Speed triple 1050 blauwe rook

TriumphS3

Rookie
30 apr 2013
7
0
Twente
Vorige week een speed triple 1050 gekocht,
Bij de aankoop rookte die al, maar werd gedacht dat er nog beetje prut in de uitlaten zat.
Ondertussen ruim 500km gereden maar hij blijft roken.


Blauwe rook(niet extreem veel) vooral bij het geven van flink gas!
Zowel bij koude en warme motor blijft hij roken!

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?
 
Vorige week een speed triple 1050 gekocht,
Bij de aankoop rookte die al, maar werd gedacht dat er nog beetje prut in de uitlaten zat.
Ondertussen ruim 500km gereden maar hij blijft roken.


Blauwe rook(niet extreem veel) vooral bij het geven van flink gas!
Zowel bij koude en warme motor blijft hij roken!

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?


blauwe rook uit de uitlaat duid op olieverbruik.
je oliepeil goed in de gaten houden, en in een groepje mag je vast wel achteraan rijden.
 
Niet echt verstandig om een fiets te kopen die blauw rookt(versleten klepseals/vastzittende of versleten zuigerveren?)of was de prijs er naar? :?
Wat heeft het blok gedraaid?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft het ook bij zijn Tiger 1050.
Blok is al uit elkaar geweest en alles is o.k.
Dacht dat Triumph opgeeft dat hij maximaal 1 liter op 1000 km mag verbruiken B|
Dus gewoon regelmatig olie peilen is het enige wat hij kan doen.
 
het 1050 blok is erg gevoelig voor goed inrijden.
als dat niet voorzichtig genoeg gedaan is, gaat hij olie verbruiken.
dus een beetje rook kan niet zoveel kwaad.
eerst kijken of de motor ook olie verbruikt.
 
Was van de triumph kort voordat jij hem hebt gekocht het blok uit elkaar geweest voor de 1 of andere reparatie?
Dit omdat je meldt dat er misschien nog wat prut in de uitlaat aanwezig was.
 
Nee andere uitlaten geven geen blauwe rook en veroorzaken ook geen olieverbruik.
De redenen voor olie verbruik en blauwe rook zijn zoals jerryt ook al beschreef versleten klepseals(afdichtingen) of klepgeleiders maar dan rookt hij vooral nadat je eerst het gas los hebt gelaten en af hebt geremd op de motor en dan daarna weer gas gaat geven.
Verder bij versleten olieschraap(zuiger)veren dan rookt hij de hele tyd en zeker bij accelereren.
Het beste kun je even een compressiemeting en een lektest uit (laten) voeren dan weet je gelijk meer.
 
een compressie meting en een lektest zeggen niets over de toestand van de olieschraapveren.
en het maakt op dit moment niets uit wat er nu versleten is, zuigerveren of klepseals of klepgeleiders.
en alle gevallen moet de kop eraf.
de beste test of de motor olie verbruikt, is het verbruik bij houden.
is dat het geval, dan zou je ook nog kunnen overschakelen op een ander merk olie.
soms verminderd dat het verbruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan