Guys (m/v) ik heb jullie hulp weer even nodig
Mijn VFR (RC24, zie VFR '86 zonder tierlantijnen) loopt stationair niet ok. Hij loopt afwisselend een paar seconden normaal en een paar seconden slecht, alsof de motor door iets tegengehouden wordt. Het blok trilt dan ook meer, en ik moet het stationairtoerental hoger afstellen omdat hij anders afslaat. Koppeling in of uit maakt niet uit.
Nu heb ik al een aantal dingen gecheckt (lucht in benzineslangen, niveau in vlotterkamers, bougies, compressiemeting (één cilinder heeft 3 bar minder, die staat nog op de verdachtenlijst), oliepijl, klepspeling) maar geloof niet dat ik de oorzaak al gevonden heb.
Ik heb nu het koppelingsdeksel eraf getrokken om de kijken of er mechanisch iets aanloopt o.i.d. En nu mijn vraag:
In mijn beleving zit er best veel zit op de ketting die de oliepomp aandrijft. In dwarsrichting iets van 1 mm, en ik kan de schakels ook iets lostrekken van het tandwiel. Is dat normaal??
Mijn VFR (RC24, zie VFR '86 zonder tierlantijnen) loopt stationair niet ok. Hij loopt afwisselend een paar seconden normaal en een paar seconden slecht, alsof de motor door iets tegengehouden wordt. Het blok trilt dan ook meer, en ik moet het stationairtoerental hoger afstellen omdat hij anders afslaat. Koppeling in of uit maakt niet uit.
Nu heb ik al een aantal dingen gecheckt (lucht in benzineslangen, niveau in vlotterkamers, bougies, compressiemeting (één cilinder heeft 3 bar minder, die staat nog op de verdachtenlijst), oliepijl, klepspeling) maar geloof niet dat ik de oorzaak al gevonden heb.
Ik heb nu het koppelingsdeksel eraf getrokken om de kijken of er mechanisch iets aanloopt o.i.d. En nu mijn vraag:
In mijn beleving zit er best veel zit op de ketting die de oliepomp aandrijft. In dwarsrichting iets van 1 mm, en ik kan de schakels ook iets lostrekken van het tandwiel. Is dat normaal??