Suzuki GS500 SF-style

doe maar rustig aan hoor,gezondheid komt voor alles.Veel sterkte en hopelijk komt alles goed met je moeder.

Groeten
 
:X Helaas kan ik je nu al vertellen dat het niet meer goed komt met mijn moeder ;( Het is slechts wachten op het moment dat het ophoudt nu ;) :{
 
Sterkte!
Je topic staat in de favo dus ik zie hem vanzelf wel weer omhoog schieten als de tijd rijp is.
 
Ik weet niet of ik dit een update mag noemen, maar het heeft wel een beetje te maken met de SF :+ Ik heb onder mijn woonwerk GS namelijk een GSX600F veer gehangen ( tnx nogmaals Abcman :D ) en een Bandit 400 velg pas gemaakt. 4J breed dus er kan een fatsoenlijke 150'er Pilot Power op :D Sturen als een malle :Y Ik denk dat ik de woonwerk GS in het volgende seizoen verkoop, en dan origineel maak, en die spullen dus overzet op de SF :) Piccie:


[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/DSC01619.jpg[/IMG]
[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/DSC01622.jpg[/IMG]
[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/DSC01621.jpg[/IMG]
[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto717.jpg[/IMG]
 
Boven moet wel krachten opnemen ;) onderaan gebeurt dat door de balhoofdpen, zie het blauwe stuk wat op de onderste kroonplaat uitsteekt. Lagers zitten al in het balhoofd getekend.

KD kan prima met de middenbok. Eerst wat je tegenkomt zijn de stepjes ;) En dat is best snel met ori achterveer. Heb zelf al best wat aanpassingen gedaan, GSX600F achterveer, en bandit 4J velg. Stuur rond op Pilot Powers :) Weet nog niet wat ik straks doe... ZXR voorvelg gebruiken met 120 band, of GS velg gebruiken met 110. Als ik de GS velg wil gebruiken moet ik 2 adapters draaien zodat ik de ZXR schijven kan gebruiken.

Al met al wel de mooiste oplossing, heb het liefst hetzelfde model velg voor als achter O-) Maar ik begin met gewoon de ZXR velg denk ik zo.

Tenminste wanneer ik die balhoofdpen daadwerkelijk gemaakt heb :X

Was die achterveer er zo in te zetten zonder aanpassingen?
Misschien is voor en achter kawa velgen een ideetje? :P

Maar leuk project om te volgen :Y , knap wat je allemaal maakt.
Je doet je naam wel eer aan :+ .

Hoe heb je dat kunststof lassen/solderen precies gedaan?
Heb je daarvoor een speciale machine nodig?
 
wat een rotschop :P Achterveer is zo te monteren :) Kawa velgen vind ik eigenlijk iets te lomp ogen, heb liever de Suzuki velgen ;)

Kunststof solderen was gewoon met een soldeerbout, en restant ABS als toevoeg materiaal. Oefening baart kunst ;) Niet te snel willen werken, kost best veel tijd.
 
Het duurt even maar dan heb je ook wat :') Voorvork staat al een jaar in de schuur, en nu pas beizg geweest om een nieuw balhoofdpennetje te tekenen. Kroonplaten kunnen niet dichter bij elkaar, dus wil wat vulbusjes gebruiken bij de balhoofdpen om de ruimte die je nu ziet op te vullen. Moet kunnen toch? Ik heb het over 16mm onderaan.

even snel de hoofddelen uitgetekend:

ZXRvoorvorkGSbalhoofdpen.jpg


links wat rechts moet vervangen :P

Foto605-1.jpg


Leuk voorkantje hé :) heb de hele voorkant van een ZXR750. SBK stuur en risers liggen ook al hier :9 Hier nog een doorsnede, ik heb even in het rood aangegeven waar bussen moeten komen, onderaan wil ik gewoon een kunststof bus maken want die is alleen voor afdichting van de ruimte. Bovenaan een alu bus, gevolgd door een stelmoer, kroonplaat en nog een moer. Moet kunnen toch lijkt me?

paint.jpg
 
wat een rotschop :P Achterveer is zo te monteren :) Kawa velgen vind ik eigenlijk iets te lomp ogen, heb liever de Suzuki velgen ;)

Kunststof solderen was gewoon met een soldeerbout, en restant ABS als toevoeg materiaal. Oefening baart kunst ;) Niet te snel willen werken, kost best veel tijd.

Met een oude soldeerbout?
Want lijkt mij dat je daarna hem niet meer kunt gebruiken met tin?
Maar die methode zal ik eens in mijn achterhoofd houden :Y .
Hoe staat het nu eigenlijk met die K4 kont op de GS?
 
Frame staat er heel zielig bij in de schuur, subframe ligt half af op zoldertje. Net als de kont. Eigenlijk niet echt tijd meer voor gehad, moeder overleden, intussen verhuisd, druk met werken / vriendin.

Maar nu heb ik weer een klein beetje tijd en mogelijkheden om er wat aan te doen, als vrijgezelle student... :X Soldeerbout naderhand lichtjes opschuren en hij is prima voor tin te gebruiken :9

Setje risers heb ik ook al liggen trouwens :

Foto0422.jpg
 
Laatst bewerkt:
Frame staat er heel zielig bij in de schuur, subframe ligt half af op zoldertje. Net als de kont. Eigenlijk niet echt tijd meer voor gehad, moeder overleden, intussen verhuisd, druk met werken / vriendin.

Maar nu heb ik weer een klein beetje tijd en mogelijkheden om er wat aan te doen, als vrijgezelle student... :X Soldeerbout naderhand lichtjes opschuren en hij is prima voor tin te gebruiken :9

Setje risers heb ik ook al liggen trouwens :

[afbeelding]


Ai dat is niet zo fijn, gecondoleerd met jouw moeder.
Mijn vader is zelf ook overleden dus ik begrijp hoe het is.
Maar je was druk met vriendin en nu ben je een vrijgezelle student?
Dat dus ook niet zo geweldig afgelopen? :X

Maar wel tof project, Ik zit er zelf ook over te denken om een GS te kopen als eerste motor.
Ik heb emailnotificatie aanstaan mocht je er ooit nog eens mee verder gaan :Y
Waar beun je trouwens? Heb je thuis gewoon beschikking over lasapparaat etc.....?

Zit trouwens op een zxr750 normaal geen clipons?
Is dat misschien geen leuk idee voor op een GS? of wordt de zithouding dan zo anders dat je er krom op gaat rijden?
 
Laatst bewerkt:
Ai dat is niet zo fijn, gecondoleerd met jouw moeder.
Mijn vader is zelf ook overleden dus ik begrijp hoe het is.
Maar je was druk met vriendin en nu ben je een vrijgezelle student?
Dat dus ook niet zo geweldig afgelopen? :X

Maar wel tof project, Ik zit er zelf ook over te denken om een GS te kopen als eerste motor.
Ik heb emailnotificatie aanstaan mocht je er ooit nog eens mee verder gaan :Y
Waar beun je trouwens? Heb je thuis gewoon beschikking over lasapparaat etc.....?

Zit trouwens op een zxr750 normaal geen clipons?
Is dat misschien geen leuk idee voor op een GS? of wordt de zithouding dan zo anders dat je er krom op gaat rijden?

Tsja, dat is het leven. :)

GS is een leuke eerste motor, vermogen is niet denderend maar als je em leuk aanpast kan je er heerlijk mee sturen :D Ik beun thuis ja, heb een klein elektrode lasapparaatje staan. Hoop eigenlijk wat meer gebruik te kunnen maken van de werkplaats op school nu, ben begonnen met Industrieel Product Ontwerpen aan de HAN Arnhem :)

Normaal heeft de ZXR clipons ja, maar ik vind een SBK stuur veel relaxter rijden en het ziet er ook vetter uit vind ik.

@ Q

Ik heb de lagers gewoon als een bus getekend, binnen- buitenmaat en dikte. Heb net geregistreerd bij SKF, kom uit op een Japanse site :') Heb het lager gedownload maar als ik em uitpak kom ik op een .swb bestand uit waar men pc niks mee kan :?

Afmetingen van de lagers die ik ga gebruiken, origineel GS, zijn 25-47-15 en 30-56-17 geloof ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dat is het leven. :)

GS is een leuke eerste motor, vermogen is niet denderend maar als je em leuk aanpast kan je er heerlijk mee sturen :D Ik beun thuis ja, heb een klein elektrode lasapparaatje staan. Hoop eigenlijk wat meer gebruik te kunnen maken van de werkplaats op school nu, ben begonnen met Industrieel Product Ontwerpen aan de HAN Arnhem :)

Normaal heeft de ZXR clipons ja, maar ik vind een SBK stuur veel relaxter rijden en het ziet er ook vetter uit vind ik.

@ Q

Ik heb de lagers gewoon als een bus getekend, binnen- buitenmaat en dikte. Heb net geregistreerd bij SKF, kom uit op een Japanse site :') Heb het lager gedownload maar als ik em uitpak kom ik op een .swb bestand uit waar men pc niks mee kan :?

Afmetingen van de lagers die ik ga gebruiken, origineel GS, zijn 25-47-15 en 30-56-17 geloof ik zo.
.SWB is een Macrofile. Gewoon vanuit SW de betreffende macro opstarten.
En dan wordt het lager automatisch getekend. (much fun)

@SKF: http://www.skf.com/skf/productcatal...link=first&action=cad&maincatalogue=1&lang=en

Greetz, Q
 
Tsja, dat is het leven. :)

GS is een leuke eerste motor, vermogen is niet denderend maar als je em leuk aanpast kan je er heerlijk mee sturen :D Ik beun thuis ja, heb een klein elektrode lasapparaatje staan. Hoop eigenlijk wat meer gebruik te kunnen maken van de werkplaats op school nu, ben begonnen met Industrieel Product Ontwerpen aan de HAN Arnhem :)

Normaal heeft de ZXR clipons ja, maar ik vind een SBK stuur veel relaxter rijden en het ziet er ook vetter uit vind ik.

Als ik je zo bezig zie in dit topic vind ik je meer iemand voor werktuigbouw dan voor Ipo :P
Helaas heb ik het geen geld / ruimte / motor om aan te knutselen maar mijn handen beginnen altijd te kriebelen als ik zo'n topic lees :9
 
Grappig, dat zeg ik namelijk zelf ook altijd :P Heb een jaartje WTB op MBO gedaan, en HBO Autotechniek. Maar merk dat IPO me toch beter ligt. HBO WTB is me té pittig want ik heb enorme problemen met wiskunde.

Q ik heb het geprobeerd maar mijn SW, full student version 2010 weet niet wat hij er mee aan moet. Dan teken ik de boel maar gewoon als bussen met dezelfde afmetingen..
 
Grappig, dat zeg ik namelijk zelf ook altijd :P Heb een jaartje WTB op MBO gedaan, en HBO Autotechniek. Maar merk dat IPO me toch beter ligt. HBO WTB is me té pittig want ik heb enorme problemen met wiskunde.

Q ik heb het geprobeerd maar mijn SW, full student version 2010 weet niet wat hij er mee aan moet. Dan teken ik de boel maar gewoon als bussen met dezelfde afmetingen..

Ik heb dat précies zo!
echt problemen met wiskunde nu.
Ik zit er ook nog over te twijfelen of ik stop voor februari want ik heb er zelf echt niet veel vertrouwen meer in :N
Maar ik dacht dat je als Ipo ook wel gewoon Wiskunde en Mechanica moest doen?
Welke MBO heb je eigenlijk gedaan dan?

Oh en van die swb files,
Ik heb volledige versie van SW, dus ik kan ze wel voor je omzetten.
Stuur die files maar naar CN01 at live . nl
Dan zal ik de .sldprt's terug sturen :Y
 
Hallo allemaal ziet er allemaal leuk uit,ik heb een aanvuling voor je,met rivierklei gaat goed het is alleen de kunst om het vochtig te houden,de mal maken vochtig maken en dan gelijk inpakken met komo vuilniszakken en met ducktape afplakken,gaat buiten gewoon goed,als het opdroogd scheurt het,hou je het vochtig dan blijft het een aantal dagen goed in model,je kan er gelijk overheen polyesteren,het afwerken blijft inderdaad behoorlijk wat werk,ik heb het ook eerst met peurschuim geprobeert,maar dan krijg je een ongeloofelijke puinhoop,dat krijg je toch wel met het schuren,maar ik meer positief over de klei methode als die met peurschuim,veel succes met je project,groeten ard..




 
Ik heb dat précies zo!
echt problemen met wiskunde nu.
Ik zit er ook nog over te twijfelen of ik stop voor februari want ik heb er zelf echt niet veel vertrouwen meer in :N
Maar ik dacht dat je als Ipo ook wel gewoon Wiskunde en Mechanica moest doen?
Welke MBO heb je eigenlijk gedaan dan?

Oh en van die swb files,
Ik heb volledige versie van SW, dus ik kan ze wel voor je omzetten.
Stuur die files maar naar CN01 at live . nl
Dan zal ik de .sldprt's terug sturen :Y

SWB files was dus al gelukt :) In principe zou ik zeggen doorzetten, maargoed het is nog geen februari he. IPO heeft ook wel wiskunde en mechanica, maar veel minder. Bij ons alleen het eerste half jaar wiskunde, daarna kom je het alleen nog maar tegen om toe te passen bij mechanica. Dat is best te doen, gaat eigk wel goed nu! :D Heb een jaar 2ejaars WTB op MBO gedaan. Maar dat viel me qua niveau te erg tegen.

piccie van zoals het ontwerpje van het balhoofd nu lijkt:

balhoofd1.jpg


en nog een poserpiccie :+

lampophanging.jpg
 
krijg je bij Ipo ook veel praktijk? Dat je zelf ook in de werkplaats dingen maakt leert lassen enz..

sorry voor de topic vervuiling, zit te twijfelen of ik dat ook ga doen...

* dikke poser foto, heel subtiel knie down daar achter :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan