Suzuki GS500, 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

sav

MF veteraan
26 aug 2002
6.160
261
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Te koop, Suzuki GS500, kenteken 2004.

Een fijne motorfiets die ik de laatste tijd eigenlijk niet meer gebruik Mijn vriendin rijdt graag mee en we zijn samen (eigenlijk vooral ik) gewoon te veel voor deze motor. Bovendien ik heb nog een andere, grotere motor staan die veel meer geschikt is om samen mee op pad te gaan.

Het gevolg is dat ik het afgelopen jaar nog geen 1000 km gereden heb met deze motor.

Het is een "nieuw" model Suzuki GS500. Dit herken je o.a. aan de andere vorm van de tank, het zadel en het "zilverkleurige" motorblok. De motor is in orde, start en rijdt goed. De achterband vertoont wat "snelwegslijtage". De tank van de motor is ooit overgespoten vanwege een deuk in de tank en er is een zg superbike stuur gemonteerd.
Accessoires zijn een topkoffer, een versnellingsindicator, een oliethermometer en een kettingsmeersysteem (OSCO) waarmee de ketting veel langer meegaat dan normaal.

Ik heb er nog wat accessoires bij die je mee kan nemen, zoals een ander stuur (zg clip-ons), andere spiegels, wat carterdeksels (voor het poetsen), een cilinderkop met nokkenassen en een setje led-pinkertjes met bijhorend relais.
 

Bijlagen

  • IMG_9469.JPG
    IMG_9469.JPG
    194,3 KB · Weergaven: 35
  • IMG_9470.JPG
    IMG_9470.JPG
    193,1 KB · Weergaven: 39
  • IMG_9471.JPG
    IMG_9471.JPG
    143 KB · Weergaven: 26
  • IMG_9472.JPG
    IMG_9472.JPG
    121,9 KB · Weergaven: 36
  • IMG_9473.JPG
    IMG_9473.JPG
    248,9 KB · Weergaven: 27
  • IMG_9474.JPG
    IMG_9474.JPG
    153,6 KB · Weergaven: 31
  • IMG_9475.JPG
    IMG_9475.JPG
    207,1 KB · Weergaven: 34
  • IMG_9476.JPG
    IMG_9476.JPG
    246,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG_9477.JPG
    IMG_9477.JPG
    109,1 KB · Weergaven: 28
  • IMG_9478.JPG
    IMG_9478.JPG
    108 KB · Weergaven: 26
  • IMG_9479.JPG
    IMG_9479.JPG
    134,8 KB · Weergaven: 27
  • IMG_9480.JPG
    IMG_9480.JPG
    304,9 KB · Weergaven: 27
  • IMG_9481.JPG
    IMG_9481.JPG
    110 KB · Weergaven: 27
  • IMG_9482.JPG
    IMG_9482.JPG
    146,6 KB · Weergaven: 29
Op een van de foto's kan je aflezen dat de tellerstand 16778 is. Deze tellerstand is een beetje gelogen.


Ik heb de motor jarenlang als woonwerk motor gebruikt. Toen ik werk kreeg wat voor het mooi te ver weg was, heb ik mijn dochter toestemming gegeven de motor te gebruiken en ... zij is onderuit gegaan.
Stuur krom, koplamp, knipperlicht en .... helaas ook de teller stuk.

Ik heb toen een stapel tweedehands onderdelen gekocht en de teller vervangen door een tweedehands exemplaar (oud model, witte wijzer):
30032224647_d2194e8ddb_h.jpg


Deze tweedehands teller had een irritante hoeveelheid licht wat ook niet gelijkmatig verspreid was over de wijzerplaat. Daarom heb ik de teller later nogmaals vervangen door een tweedehands exemplaar:
43978031640_a350f96e29_k.jpg


Alles bij elkaar opgeteld is de werkelijke tellerstand inmiddels 72109 km.


Er is mij gevraagd wat de onderhoudshistorie is.

Ik heb de motor in 2006 gekocht met 12225 km op de teller. Toen ik hem als woonwerk motor gebruikte reed ik meer dan 6000 km per jaar en ik heb toen zelf het onderhoud gedaan; iedere 6000 km olie, filters, bougies en dergelijke. Later reed ik minder dan 6000 km per jaar en ben ik ieder jaar in april een beurtje gaan geven. Remmen, banden, ketting en roestpreventie deed ik zodra dit nodig was.

Inmiddels zit er een K&N filter in en heeft hij platina-iridium bougies. De uitlaat heb ik iedere olieverversbeurt even los gehaald en opnieuw in de hittebestendige verf gezet. De uitlaat is dus nog origineel en is nog steeds eenvoudig los te draaien. Ik rij ook al langere tijd met een OSCO ketting oiler, wat een onvoorstelbare troep geeft achter het deksel van het schakelpedaal maar wat er ook voor zorgt dat ketting en tandwielen erg lang mee gaan. Ieder keer als ik tank even de ketting een drupje olie geven en hij kan er weer tegen. .
De laatste onderhoudsbeurt was bij kmstand 16585 (de olie zit er nu dus 193 km in) en normaal gesproken zou ik er in april weer nieuwe olie ingooien (plutoline nanotech).

Omdat ik er sinds de laatste onderhoudsbeurt nog geen 200 km mee gereden heb en dochterlief sinds het schuivertje met een indrukwekkend grote boog om motoren heen loopt, is het tijd het ding op te ruimen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan