SDR6
Die hard MF'er
We zijn aan het discussieren, daarom:
Is ABS toegestaan bij de superbikes? Traction control?
En supersports?
Is ABS toegestaan bij de superbikes? Traction control?
En supersports?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
abs is in se toegestaan in sbk... en/maar elke rijder zou zn team ook wandelen sturen als ze'm daar n race mee willen in sturen..We zijn aan het discussieren, daarom:
Is ABS toegestaan bij de superbikes? Traction control?
En supersports?
meer meningen, wellicht een linkje? Die nerds hier zijn nog niet overtuigd.
De Honda CBR1000RR en Kawasaki ZX-10R zijn er ook met ABS.http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/Codes_et_reglements/SBK_en.pdf
ABS is in de World Superbikes toegestaan, mits het gehomologeerde model ook met ABS is uitgerust. Alleen de software mag aangepast worden. In praktijk gaat dat niet gebeuren, en is de BMW S1000RR niet de enige Superbike die met ABS is uitgerust?
Traction control en GPS zijn allebei toegestaan. Sommige teams werken al met GPS, traction control heeft iedereen wel.
Van een coureur in het Duitse IDM begrepen dat het gewicht dat een ABS systeem met zich meebrengt een groter probleem was dan problemen met remmen op een droge baan.ja maar de hamvraag is of ze ermee rijden.
Eigenlijk verkeerde vraag gesteld
Ik voelde daarna de bandenspanning zakken maar het verbaasde me nog het meest hoe hard dat ging en draaide daardoor de tractiecontrole omhoog om zo het spinnen te verminderen.
Ik ben er vrij zeker van dat het onderstaande deel uit het regelement van de MotoGP het gebruik van ABS verbiedt.Jerry van de Bunt zegt:
Ze rijden inderdaad met ABS in de wsbk en de motogp. Alleen vind lang niet iedereen dat even fijn. Dus de meeste coureurs schakelen deze met droog weer uit. Ik heb wel begrepen dat als je het goed afsteld en dus inschakeld met droog weer je er wel profijt uit kan halen. Het voelt alleen onnatuurlijk aan als de ABS ingrijpt
2.3.8.1 In the MotoGP class, the use of hydraulic and/or pneumatic pressurized powered systems is not allowed, with the exception of cylinder inlet/exhaust valve springs. All hydraulic systems on the motorcycle must be powered only by the rider’s manual inputs.
Normal hydraulic hand/foot controls such as master/slave cylinders for brakes/clutch are allowed. Pneumatic engine valve actuating systems are allowed. Oil/water pumps for engine lubricating/cooling are allowed. The use of engine lubricating oil for any purpose other than lubrication and cooling (such as powered hydraulic systems) is not allowed.