Startproblemen bandit 600

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Ik heb een een bandit 600 van 1997.
Carburateurs zijn gereinigd en hebben een revisie gehad, alles laten afstellen enz.
Rijd prima maar koud starten is een probleem.
Eerste poging gaat hij niet aan tweede of derde poging wel.
Maar blijft hij juist wel of niet draaien, en reageert hij niet op de choke.
Als hij blijft draaien begint hij pas na even draaien op de choke te reageren en hoger in toeren te gaan.
Iemand een idee?
 
Als je de choke openzet voel je dan de weerstand van het fysiek openzetten van de "choke's" op de carburateurs?
Vaak zit er te veel speling op de kabel waardoor ze niet helemaal open gaan, het kan zijn dat ze na de revisie dit vergeten zijn of niet goed hebben, een goed afgestelde B6 moet 0.1 seconde na de startknop aangeraakt te hebben aanslaan, ook als het frisjes is.:9
 
Ik regelde in de winter het stationair toerental altijd wat hoger.

Maar Zot is de man die alles van afstellen weet.
Jarenlang met een vermogensbank(dyno.. geen echte financiële :+ )gewerkt. 8-)
 
voor caberatuers is kou vaak een probleem. De aangezuigte lucht is gewoon te koud. Te koud tekent dat de hoeveelhied lucht compacter is geworden, dus meer lucht en minder benzine, in verhouding, dus geen goede verbranding. Als er een schroef is om handmatig de mengverhouding aan te passen, dan kan je dat proberen, maar dat is dan aanpassen als de temperatuur omhoog en omlaag gaat. dus elke morgen en middag, bij 5 graden en 10 graden plus, bijstellen...... Een injectie doet dat automatisch...heeft een tabel daarvoor in de ECU????

Of nog makkeijker, zoals somnigen doen...een autowetse lamp die warm wordt in je luchtfilter box doen of in de buurt...opgewarmde lucht, probleem opgelost.
 
voor caberatuers is kou vaak een probleem. De aangezuigte lucht is gewoon te koud. Te koud tekent dat de hoeveelhied lucht compacter is geworden, dus meer lucht en minder benzine, in verhouding, dus geen goede verbranding. Als er een schroef is om handmatig de mengverhouding aan te passen, dan kan je dat proberen, maar dat is dan aanpassen als de temperatuur omhoog en omlaag gaat. dus elke morgen en middag, bij 5 graden en 10 graden plus, bijstellen...... Een injectie doet dat automatisch...heeft een tabel daarvoor in de ECU????

O
komplete onzin, bij alle andere miljoenen rondrijdende brommers en moto's met carbu's moet dit niet.
zot heeft gelijk : te arm , maar als de choke dat niet kan verhelpen scheelt er meer dan alleen afstelling mengschroef (imho)
 
komplete onzin, bij alle andere miljoenen rondrijdende brommers en moto's met carbu's moet dit niet.
zot heeft gelijk : te arm , maar als de choke dat niet kan verhelpen scheelt er meer dan alleen afstelling mengschroef (imho)
Niet complete onzin maar niet van toepassing als je carburateurs nog niet bevroren zijn. Daar hebben Bandits namelijk wel last van bij is er toen een verwarmingskitje met temperatuur sensor opgezet. Ruimte op de choke kabel kan ook nog.
 
Niet complete onzin maar niet van toepassing als je carburateurs nog niet bevroren zijn. Daar hebben Bandits namelijk wel last van bij is er toen een verwarmingskitje met temperatuur sensor opgezet. Ruimte op de choke kabel kan ook nog.
nog meer onzin, je kan pas van bevroren carbu's last hebben als hij al enige tijd draait. kan dus niets met TS zijn startprobleem te maken hebben.
 
Zoals al aangegeven: carb(s) er nog een keer af, en goed schoonmaken/ ultrasoon badderen.
Blijkbaar zit er iets nog niet goed, of is geblokkeerd.
Ik rij uitsluitend met carb-fietsen, en geen van allen hoef ik 's winters anders (rijker) af te stellen, dat is complete bullshit.
Bevroren carburateur(s) is een heel ander verschijnsel; dat ontstaat na langdurig in dezelfde gasstand rondrijden...niet met koud-start.
 
Ik rij uitsluitend met carb-fietsen, en geen van allen hoef ik 's winters anders (rijker) af te stellen, dat is complete bullshit.
.
Als je stationair aan de lage kant staat dan wil die in de winter rond het vriespunt nog wel eens slechter starten of afslaan is mijn ervaring als 24/7 rijder.

En een tweetakt is natuurlijk weer een ander verhaal.
Maar daar ging het niet over. :+
 
Als je stationair aan de lage kant staat dan wil die in de winter rond het vriespunt nog wel eens slechter starten of afslaan is mijn ervaring als 24/7 rijder.

En een tweetakt is natuurlijk weer een ander verhaal.
Maar daar ging het niet over. :+

24/7 rijder? Wow...Pampertje om ? 😉
Als als als...
Als mijn tante een jongeheer had..was ze mijn oom geweest.

Jij snapt net zo goed als ik dat met een normaal onderhouden carb-fiets die goed staat afgesteld geen verschil is met starten in de zomer of winter.
Ja; de choke moet er langer op.
Of de bewuste motor een twee- of viertakt is maakt ook geen drol uit.
 
24/7 rijder? Wow...Pampertje om ? 😉
Als als als...
Als mijn tante een jongeheer had..was ze mijn oom geweest.
dimmen @#€&
Jij snapt net zo goed als ik dat met een normaal onderhouden carb-fiets die goed staat afgesteld geen verschil is met starten in de zomer of winter.
Ja; de choke moet er langer op.
Of de bewuste motor een twee- of viertakt is maakt ook geen drol uit.

als normaal onderhouden

pffffff, een goed afgestelde jaren 90 4 cilinder motorfiets heeft daar idd weinig last van.
 
24/7 rijder? Wow...Pampertje om ? 😉
Als als als...
Als mijn tante een jongeheer had..was ze mijn oom geweest.
:+ _O-
Jij snapt net zo goed als ik dat met een normaal onderhouden carb-fiets die goed staat afgesteld geen verschil is met starten in de zomer of winter.
Ja; de choke moet er langer op.
Of de bewuste motor een twee- of viertakt is maakt ook geen drol uit.
Ik had het stationair altijd wat laag en dat merkte je dan gelijk in de winter.
Maar onderhoud zoals synchroon stellen hebben de 40+ bikes dan weer nooit gehad. ;)

Een tweetakt racemotor varieert wel met het weertype.
Hier een RGV250 en CR500 crosser gehad.
Altijd te arm of te rijk.
 
Onderhoud is er voor een reden, net als er een reden is voor stationairmengselschroeven, dat maakt zoveel verschil.
Ik heb voor een eigenaresse van een Bandit 600 een keer filmpjes gemaakt van hoe de motor liep toen ik hem binnen kreeg, en opeenvolgend een grote schoonmaak van de carbs, synchroniseren en afstelling van het mengsel per carburateur, toen was het een echt naaimachientje.
 
Is het niet een kwestie van de juiste stand vinden van de choke? Mijn gs is daar gevoelig op net te weinig en hij start niet. Iets te veel en hij verzuipt, te verhelpen door klein beetje gas te geven (als hij draait) en dan de choke bij te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan