Sixteen bijna weg......of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Toen ik vanavond naar mijn werk wilde het volgende.........
Normaal staat mijn Sixteen in de garage maar een uur voordat ik ga werken haal ik hem naar buiten en zet hem aan de voordeur,wel achter een afgesloten hekwerk.
Ik vertrek om 21.15 uur,maak de poort open,zet hem op de stoep met draaiende motor en stap weer af om de poort te sluiten.
Ik rij weg en na 100 meter komen mij 3 "nieuwe"Nederlanders tegen.(ik zal me hier inhouden anders wordt dit topic weer gelijk gesloten door bepaalde mensen die niet weten of willen weten wat in dit land gaande is)
Die 3 figuren blijven stokstijf staan en verrekken bijna hun nek toen ze mij nastaarden.
Nadat ik een 2-300 meter ben doorgereden ben ik gestopt en wat ik vermoedde gebeurde,ze hadden zich omgedraait en liepen mijn richting uit.
Ik ben toen uiteraard doorgereden maar ik vraag me af wat er gebeurt was als ik had afgewacht of als ik een kwartier later van huis was vertrokken.
Wat denken jullie hiervan?
 
Ze keken je gewoon na omdat je op zo'n vreselijk mooi ding reed.....
even later kwamen ze je richting oplopen omdat JIJ zelf na 2 a 300 meter stopte...

Misschien een hele logische verklaring ? :?
 
Verrek dat is het!
Ze wilden natuurlijk alles weten over prestaties en verbruik en hoe snel je er mee kunt wegrijden als ze klaar zijn met hun werk!
Heb mij voor niets zorgen gemaakt!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vergeten ben er bij te vertellen is dat een week of 6 geleden toen ik van de nachtdienst thuis kwam er ook al zo'n figuur bij mij over de stoep rond zwierf.
Of zou hij om 6 uur s'morgens op zoek zijn geweest naar werk? :?
 
Laatst bewerkt:
Maar ff serieus, dit is natuurlijk niet fijn. Lijkt me dat je je toch een soort van prooi gaat voelen nu.
Had je al een alarm op de garage? Ik weet er één die 220a240 dB geluid geeft, maar dan wel met een frequentie van 50 Hz als je begrijpt wat ik bedoel...
 
We kunnen er nu allemaal,incl.mijzelf, mee lachen,maar ik wordt hier dus strontziek van.
Kan nu de heleboel gaan beveiligen,en zelf voel je je ook niet safe meer.
En dat alleen omdat er van die kl**tz*kken rondlopen die er alleen op uit zijn om onze zuurverdiende spullen af te pakken.
 
Laatst bewerkt:
We kunnen er nu allemaal,incl.mijzelf, mee lachen,maar ik wordt hier dus strontziek van.
Kan nu de heleboel gaan beveiligen,en zelf voel je je ook niet safe meer.
En dat alleen omdat er van die g**tenn**kers rondlopen die er alleen op uit zijn om onze zuurverdiende spullen af te pakken.

Ja ik begrijp je wel. Bij ons in België is dat niet zo een fenomeen, in de grote steden zal diefstal altijd meer voorkomen maar over het algemeen valt het best mee. En zeker scooters, die zijn bij ons (nog) niet zo populair. Aan de andere kant valt me wel op dat het in Nederland veel gemakkelijker en ook goedkoper is om een tweewieler te verzekeren tegen diefstal, bij ons bieden zeer weinig maatschappijen het aan en die wat het aanbieden zijn best duur. Ik wens je alvast toch nog vele jaren toe met je scooter :]
 
Laatst bewerkt:
Nou,ik woon in een middelgrote stad met 55000 inwoners,maar er zijn hier een paar wijken daar hoef je dus echt niet met je motorscooter op je gemak doorheen te rijden.
Meestal gaat dat bij mij volgas.
Nu versta ik wel niet wat ze mij naroepen,dus dat scheelt.
 
Nou,ik woon in een middelgrote stad met 55000 inwoners,maar er zijn hier een paar wijken daar hoef je dus echt niet met je motorscooter op je gemak doorheen te rijden.
Meestal gaat dat bij mij volgas.
Nu versta ik wel niet wat ze mij naroepen,dus dat scheelt.

Misschien roepen ze (vertaling) "HEY, kan het langzamer, er lopen kinderen" _O-
 
Er zit zeker tuig tussen, en ik snap hoe je je voelt, maar vergeet niet dat er ook iets is van onbekend maakt onbemint, versterkt door een relatief groot percentage probleemjongeren.

Voor mij heeft het gewerkt dat ik een paar van deze "getinte-probleem-jongeren" heb leren kennen

( sportschool & kickboxen -> gasten die zich uitleven op de training en daarna gaan slapen en de volgende dag op een normaal tijdstip opstaan, geen 6 uur snachts nog buiten lui, maar wel lui die respect hebben in de omgeving ), ze weten wie ik ben, wat ik heb en waar dat staat, maar dat weet ik ook van hun. Die gasten zijn gewoon goeie jongens, en ze zorgen er nu dus voor dat mijn motor eerder beveiligd word dan gestolen.

Het zijn de onzekere/onrustige gasten die problemen verzorgen, pak ze aan door degene die controle over hen heeft aan te spreken op een nette maar eerlijke manier. Het werkt niet altijd, maar dan weet je dat het niet aan jezelf ligt, en weet je zeker dat je juist hebt proberen te handelen. Het is vaak wederzijdse angst, samen met een gebrek aan respect van hun voor de gemiddelde Nederlander. Ik persoonlijk weiger om in angst rondom mn huis te rijden.
 
Ze keken je gewoon na omdat je op zo'n vreselijk mooi ding reed.....
even later kwamen ze je richting oplopen omdat JIJ zelf na 2 a 300 meter stopte...

Misschien een hele logische verklaring ? :?

Ik begrijp helemaal wat DualDevil bedoeld..... dat wat ik hierboven geschreven had bedoelde ik dan ook absoluut niet sarcastisch .... nee... ik bedoelde het zoals het er staat !!
 
Gevaarlijke veronderstelling ... dit topicje.

't Is niet omdat het nen 'bruine' is, dat je alert moet zijn.
Alert moet je ALTIJD zijn.

Nen 'bruine' die alleen is en die begluurd wordt door drie 'witten', die voelt zich ook onveilig.

Tip voor jou probleem :
Giet een blokje beton in je voortuin (of oprit) met daarin een stevige ring.
Leg daaraan je scoot vast.
Zo doen wij dat hier ook voor de aanhangwagen.
 
Hoe dan ook: 20 jaar geleden hadden we dit probleem niet...
-censored- [om de goede sfeer te bewaren heb ik de rest maar gewist]
Het enige wat ik nu nog zeg is: conservatieve culturen en geloven mixen niet met moderne [westerse] culturen.
 
Gewoon je motor goed verzekeren, all risk of tegen diefstal.
En als ze het willen jatten, prima, geen weerstand bieden. Bij mij zijn voor mijn deur recentelijk 2 eigen auto's weggehaald, en als je ziet wat voor ellende je hiermee hebt, en vooral hoe gek jij jezelf maakt, bah, liever niet. Heb nu alles gewoon tegen diefstal verzekerd, kost iets meer per maand, maar ik hoef gelukkig niet meer op te staan en naar het raam te lopen midden in de nacht als ik maar een klein raar geluidje hoor.

Wat betreft het pertinent wijzen naar buitenlanders vind ik zwaar onder de gordel: Ik heb ruim 18 jaar in Amsterdam "tussen de buitenlanders" gewoond, en er was nooit iets mis. Nu woon ik alweer ruim 8 jaar in een klein, conservatief dorpje, en er is hier al meer gestolen, verkracht of vermoord (procentueel gezien dan) dan in al die jaren in Amsterdam. Ondanks het feit dat wij hier in het dorp niet eens een 'onveilige'buurt hebben, en alles zogenaamd netjes is. Er er wonen hier misschien maar 4 % buitenlanders, waaronder een heleboel 'reservebelgen". Als je dan ziet onder wat voor omstandigheden de buitenlanders hier leven, (en hier hebben ze NIET altijd zelf voor gekozen), dan kan ik alleen maar respect voor krijgen, of ze nou zwart, geel bruin of wat dan ook zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets 2 of 3 weken terug gehad en er 3 van dit soort mensen meerdere keren over mn schutting aan het koekeloeren waren, dacht eerst 2 man, maar mn buurmeid zei zelfs 3 man. Heb er zo'n 250 euro aan extra beveiliging tegen aan gesmeten en als ze 'm nu nog jatten, zeg ik : petje af.


Wat je al kan kopen (voor wat gemoedsrust) als je 'm voor het huis zet, is een Xena schijfslot. Ik heb een XR1 gekocht, geen ART keuring maar gewoon als 2e schijfslot (ze zijn er wel met ARTgoedkeuring). Als je de scooter ietsje aanraakt geeft ie een waarschuwingspiep en daarna bij nog een beweging gaat ie loeien. Ze zeggen 110db, maar volgens mij is die van mij wat minder (maar wel goed hoorbaar als je binnen bent). Zal ze eens mailen hoe dat zit, de motor(kleding)zaak waar ik 'm heb gekocht wil me er niet mee helpen. Jammer.

Maargoed, hier alles rustig en heb nog wel meer dingen geplaatst en aangeschaft, ik slaap weer rustig en ik heb nu zoiets van 'ze doen maar, veel succes'. :)
 
Laatst bewerkt:
JK. sorry dat ik het moet zeggen, maar voor jou om teleurstellingen te voorkomen, kan ik je uit eigen ervaring zeggen dat die xena zijn niet zo veel waard is. Die 110 db halen ze zeker niet. sterker nog, als je voorzichtig een plakband over het gaatje waar de sirene achter zit, plakt, of met je handpalm gewoon dicht drukt tijdens het loeien (bij mij 20 seconden lang), is het geluid bijna niet meer te horen. Ik heb al jaren lang zo een xena slot, en het is voor mij alleen handig omdat ik soms met mijn stomme kop vergeet het slot eraf te halen, en met een xena voorkom je dat, trouwens ook alleen maar zol lang de 6 batterijtjes het toelaten, want die lopen snel leeg.
 
We kunnen er nu allemaal,incl.mijzelf, mee lachen,maar ik wordt hier dus strontziek van.
Kan nu de heleboel gaan beveiligen,en zelf voel je je ook niet safe meer.
En dat alleen omdat er van die kl**tz*kken rondlopen die er alleen op uit zijn om onze zuurverdiende spullen af te pakken.
Of je wordt eens iets minder bevooroordeelt ...
 
Of je wordt eens iets minder bevooroordeelt ...


Droom jij maar verder.
Zeker nog nooit naar opsporing verzocht gekeken?
Juist!
Waar praten we dan nog over?
Vriend van mij werkt als bewaarder hier in de plaatselijke bajes.
In 2007 op een bepaald tijdstip 217 gedetineerden waarvan 14 autochtonen!
Moeten we dan hier nog een discussie over gaan voeren ?
Voor al diegenen met oogkleppen op,slaap rustig verder totdat jullie een keer iets overkomt en jullie groenlinkse mening radicaal veranderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan