Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Hallo,
Is hier iemand die weet of je zelf de servicemelding kunt verwijderen bij een Shiver 900 uit 2018?
De beurt heb ik zelf uitgevoerd namelijk. Maar ik kan het in de boekjes niet terugvinden. Ook op YouTube vond ik niks.
De dealer zegt, dat alleen zij dat kunnen uitlezen, maar voordat ik dat ga doen wil ik het wel zeker weten.
 
Hallo,
Is hier iemand die weet of je zelf de servicemelding kunt verwijderen bij een Shiver 900 uit 2018?
De beurt heb ik zelf uitgevoerd namelijk. Maar ik kan het in de boekjes niet terugvinden. Ook op YouTube vond ik niks.
De dealer zegt, dat alleen zij dat kunnen uitlezen, maar voordat ik dat ga doen wil ik het wel zeker weten.
Op de Shiver 750 kon je dat zelf doen. De code van de 750 is 12398, daarmee kon je dan de reset doen. Bij de 900 is dat wellicht anders met het LCD display.
 
Sinds een week eigenaar van deze Shiver 900 uit 2020:)
 

Bijlagen

  • 20220606_134652.jpg
    20220606_134652.jpg
    409,9 KB · Weergaven: 48
Heeft iemand ervaring met zowel de 750 als de 900.
Het lijkt er op alsof ze gewoon een 900 blok in de 750 gehangen hebben.
 
Heeft iemand ervaring met zowel de 750 als de 900.
Het lijkt er op alsof ze gewoon een 900 blok in de 750 gehangen hebben.
Wat had je dan verwacht? Het is en blijft een Shiver.
Iets ander uiterlijk, ander dashboard, verstelbare voorvork. Dan ben je er wel
 
Iemand hier ervaring met Ultimoto Tuning voor de Aprilia's?
Lees er in de Shiver en Dorsoduro facebook groep namelijk ook erg positieve berichten over.
ben benieuwd
jazeker. heb vorig jaar juni mijn shiver 750 laten remappen. ik kan je zeggen dat de terugweg iets zuiniger reed en ik normaal in S stand kon rijden. de mapping is als het goed is iets rijker overal dan standaard. normaal kon ik ook niet echt in S rijden, veel te gevoelig. nu kan ik niet meer in T stand rijden, het voelt zo traag vergeleken met de S stand. maar ik zou het sowieso doen want:
- je kan normaal in Sport stand rijden
-het bokkige ( vooral) onderin de touren is weg/ veel minder.
-het verbruik is iets minder bij dezelfde rijstijl. verbruik op de heenweg lag iets boven de 5,5l/100km en op de terugweg onder de 4,5L/100km. (
ik rij nu gemiddeld volgens de boordcomputer 5,3L/100km. dus bijna 1;19 gemiddeld, en dat is niet met een rustige rijstijl. als ik me aan alle snelheden zou houden zou 1;21 ongeveer best mogelijk moeten zijn als ik dit haal met mijn ehm, niet rustige rijstijl.)

-de shiver staat volgens mij best arm afgesteld, omdat de mapping ietsje rijker staat dan standaard is het ook iets meer geschikt voor decat en sportluchtfilter aanpassingen.
- volgens mij kan je aanpassingen vragen. zo kan ultimoto ook de a2 35kw mapping op de regenstand zetten waarbij S en T wel het volle vermogen geven.
en tuurlijk zal een custom mapping voor JOUW motor nog beter zijn, alleen kost dat geen 120 euro maar ongeveer 500euro (vd zomer laten informeren bij madracing). dus dit is the next best thing.

weet niet of je al bij ultimoto bent geweest maar hopelijk heb je, en andere hier iets aan
 
Laatst bewerkt:
wat is het rustig hier trouwens? rijdt iedereen nog een beetje door in de winter? ikzelf in ieder geval wel, al pak ik wel ietsje vaker de auto. momenteel bijna 83 duizend kilometer op de teller staan van de shiver en wat dingen aan de shiver gedaan.

vorige maand de shiver zelf wezen wrappen, op 1 of 2 kleine plekjes is het eigenlijk perfect gegaan, de eerste keer wrappen was satin gold dust black maar hier zag je nog wel echt dat dit aan de keukentafel was gewrapt. nu heb ik meer gewrapt dan vorige keer en dit keer voor de kleur gloss galaxy black gegaan, mooi zwart met zeer veel pearl/flakes? erin.
- voor het wrappen de tank gedemonteerd, zag toen dat de benzineleiding wat scheurtjes begon te vertonen, toen ik deze wilde loshalen helaas de benzine aansluiting op het gasklephuis afgebroken( stom plastic spul, blijkbaar verkoopt BMW deze aansluitingen van metaal, dus dat is een goeie tip voor mezelf en andere de volgende keer) waardoor ik een tweedehands gasklephuis heb gekocht( van een shiver met maar 26duizend km)
- een licensie van tune ecu gekocht. de kabels had ik al een paar maanden liggen. kon ik meteen het gasklephuis en de gashendel synchroniseren, en checken voor ingewikkeldere foutmeldingen.
- bij het vervangen van de remvloeistof bij de voorrem heb ik een boutje van het reservoir dolgedraaid.. mooi excuus om de remcilinder te vervangen. ik ben voor een brembo rcs 19 gegaan en het remgevoel is voor mij zoveel verbeterd!

binnenkort zal ik even een maandje op de er6n van mijn vriendin rijden, en dan zullen de velgen van de shiver goud gecoat worden, de voetsteun-steunen zullen zwart worden gecoat, de achterveer van hyperpro is al wat jaartjes uit en vertoont wat roest, deze zal half goud/zwart worden gecoat en de achterbrug zal vervangen worden voor de zwarte achterbrug uit de shiver 900.

ik denk dat ik dan helemaal klaar ben met de shiver. en met 84 duizend op de teller zal ik het geld wat ik erin stop niet meer terug zien denk ik zo. ik zal er nog wat jaartjes op willen rijden en denk dat ik wel doorga tot ze er vanzelf mee ophoudt.


IMG_2446.JPEG

dit was hoe de shiver er het afgelopen jaar uitzag.
IMG_2441.JPEG





hieronder is hoe de shiver er nu bijstaat.
IMG_7131.JPEG
IMG_7132.JPEGIMG_7028.jpg


groetjes.
 
Vrouwlief is 2 maand geleden bevallen dus de Shiver staat al een tijd stil, het is haar te koud. Wel heeft ze na 1 maand nog even een afscheid ritje gemaakt voor het ''winter'' seizoen.

Er is alweer gestrooid hier, dan moet de weg al droog zijn voordat ik ga rijden.
 
Vrouwlief is 2 maand geleden bevallen dus de Shiver staat al een tijd stil, het is haar te koud. Wel heeft ze na 1 maand nog even een afscheid ritje gemaakt voor het ''winter'' seizoen.

Er is alweer gestrooid hier, dan moet de weg al droog zijn voordat ik ga rijden.
ah ja dan zullen de prioriteiten nu even anders liggen! wat helemaal begrijpelijk is, en ook heel leuk natuurlijk!
 
ah ja dan zullen de prioriteiten nu even anders liggen! wat helemaal begrijpelijk is, en ook heel leuk natuurlijk!
Jaaa, volgend jaar maar weer eens even kijken.

Maar jou Aprilia ziet er gelikt uit. Paarse veer steekt wel een beetje af inderdaad, qua rij gedrag was het een upgrade? Die koppelingsdeksel is vet!
 
ziet er erg mooi uit. Netjes gedaan hoor. Ook al een behoorlijke km stand. Mijn shiver gaat er nog sporadisch uit. Mijn dagelijkse ritten doe ik in de winter met mijn PCX 150
 
Hij ziet er netjes uit zo.
Hier kan hij elk moment gepakt worden.
Als het weer maar een beetje meewerkt.
Woon/werk verkeer is te kort (4 KM)
Dus het is echt voor de lol.
Dus als ik tijd heb , en het zonnetje schijnt en de temperatuur is nog enigszins redelijk dn kan het goed zijn dat ik een blokje om ga.
 
Jaaa, volgend jaar maar weer eens even kijken.

Maar jou Aprilia ziet er gelikt uit. Paarse veer steekt wel een beetje af inderdaad, qua rij gedrag was het een upgrade? Die koppelingsdeksel is vet!
Thanks! Eigenlijk alles zelf gedaan dus ben er wel trots op. Kwa rijgedrag is het zeker een upgrade, stuk stugger. De veer zat er al op bij aankoop maar toen ik een maatje zo gek kreeg om oook een shiver te kopen kon ik het goed vergelijken met de originele veer. Die kopelingsdeksel is te verkrijgen via marktplaats als je interesse heb. volgens mij wel alleen voor de shivers/dorso met mijn type koppelingsdeksel, de nieuwe bestaat uit 1deel ipv 2.

De kleuren voor het coaten zijn gekozen, de kleuren komen van prismatic powders. Het zal niet bekend zijn maar jullie mogen de kleuren altijd opzoeken.

Velgen- polished aluminum met topcoat candy gold( hopelijk lijkt het een beetje op de kleur van mijn frame)
Koppelingsdeksel- structuur zwart
Voetsteunen- structuur zwart
Kroonplaat- glans zwart
Achterveer- candy gold overgang naar glans zwart
Achterbrug shiver 900 is al zwart dus die hoeft niet gecoat te worden.


Als ik bezig ben wil ik ook meteen de koplamp wrappen in een smoke folie, is straks de gehele voorkant zwart :)

Grootste angst is dat het goud er niet mooi uit komt te zien. Dan mogen de velgen over enkele maanden weer gecoat worden maar dan in het zwart, en geef ik het vinden van de correcte kleur goud op.

Uiteraard volgen er fotos als alles terug is van de coater.
 
ziet er erg mooi uit. Netjes gedaan hoor. Ook al een behoorlijke km stand. Mijn shiver gaat er nog sporadisch uit. Mijn dagelijkse ritten doe ik in de winter met mijn PCX 150
Thanks! Ja de km stand is wel een dingetje, ik zat er vd zomer aan te denken om em weg te doen, een superlichte street triple leek me wel wat. Maar na 3 maanden marktplaats met 1200 kijkers en maarliefst 0 berichten toch maar besloten om de shiver zo goed als op te rijden en er dan ook nog maar wat geld in te steken met wrap en coating. Soms zou ik ook wel een extra motor erbij willen hoor( scooter/sumo) verdeeld de km toch wat meer en zit misschien minder in de wind oid.

Enigste wat ik nog kan doen is mijn handkappen weer op de shiver.
 
Ik had laatst trouwens mijn eerste echte probleem met de shiver. Onderweg naar bedrijfsuitje hapje eten schoot de shiver ineens omhoog en omlaag in de toeren, meteen maar stilgezet. Uiteindelijk geen hap eten gezien en tot 10u savonds naast de motor gestaan tot ik opgepikt werd met een busje. Nou had ik een paar maanden terug tune ecu aangeschaft omdat ik mijn gasklephuis gesloopt had en bij het vervangen deze wilde inleren. Kwam nu mooi van pas want zag meteen toen de motor thuis stond dat de map sensor defect was via de tablet met tune ecu. Nu is dit een bekend probleem en had ik dit al vaker op forums gelezen bij de shivers.
Op de foto zie je absolute luchtdruk sensor 1hpa staan, dit bleek de defecte luchtdruksensor te zijn.

Meteen nieuwe besteld, alleen foutcode op tune ecu gaf aan dat het de voorste mapsensor was maar de foutcodes op het forum gaven de achterste aan. Toch maar begonnen met de achterste omdat die het makkelijkst te vervangen is, bleek die het ook te zijn. Daarna nog foutcodes gecheckt en gewist, rijdt weer als een zonnetje nu.
 

Bijlagen

  • 107B1ED0-E75B-4F36-8098-D163709B08AB.jpeg
    107B1ED0-E75B-4F36-8098-D163709B08AB.jpeg
    102,5 KB · Weergaven: 9
  • E056D49A-5AB9-4C59-9A86-6E5E54297DE7.jpeg
    E056D49A-5AB9-4C59-9A86-6E5E54297DE7.jpeg
    134,3 KB · Weergaven: 12
Al een tijdje geen Shiver meer in bezit maar van problemen met een map sensor had ik nog nooit gehoord.
 
Ik heb eens een storing gehad op de map sensoren, nagezocht, was inderdaad een kwaaltje, je had volgens mij Duitse en Chinese varianten. Een van de twee was slechter. Bij mij bleek het uiteindelijk een losgetrild slangetje te zijn. Zat ergens rechts onder het zadel, aangesloten op de airbox waar de map sensoren in zaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan