sportster 1994 aankooptips?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
ik ga vanavond kijken naar een sportster hugger van 94' met 40000klm, waar moet ik op letten? ben mekanieker maar heb nooit een harley in mijn handen gehad. Zijn die trouwens met hydraulische kleppen?grtz

sorry voor de titel, tablet is toch een kutding
 
Laatst bewerkt:
ik ga vanavond kijken naar een sportster hugger van 94' met 40000klm, waar moet ik op letten? ben mekanieker maar heb nooit een harley in mijn handen gehad. Zijn die trouwens met hydraulische kleppen?grtz

Ik hoop dat je beter kan sleutelen dan voorbereiden.... :P
 
Laatst bewerkt:
'sportsteortr 1994' > 'sportster 1994 aankooptips?'
 
Hydraulische tappets, die klepstoters bedienen.

Hoewel een Sporty blok wat luidruchtiger is dan een BT, mogen er geen rare rammels of tikken in zitten.

Let op algemene staat van onderhoud, dikte van remschijven, staat van blokken en banden.
Kijk ook eens goed naar de belt (uitdroging, slijtage, scheurtjes).

En tot slot de voorvering, die moet niet lek zijn.

Dan heb je de eerste slijtagedingen die duur zijn al gezien :)

Verder hangt het af van de prijs. tm 3000 euro is het starten, rijden, geen schade, en kopen.

Daarboven moeten dingen gewoon allemaal in orde en netjes zijn.
 
En het liefste zo min mogelijk verbouwd in eigen schuur. Bij mij is dat altijd punten aftrek.
 
piccies
full
 
de cbr op de achtergrond staat te koop nu voor 600e, hiernaast rij ik ook nog een wildstar1600 voor toerreizen enzo.

ik heb net een wphb voor de sportster gedownload maar is toch ff wennen,die dingen steken toch iets anders in elkaar dan een japanner, eens internet afstruinen voor youtube filmpjes. In ieder geval bakken karakter en lekkere sound...
 
Pfff, das wel blauw zeg :)

zadeltje zsm vervangen door een exemplaar zonder die rare hoge achterkant.
Raw's vervangen door kleinere, is subtieler.

Volgens zit er al SE half open uitlaat onder, dus qua sound zal t wel snor zitten.

Verder lekker met plezier rijden, tis eigenlijk allemaal maar optisch en smaak :')

Technisch wel in orde?
 
kleppendeksel kan wel een nieuwe pakking gebruiken, verder rijdt die wel prima. mettertijd wat stoerder maken, matzwarte plastidip ander stuurtje kleine pinkers ,geen gekke dingen gewoon een daily brommer.
 
Heb nog wel een single seat van een 2007 liggen. Verwacht alleen niet dat die op een ouder model zal passen??
 
Heb nog wel een single seat van een 2007 liggen. Verwacht alleen niet dat die op een ouder model zal passen??
Nope. Past niet.
Tm 2003 en 2004 up.

Frame is veranderd, zadelaansluitingen daarmee ook
 
Valbeugel er af en die lange risers vervangen voor korte, daar zal hij flink van opknappen denk ik!
 
Valbeugel er af en die lange risers vervangen voor korte, daar zal hij flink van opknappen denk ik!
In de risers zitten de controlelampjes geïntegreerd.
Dat staat netjes, en geeft een hoop problemen bij vervangen risers.
 
In de risers zitten de controlelampjes geïntegreerd.
Dat staat netjes, en geeft een hoop problemen bij vervangen risers.

Jammer, ik knap altijd af op van die lange risers. Ik vind het er altijd uit zien als een soort lapmiddel -O-, alsof je het juiste stuur niet kon vinden ofzo...
Maar goed het is ook mijn fiets niet....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan