Startproblemen bandit 600

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Ik heb een een bandit 600 van 1997.
Carburateurs zijn gereinigd en hebben een revisie gehad, alles laten afstellen enz.
Rijd prima maar koud starten is een probleem.
Eerste poging gaat hij niet aan tweede of derde poging wel.
Maar blijft hij juist wel of niet draaien, en reageert hij niet op de choke.
Als hij blijft draaien begint hij pas na even draaien op de choke te reageren en hoger in toeren te gaan.
Iemand een idee?
 
Was de elektrode afstand van de bougies wel hetzelfde dan? Er zijn trouwens bougies zonder en met ontstoringsweerstand. Als deze weerstand al in de bougiedoppen zit, krijg je een onwijs zwakke vonk. Iridium bougies zouden daarin eigenlijk geen verschil moeten maken, tenzij je het verkeerde type hebt.
 
Ik heb een een bandit 600 van 1997.
Carburateurs zijn gereinigd en hebben een revisie gehad, alles laten afstellen enz.
Rijd prima maar koud starten is een probleem.
Eerste poging gaat hij niet aan tweede of derde poging wel.
Maar blijft hij juist wel of niet draaien, en reageert hij niet op de choke.
Als hij blijft draaien begint hij pas na even draaien op de choke te reageren en hoger in toeren te gaan.
Iemand een idee?
dus conclusie : je wist niet hoe een 4-cylinder klinkt als hij niet op 4 cylinders draait.
nu hopelijk wel, ga je veel sneller problemen kunnen oplossen ;)
 
Was de elektrode afstand van de bougies wel hetzelfde dan? Er zijn trouwens bougies zonder en met ontstoringsweerstand. Als deze weerstand al in de bougiedoppen zit, krijg je een onwijs zwakke vonk. Iridium bougies zouden daarin eigenlijk geen verschil moeten maken, tenzij je het verkeerde type hebt.
Had ze bij nr1 moto besteld, op motor type en jaartal.
opgelost nu dan?
Blijkbaar wel ja, start nu terug als normaal.
Iridium bougies geen goede combinatie.
 
Ik heb gemerkt dat die ouwe luchtgekoelde blokken wat sneller door bougies heen gaan dan de modernere waterbakken. Mijn GS500 was stug elke onderhoudsbeurt bougies wisselen. Als ik dat niet deed kreeg ik er gezeik mee. Snap ook niet precies waarom, maar geen irridium pakken, dan is het prima te betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan