Suggesties voor camping in het Limburgs Heuvelland.

VTRrookie

Die hard MF'er
1 aug 2005
844
165
Doetinchem
Volgend weekend heb ik een weekend Limburgs Heuvelland op het programma staan. Ik ben op zoek naar een kleinschalige camping, het liefst met een tentveld of vooral gericht op tentkampeerders waar het stoken van een vuurtje niet direct verbanning van de camping oplevert. Heeft iemand suggesties?

Verder begreep ik dat sommige wegen afgesloten zouden worden voor motorrijders. Is dit daadwerkelijk het geval en zo ja waar?

Alvast bedankt!
 
Camping in den hof misschien?

Afgelopen voorjaar geweest. Helemaal prima.
 
Bedankt voor de suggestie In den Hof had ik idd. ook gezien, maar ik ben op zoek naar echt kleine camping zonder al te veel voorzieningen. Voorzieningen als een toiletblok en douches zijn voor mij meer als voldoende. Ik hecht meer waarde aan ruimte, grote plekken op een afgelegen plek.
 
Steeds meer campings, ook in Z.Limburg, worden opgekocht door huisjes-parken. (pas terug Camping Oriëntal Berg/Terblijt)
Van een andere camping hoorde ik, dat na goede ervaring in verleden, de plekken ineens ini-mini waren geworden.

Bij 'In den Hof' was ik paar jaar terug in september.
Maakte toen een verlaten indruk. Om helemaal in m'n eentje op het veld te gaan staan word ik ook niet blij van.
Ik wilde zeker naar zuiden van Limburg ivm met start treffen dichtbij. Daarom een ander dichtbij gezocht.
Uiteindelijk (toeval) bij Allelijn terecht gekomen. Niet slecht en ook geen mega-camping. Ik had een best grote plek.
(ze waren coulant dat ik mijn natte tentje later op de dag droog kon ophalen, maar wel voor de avond, zonder extra dag-tarief)
Weet niet of dit iets kan zijn wat je zoekt? Ik verwacht geen kampvuur toegestaan. Ligt ook helaas niet dicht bij het dorp.

Voorstel voor een goede camping in Z.L. ben ik ook wel voor in.
Ik ben benieuwd naar suggesties die worden gedaan voor een 'knusse' kleinschalige camping.
Dus GEEN zwembad, GEEN animatie, GEEN...................GEEN en GEEN. Allemaal flauwekul die alleen extra geld kost.
Mss heb ik dan ook nog eens een mooie plek in Zuid Limburg voor de toekomst?
 
Allelijn ben ik langs gekomen. Nog niet geprobeerd. Gaat op mijn lijstje.
Mijn ervaringen tot dusverre in Z.L.: Camping Oosterberg in Epen: mooi uitzicht, goede voorzieningen, maar erg veel caravans en campers en het tentenveld was niet toegankelijk voor motorrijders. Werd mij expliciet meegedeeld. Verder te groot. Conclusie: vooral gericht op caravans en campers.

Camping Bovenste Bos: Ligt in de buurt van Allelijn. Een paar km buiten Epen op de grens met België. Kleinschalig, maar geen kampvuur mogelijkheid, verder veel caravans toen ik er op gezinsvakantie was. Was aardig maar voor een keer.

Iemand ervaring met het Zinkviooltje in Epen?
 
Dat ik DAAR nog niet aan had gedacht!
(2 jr geleden ben ik daar gestart bij MMC72 voor de Moezeltocht)

Motorclub Maastricht MMC72 organiseert ieder jaar tocht naar de Moezel. Die was ook afgelopen weekend.
Had idee om mss te gaan doen, maar ik ben nog afkicken van 8250km motorvakantie(s) in een paar weken. Dus nu maar effe niet!

Die vertrekken altijd van camping Natuurlijk Limburg, net over de grens in Voeren-Remersdaal (B). (hemelsbreed paar km van Allelijn)
En jazeker, dat is WEL een motor-minded-camping. Anders had MMC72 natuurlijk nooit daar het startpunt.
Vooraf is mogelijk voor motorrijders om de nacht ervoor op deze camping je tentje te plaatsen.
 
Dat ik DAAR nog niet aan had gedacht!
(2 jr geleden ben ik daar gestart bij MMC72 voor de Moezeltocht)

Motorclub Maastricht MMC72 organiseert ieder jaar tocht naar de Moezel. Die was ook afgelopen weekend.
Had idee om mss te gaan doen, maar ik ben nog afkicken van 8250km motorvakantie(s) in een paar weken. Dus nu maar effe niet!

Die vertrekken altijd van camping Natuurlijk Limburg, net over de grens in Voeren-Remersdaal (B). (hemelsbreed paar km van Allelijn)
En jazeker, dat is WEL een motor-minded-camping. Anders had MMC72 natuurlijk nooit daar het startpunt.
Vooraf is mogelijk voor motorrijders om de nacht ervoor op deze camping je tentje te plaatsen.
Ze zijn tegenwoordig ook eigenaar van camping Grensheuvel in Noorbeek. Camping met schitterend uitzicht en restaurant om de hoek. Maar geen kampvuur.
 
Oef, dat is dan 2x niet zo mooi.
Te verwachten is (zelfde beleid?) dat dan op beide campings (Grensheuvel en Natuurlijk Limbo) geen vuur mag worden gemaakt.

Vwb camping Grensheuvel, dat was die ik noemde in post#4 van mini-plekken.
Althans, iemand vertelde mij dat, die er in het verleden ook was geweest. Ervaring van recent maakte 'm niet blij.

Als ik een keer een rondje Limburg ga doen, maar eens gaan checken.
Gelijk ook maar rondzien naar kleine (boeren-)campings. (want behalve gras en douche hoef ik NIX)

Vuur maken op de camping, of BBQ is tegenwoordig toch al steeds minder.
Ik herinner me nog uit het verleden dat je in Frankrijk niet naar een camping hoefde te zoeken.
Het was een kwestie van volg je neus naar de BBQ-lucht.
 
Ze zijn tegenwoordig ook eigenaar van camping Grensheuvel in Noorbeek. Camping met schitterend uitzicht en restaurant om de hoek. Maar geen kampvuur.
Grensheuvel is ook mijn vaste stek in Zuid-Limburg, vooral het onderste deel is mooi. Prachtig uitzicht en geen zicht op de caravans achter je. Alleen geen vuur inderdaad, maar ik ken geen campings in Zuid-Limburg waar dat wel mag.
 
Grensheuvel is ook mijn vaste stek in Zuid-Limburg, vooral het onderste deel is mooi. Prachtig uitzicht en geen zicht op de caravans achter je. Alleen geen vuur inderdaad, maar ik ken geen campings in Zuid-Limburg waar dat wel mag.
Camping Natuurlijk Limburg, ligt in Vlaams-Belgie dicht bij de Nederlandse grens (vaals10 km), en Maastricht 25 km .
Vuurtje stoken geen probleem, zeeeeer schoon sanitair en beste camping restaurant in België (2022)
Ook nog een (klein) zwembad en echt leuke omgeving om te touren.
 
Camping Natuurlijk Limburg, ligt in Vlaams-Belgie dicht bij de Nederlandse grens (vaals10 km), en Maastricht 25 km .
Vuurtje stoken geen probleem, zeeeeer schoon sanitair en beste camping restaurant in België (2022)
Ook nog een (klein) zwembad en echt leuke omgeving om te touren.
Op deze camping ben ik uiteindelijk terecht gekomen. Ik had geen spullen mee om vuur te stoken en op het tentenveld zag ik geen kampvuursporen. Maar de camping was voor motorrijders erg geschikt. Inderdaad heel goed sanitair, een prima restaurant met goed bier. 😋 Met 30+ graden was het zwembadje erg prettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan