skyteam ace

Rockert

MF veteraan
24 nov 2004
2.504
0
Odoornerveen
Ik weet het..het is een replica van een replica maar dan nog. De japanners zijn ook ergens begonnen en wat meewarig bekeken waarna ze een revolutie in motorland ontketenden. De chinezen hebben de laatste jaren nu niet echt een reputatie van kwaliteit opgebouwd maar men is daar zelf onderhand ook achter en doet hier wat aan....Al met al allemaal argumenten die voor en/of tegen het dappere dingetje spreken. Ik merk dat al surfend op het web ik toch vrij regelmatig even de skyteam site bezoek en dan voornamelijk de ace modellen bekijk (125cc)...zijn gewoon leuke dikke brommers die me soort van hebberig maken...is dit normaal? Heb ik therapie nodig of volstaat stichting correlatie :?
full
 
Ja dat is normaal, dat heb ik ook.
En het is ook leuk geprijsd....
Heb zelf naast motoren ook een "dikke" honda brommer (c90) en ik krijg bij het rijden daarop de grijns niet van mijn gezicht. Dus laat je vooral gaan....
 
Laatst bewerkt:
nou, zat nog niet echt in de planning dat ik er één kopen kan of uberhaupt zou willen. Maar toch. Ben sinds enige tijd zijdelings bezig met 50cc honda´tjes en dat grijnsgevoel heb ik dus ook als "ze" 46km loopt in plaats van de normale 42 of daaromtrent. Er staan hier nu gebroederlijk een PS50 voor mijzelves en een PC50 voor mevrouw. En sinds kort een basis voor een 50cc racertje met honda blokje
full
 
Laatst bewerkt:
Het is zeker normaal want online ziet het er goed uit. En vergelijk maar eens met de prijzen van een echte Dream. Eens gekocht komen er wel wat teleurstellingen naar boven.

Ik heb zelf een Skyteam PBR (Honda ZB replica) op motorkenteken. Onderaan de heuvel in Valkenburg brak midden in de bocht een lagerschaal van het balhoofd. Insturen ging nog wel maar rechtdoor werd een behoorlijke uitdaging!

Vooral de slijtage delen wordt op bezuinigd, dus tel die maar op bij de aanschafprijs en je hebt een leuk ding!
 
Die chinese dingen roesten echt heel snel, verschiet je gewoon van!Chroom gaat ook niet lang mee, na een half jaar heb je al roestputjes. Motorisch zijn ze wel goed voor een tijdje...
Ziet er verder wel leuk uit een ace voor een klein prijsje.
 
De 4-tact Honda's waren in mijn jeugd brommers waar je niet op gezien wilde worden.
Het moest Yamaha FS-1 of Zundapp zijn.
Maar wat waren het fijne en vooral goede brommers. Heb zelf een C50 gehad. Heerlijk ding.
Een paar jaar terug ook nog een Chinese viertact gehad die ook erg fijn reed en nog een echte SS50 die ik voor veel geld heb verkocht aan the Germans }) (wel spijt van achteraf)

dscf2435s.jpg

dscf2443d.jpg


Badboy: Dingetje liep ruim 1:50!
dscf3495.jpg

dscf3496c.jpg



Trouwens een erg mooie raceoverall op de foto Rockert! Heb volgens mij dezelfde in het rood/zwart/wit.
 
Ik merk dat al surfend op het web ik toch vrij regelmatig even de skyteam site bezoek en dan voornamelijk de ace modellen bekijk (125cc)...zijn gewoon leuke dikke brommers die me soort van hebberig maken...is dit normaal?
Precies waar ik ook een tijdje last van had. _O- :Y :}
 
Vindt die ace een heel leuk ding, alleen erg jammer dat er een CB-50 stijl blokje in zit met staande cilinder. Heb ik nog niks aan het subliem getunede Honda ohc blokje dat ik al 10 jaar koester (sinds ik mijn c50 total loss reed). ;(
 
Tering , die blauwe is echt mooi Hans!

Ja, en het was de reden om weer "echt" motor te gaan rijden. Met deze voelde ik me al niet meer prettig op een 80km weg. Regelmatig werd ik zowat van de weg gedrukt.

En van het geld dat ik er voor kreeg kon je veel XS750's kopen ;)
 
Vindt die ace een heel leuk ding, alleen erg jammer dat er een CB-50 stijl blokje in zit met staande cilinder. Heb ik nog niks aan het subliem getunede Honda ohc blokje dat ik al 10 jaar koester (sinds ik mijn c50 total loss reed). ;(


en zo´n blokje zoek ik dus nog maar als totaal analfabeet in cub land ben ik me nog aan het orienteren over het hoe en wat er nu allemaal mogelijk is. Misschien bekend, misschien niet maar ik reis met een stel vrienden eens per jaar naar de ardennen om wat te spelen tijdens de bikers classics. Eén van die vrienden wil eigenlijk vaker op pad en ik zelf ook wel dus hebben we besloten nog iets te bouwen wat binnen de regels van het RMM (rijdend motorsportmuseum oid) past. Hij is nu bezig met een honda 500, ikzelf wil iets met een cub blokje bouwen. Totaal niet concurrerend met de kreiders en dergelijke maar dat is misschien zijdelings ergens belangrijk of eigenlijk helemaal niett aangezien het vooral voor de pret is. Heb nu een frame liggen met ongeveer dezelfde opbouw als de RC71 honda, tankje wat lekker smoelt en op een oliekoeler die ik van Nap (bekend hier op het forum) kocht verdernog niets...maar heb nog tijd zat wat dat betreft, beursseizoen is net begonnen toch?
full
 
het frame wat ik nu heb gekocht is overigens van een TS49 batavus. Op zich niets exclusiefs maar wel dus met die typerende centrale framebuis die van het balhoofd naar de achterbrug loopt.
full
 
De 4-tact Honda's waren in mijn jeugd brommers waar je niet op gezien wilde worden.
Het moest Yamaha FS-1 of Zundapp zijn.



Trouwens een erg mooie raceoverall op de foto Rockert! Heb volgens mij dezelfde in het rood/zwart/wit.

Het was hier tot halverwege de jaren 80 ook precies zo. Honda´s, hier MT5, was iets voor mietjes en puch voor meiden. Een beetje zichzelf respecterend puber reed kreidler of zundapp. 4 takt honda´s heb ik in deze periode sowieso niet waargenomen. De raceoverall had ik gedacht bij mijn vorige racer, racer is verkocht, overall hangt nu te hangen en mag eigenlijk wel weg...
 
Tja, die Honda viertaktjes waren toen ze uitkwamen ook 2X duurder dan een willekeurige 2 takt uit de tijd. Bovendien waren ze fluisterstil en zeer betrouwbaar, niks voor een 16 jarige destijds ;)

Later wel een hele grote revival, want toen waren alle FS-1's al aan gort gereden terwijl de SS, C en CD-50's gewoon voor de 10e keer werden gereviseerd en wèèr 2 jaar misbruik van een puber bleven incasseren.

Heb nog een Tomos 3L staan en een oude Puch, heel leuk en ook legendarisch, maar toch veel meer een "gemotoriseerde fiets" dan de Honda's uit dat tijdperk (alleen al die wankelvering van de C-310 en later C-50/70/90, de beste brommer voorvork ooit).

Van m'n C-50 heb ik dan alleen nog het blok. Ik durf nog steeds niet uit te rekenen hoeveel geld ik destijds in al dat OEM "sport"en Kitaco race spul heb gestopt.. :X
 
Ach, leuk brommertje toch? eventueel, gezien de gemelde roestgevoeligheid meteen in de blanke lak of tectyl zetten en lekker rijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan