabelboom te lassen.

Misschien ergens een draadje doorgeknipt?

Zou alles even goed nalopen.
 
Dat klopt, voorheen moest je kabels splitten maar de huidige versie is echt een plug and play. verder verliep de instalatie vlekkenloos.
als voorbeeld, je kon in het menu van de module de rpm bepalen voor je lauchcontrol. ik gaf gas in zijn 1 tot mijn gewenste rpm en vervolgens met een klik op de knop op de module had deze hem opgeslagen. Ik had de motor op een paddock. zodra ik de motor starte, in de eerste versnelling deed hield hij inderdaad bij de gewenste rpm deze vast. en zo verliep het instellen verder prima. Tot zover werkt alles van de unit zelf.

alleen loopt de motor nu gewoon niet zoals die zou moeten lopen naast het feit dat men uitlaat echt rood goeiende was.
gaf ik bijvoorbeeld vol gas in welke versnelling dan ook, versnelde de motor heel traag, en in viel die in versnelling 1 elke keer uit.

Morgen denk eerst de kit verwijderen zodat ik de situatie had toenndie het prima deed met de s project uitlaat.
dan kijken of de motor weer soepel loopt. Loopt deze dan goed ga ik er van uit dat het met de afstelling te maken heeft? uit laten lezen/testbank?

Denk dat je toch naar je instellingen moet kjjken.

Liep die wel op 4 poten?

Kan me namelijk herinneren dat je bij een honda icm deze setup van die Scotch lock dingen gebruikt om de draden in je bestaande kabelboom te lassen.

Misschien ergens een draadje doorgeknipt?

Zou alles even goed nalopen.
 
Ik zou de fabrikant een mailtje sturen en je probleem uitleggen. Misschien kunnen zij je via de mail al een oplossing geven, wellicht komen de problemen die jij nu ervaart al bekend voor bij hen.
 
bedabkt iedereen voor het antwoorden ik had niet verwacht zo snel reactie te krijgen. Ik heb inderdaad ook contact gezocht met het bedrijf. Inmiddela reactie en ook die gaven aan check of alle aansluiting goed ingeklikt zijn en op volgorde. Ik dus heel de motor weer uit elkaar getrokken en ja er was inderdaad 1 ontstekingspoel waarbij de aansluiting niet volledig contact maakte (niet ver genoeg ingeklikt) Ik heb ze echt goed gecontroleerd alleen denk met het in weer in elkaar zetten toch ergens te veel aangetrokken waardoor die los is gegaan.

Ik heb het nu weer helemaal opnieuw aangesloten en het werkt simpel weg gewoon perfect nu. Heb een kort proef rondje gereden en had echt nergens lasy meer van. Morgen een grotere ronde rijden om te kijken of het echt goed zit zo.

nogmaals iedereen bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan