Super magna 1987 benzineaansluiting.

Ferros1985

MF'er
23 jan 2022
38
8
Beste forumleden,
Vandaag is van mijn super magna de benzineslang afgescheurd op de aansluiting van de carberateur.
Nu probeer ik een nieuwe benzineslang erop te krijgen, maar de aansluiting kan ik soepel van boven naar beneden bewegen en ik krijg nauwlijks de slang erop.
Weet iemand misschien wat er gaande is en of ik dit zelf op kan lossen?.

Groetjes Ferry
 
Beste forumleden,
Vandaag is van mijn super magna de benzineslang afgescheurd op de aansluiting van de carberateur.
Nu probeer ik een nieuwe benzineslang erop te krijgen, maar de aansluiting kan ik soepel van boven naar beneden bewegen en ik krijg nauwlijks de slang erop.
Weet iemand misschien wat er gaande is en of ik dit zelf op kan lossen?.

Groetjes.
maar de benzineslang zit aan de andere kant op de vacuumafsluiter, en dat gaat wel strak?
 
De slang was verder goed van formaat met een klemmetje, maar is helemaal afgescheurd.
Ik heb er ook geen vacuumafsluiter meer tussen zitten. Deze was kapot. Ik heb er nu een gewoon benzinekraantje tussen zitten en dat werkt verder wel goed.
Dat uiteinde was de nieuwe slang weer op gaat op de carb dat kan ik soepel op en neer bewegen.
Anders zal ik er morgen eens een foto van maken zodat het makkelijker uit te leggen is.
Alvast bedankt voor de input.
Groetjes Ferry
 
De slang was verder goed van formaat met een klemmetje, maar is helemaal afgescheurd.
Ik heb er ook geen vacuumafsluiter meer tussen zitten. Deze was kapot. Ik heb er nu een gewoon benzinekraantje tussen zitten en dat werkt verder wel goed.
Dat uiteinde was de nieuwe slang weer op gaat op de carb dat kan ik soepel op en neer bewegen.
Anders zal ik er morgen eens een foto van maken zodat het makkelijker uit te leggen is.
Alvast bedankt voor de input.
Groetjes Ferry
Dat messing goudkleurige tuultje op de carburateur zit los?
 
Op en neer bewegen lijkt mij sterk. Het is een t-stuk die met een O-ring aan beide uiteinden in de 2 carbs geprikt zit.
Ongeveer Halfweg het pijpje zit het tuultje om de vlotterkamers te vullen.

Nr 6 rechts of het t-stuk links.


Als her O-ringetje weg is kan het pijpje wel iets op en neer, maar dan zijkt de benzine er ook uit.
Volgens mij is het nr 6 inderdaad. Als ik er de benzineslang op probeer te drukken dan schiet dat tuitje weg. Ik heb de slang er nu een stukje op zitten, maar als ik wat druk erop zit om de slang er verder op de schuiven dan lekt ie als een zeef.
Als ik geen druk uitoefen dan lekt er niets.
 
Hier zie je de zwarte kunststof verbindingspijpjes tussen de carburateurs.

Her onderste t-stuk is de vulling van de vlotterkamers.
Of de beluchting. Dan zit er een losse slang op met een bocht.

Of het zijn toch de bovenste 2, die staan op de foto los tegenover elkaar. Ik zie ook de O-ringetjes alsof er iets tussen moet, maar daar staat me niets van bij.

598jed98ejdos.jpeg
 
Ik heb het pijpje wit omcirceld.
Dat is het probleemgeval.
Deze schiet omhooggevallen als ik de slang erop aan wil sluiten en als ik wat druk erop zet dan lekt ie.
Zonder druk lekt ie niet.
 

Bijlagen

  • 598jed98ejdos.jpeg
    598jed98ejdos.jpeg
    66,1 KB · Weergaven: 6
Fuuk, ik had gelijk. Volgens mij is het toch het goudkleurige tuultje bovenin, in het midden.
Je zit dus waarschijnlijk te friemelen op de aansluiting van de ontluchting. 🤔

Bekijk bijlage 1741247
Dat is dan wel raar dat dat ontluchting zou zijn als de benzineslang daar afkwam.
Maar ik zal morgen eens een foto maken dan is het makkelijker uit te leggen als leek zijnde 😇
 
Dat is dan wel raar dat dat ontluchting zou zijn als de benzineslang daar afkwam.
Maar ik zal morgen eens een foto maken dan is het makkelijker uit te leggen als leek zijnde 😇
Je zult toch gelijk hebben want het tuultje op mijn laatste foto zou ook de aansluiting van het carter op het luchtfilterhuis kunnen zijn, als ik de volgende foto bekijk.

carb-ok-3.jpg



Ik geef het inderdaad op, nog even veel ploaties met een bult stof kijken:

 
Terug
Bovenaan Onderaan