Stukje in het carter XT 550

MrOi

MF veteraan
20 sep 2006
3.645
2
Arnhem
Even een vraagje aan de echte kenners:

Gister haalde ik mijn XT550 open om wat aan de koppeling te doen, vind ik opeens dit vlak naast het oliepomptandwiel:

dsc00629zip.jpg

dsc00630v.jpg


Nu heb ik rondgekeken maar kan niks zien waar het vandaan kan komen. Ben nu een WPHB aan het downloaden om daar in te kijken maar ik kan me niet heugen dat ik met opbouwen zoiets ben tegengekomen.

Iemand die weet wat dit is??

Edit: Ik merk verder niks aan de motor, ook geen bijgeluiden. Ook niet toen die er nog in zat, kwam er bij toeval (geluk) achter.
 
Laatst bewerkt:
niet zo'n duidelijke macro-foto..

magoe.. als 't hard/massief is gok ik op een lagerschaal (binnen/buiten-ring)
en als 't zacht/buigbaar is gok ik op een folie-tje die je meestal op een oliebus vindt :?
 
niet zo'n duidelijke macro-foto..

magoe.. als 't hard/massief is gok ik op een lagerschaal (binnen/buiten-ring)
en als 't zacht/buigbaar is gok ik op een folie-tje die je meestal op een oliebus vindt :?

Het is hard. Voor zover ik uit me hoofd weet zitten er geen lagerschalen van die grootte in de bak. Het is ook te groot voor een simmerring. Blok draait er verder niet minder om.

Toch maar ff nog een keer openhalen om te kijken of er ergens speling op zit. Ondertussen afwachten of iemand nog ideen heeft.

Editje: Er zit een klein stukje zacht rubber tussengepropt.

dsc00631w.jpg

dsc00632qzz.jpg


Even proberen recht te buigen
 
Laatst bewerkt:
Stalen binnenring van een oliekeering. Het rubber zit (zat) er op gevulcaniseerd. Het veertje moet dan ook nog ergens zijn...

Ik heb alleen de volgende keeringen:

Uitgaande as
Schakelas
Kickstart as

Die zijn allemaal nog intakt.

Het deeltje kwam er onder het oliepomptandwiel uit, maar heeft deze niet aangevreten of iets dergelijks.
 
Misschien heeft de vorige eigenaar het erin laten ziten met een reparatie. Als hij al een tijd zo rijd lekker doorrijden

Dat kan niet want het hele blok is in en uit mekaar geweest door mijzelf. Ik denk dat dat stukje er in is gekomen toen die open op de werkbank stond. Heb er nl een paar weken geen zicht op gehad. Anyhow hij rijd verder perfect en er zit verder nergens speling op dus ik ga me geen zorgen meer maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan