Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
orgineel is het met een bak er naast al heel snel niet meer, dus je hebt wat meer speling in mijn ogen... hoewel ik je begrijp als je aarzelt om iets te doen wat het uiterlijk ingrijpend wjzigt... ik weet niet precies hoe opvallend de uiterlijke verschillen zijn tussen de BMW boxers van de verschillende bouwjaren. Zelf zou ik weinig moeite hebben met een 1100cc blok uit een jongere V11 sport of California, maar dan inderdaad wel bouwjaar "getrouw" met carburateurs..Ha ha, dat gaat dus niet gebeuren, de R69 is het non plus ultra van de 50-er jaren. Dat blijft zo
Trouwens, met 120 km/h topsnelheid kan je prima meekomen in het huidige verkeer. Op de snelweg in de rechterbaan rijden ze niet harder dan 85-90.
Je zou de R69 motor kunnen opschroeven naar de R69S specs met 42 pk met andere zuigers en nokkenas. Maar dat gaat wel ten koste van de betrouwbaarheid. In de R69S zat een dikkere krukas en die past niet zomaar in mijn carter. Sommige mensen hangen een 70-er jaren blok in dit frame met 50 pk of zo, maar dat ga ik zeker ook niet doen. Ik hou hem liever origineel. Dan maar wat langzamer rijden.
Ik heb helemaal niks tegen op verbouwingen, maar deze blijft origineel. Ook het vermogen. Het is straks wat het is, 1 van de meest begeerde zijspan combinaties uit de 50-er jaren. Je moet je voorstellen dat een Kever in die tijd ook maar 30 pk had. Je was op zo'n span gewoon king of the road. Het is leuk om je weer een beetje terug te plaatsen in die tijd. Voor mij is het verder ook allemaal maar voor de lol, ik hoef er niet mee naar Zuid Spanje.orgineel is het met een bak er naast al heel snel niet meer, dus je hebt wat meer speling in mijn ogen... hoewel ik je begrijp als je aarzelt om iets te doen wat het uiterlijk ingrijpend wjzigt... ik weet niet precies hoe opvallend de uiterlijke verschillen zijn tussen de BMW boxers van de verschillende bouwjaren. Zelf zou ik weinig moeite hebben met een 1100cc blok uit een jongere V11 sport of California, maar dan inderdaad wel bouwjaar "getrouw" met carburateurs..
mijn huidige blok is ook niet standaard SP2 maar het enige echt opvallende voor de kenners zijn de rondere klepdeksels van de V11 (wat ik gewoon mooier vind) en de echte kenner zal zeggen dat de carburateurs "niet kloppen", zitten ronde 36mm exemplaren op in plaats van de vierkante 30mm originelen.
ook zaken als stuurschakelaars zijn vervangen, voornamelijk omdat de originelen uiterst slecht zijn...
maar overal is het gewoon nog steeds een jaren 80 Guzzi...
waarbij het belangrijkste uiterlijke verschil de T5 kuip is in plaats van de in mijn ogen foeilelijke SP kuip
Het blok van de R69 vervangen door een moderner blok zou afbreuk doen aan de motor, het ziet er allemaal heel anders uit. Als je bij jou je blok vervangt door een V 11 of een California blok zijn de verschillen veel kleiner en bovendien is jouw motor al lang niet meer origineel en aangepast aan jouw wensen en dat is prima. Bij de R69 van Kees het blok vervangen zou net zoiets zijn als bij een Guzzi V7 het blok vervangen door door een blok van een SP2 o.i.d met hoekige cilinders. Dat wordt ook gedaan maat ik vind het geen gezicht.orgineel is het met een bak er naast al heel snel niet meer, dus je hebt wat meer speling in mijn ogen... hoewel ik je begrijp als je aarzelt om iets te doen wat het uiterlijk ingrijpend wjzigt... ik weet niet precies hoe opvallend de uiterlijke verschillen zijn tussen de BMW boxers van de verschillende bouwjaren. Zelf zou ik weinig moeite hebben met een 1100cc blok uit een jongere V11 sport of California, maar dan inderdaad wel bouwjaar "getrouw" met carburateurs..
mijn huidige blok is ook niet standaard SP2 maar het enige echt opvallende voor de kenners zijn de rondere klepdeksels van de V11 (wat ik gewoon mooier vind) en de echte kenner zal zeggen dat de carburateurs "niet kloppen", zitten ronde 36mm exemplaren op in plaats van de vierkante 30mm originelen.
ook zaken als stuurschakelaars zijn vervangen, voornamelijk omdat de originelen uiterst slecht zijn...
maar overal is het gewoon nog steeds een jaren 80 Guzzi...
waarbij het belangrijkste uiterlijke verschil de T5 kuip is in plaats van de in mijn ogen foeilelijke SP kuip
Die Steib 500 is af fabriek geleverd voor deze BMW, die ook af fabriek is geleverd met aansluitkogels en een swingarm voorvork met verstelbare naloop, voor solo en zijspangebruik.Maar het blijft een feit dat met een span ernaast de originaliteit toch al weg is, tenzij je een motorfiets hebt waar af fabriek een span aanhing en je alleen maar bmw originele ombouwdelen zoals een aangepaste voorvork gebruikt..
Dus als je dan zonder de optische orginaliteit al te veel geweld aan te doen wat meer vermogen aan het geheel mee kunt geven? Dan zou dat mijn persoonlijke voorkeur hebben.
Gelukkig zijn we hier allemaal even eigenwijs
Ik heb helemaal niks tegen op verbouwingen, maar deze blijft origineel. Ook het vermogen. Het is straks wat het is, 1 van de meest begeerde zijspan combinaties uit de 50-er jaren. Je moet je voorstellen dat een Kever in die tijd ook maar 30 pk had. Je was op zo'n span gewoon king of the road. Het is leuk om je weer een beetje terug te plaatsen in die tijd. Voor mij is het verder ook allemaal maar voor de lol, ik hoef er niet mee naar Zuid Spanje.
BMW leverde ze gewoon af fabriek met zo'n Steib TR500. Dus dat is ook origineel. De mijne met Chinees frame is natuurlijk niet helemaal (helemaal niet) 100% zuiver maar komt heel aardig in de buurt.