Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag op een volledig standaard K4 750 gereden, beviel goed.

Groot minpunt waren de remmen, zijn een set stalen remleidingen en agresievere blokken voldoende om dat op te lossen?

En bij vering modificatie, alleen veren / olie of moet er ook een hele andere schokdemper op? Heb wel eens by Hyperpro de vering laten doen en dat scheelt nogal per motor.
 
Ja das voor zo iets prima dan, ik zet er collinite 845 op en Poorboy's wheel wax. Maar ik Doe dan ook 25.000km per jaar. :P

Aluminium bijhouden is wel een uitdaging. :)

O, en ik had eroverheen gelezen, maar het zadel is een cm of 3 verhoogd aan de voorzijde.Via de gebruiker hawkgt hier op het forum, erg tevreden over en zoals je ziet kan die ook dingen aanpassen. :)
Hij is aan de voorzijde 2cm hoger gekomen.
Tegen het naar voren schuiven en zodat de iets langere mensen ook wat hoger komen tezitten.
De bekleding is wat stroever maar gladder kan ook,ik vond deze combi mooier.
 
Laatst bewerkt:
Als ik heel eerlijk ben aan beide :P

Mijn fysieke voorbereiding voor Portimao is NUL KOMMA NU :+ vanwege vader zoals je weet en een motor die af moest.

Och ik ben er 4 dagen en met 4 sessies per dag ben ik al een gelukkig mens *D

Niets moet en zolang je het niet doet zoals die gozer in Brno (1e dag, 1e sessie en in 1 van de 1e ronden van de fiets flikkeren) ga je gewoon lekker rijden!
De lol zal er niet minder om zijn!
 
Vandaag op een volledig standaard K4 750 gereden, beviel goed.

Groot minpunt waren de remmen, zijn een set stalen remleidingen en agresievere blokken voldoende om dat op te lossen?

En bij vering modificatie, alleen veren / olie of moet er ook een hele andere schokdemper op? Heb wel eens by Hyperpro de vering laten doen en dat scheelt nogal per motor.

Wat is er niet goed aan die remmen? Heb met 2 dezelfde motoren op circuit gereden met standaard remmerij. Alleen staalomvlochten leidingen en setje sinter remblokken. Knijpen is remmen, harder remmen is harder knijpen ;)

Waarom andere vering? Laat de zooi eens servicen, dat kon nooit kwaad. Ik weet niet hoe snel je op circuit bent maar heb persoonlijk nog nooit vering op een wegfiets vervangen omdat ik aan de grenzen zat...
 
Vandaag op een volledig standaard K4 750 gereden, beviel goed.

Groot minpunt waren de remmen, zijn een set stalen remleidingen en agresievere blokken voldoende om dat op te lossen?

En bij vering modificatie, alleen veren / olie of moet er ook een hele andere schokdemper op? Heb wel eens by Hyperpro de vering laten doen en dat scheelt nogal per motor.
Is je vloeistof nog goed? Remslangen niet te oud? Dat scheelt ook veel. En ik zou zelf ervoor kiezen om gesinterde remblokken te monteren.

Qua vering, probeer eerst eens het spul goed af te laten stellen op jouw gewicht en rijstijl voordat je zoveel kosten gaat maken voor hyperpro. Standaard spul is echt serieus goed te noem, mits goed afgesteld natuurlijk!
Hij is aan de voorzijde 2cm hoger gekomen.
Tegen het naar voren schuiven en zodat de iets langere mensen ook wat hoger komen tezitten.
De bekleding is wat stroever maar gladder kan ook,ik vond deze combi mooier.
Iets minder dus dan ik had gemeten. :) 2cm valt mee maar het scheelt echt veel!
Dit is idd een ideale combi zo, ik zat van de week niet weer zo tegen de tank aan, alleen mis ik wat grip met de knieën. :+

Maar ben er wel echt blij mee. *O*
 
Helaas heeft de K4 en K5 een slecht werkende , een haast niet in te stellen voorvork.

Marten ( boombatsracing) hier kan jullie er alles over vertellen.

Ik laat de mijn voorzijde deze zomer ook verhelpen zodat deze wel goed in te stellen is.

Remmen.........tja wat Roy schreef die zouden goed moeten zijn mits je de goede blokken hebt.

Heb mijn K4 uitgerust met 320 schijven, Brembo remklauwen met Brembo 19 mm pomp puur gedaan als pimp hobby echt nodig was het niet.Kan nu ook alles indien nodig uitwisselen met mijn andere motoren. Die hebben allemaal 320 remschijven.
 
Niets moet en zolang je het niet doet zoals die gozer in Brno (1e dag, 1e sessie en in 1 van de 1e ronden van de fiets flikkeren) ga je gewoon lekker rijden!
De lol zal er niet minder om zijn!


Ja die ene gast was zo klaar :+

Heb 4 dagen en wil het in die 4 dagen rustigaan gaan opbouwen en idd lekker rijden :]

Dag 1 rechtop rijden.
Dag 2 iets gaan verzitten.
Dag 3 knie aan de grond.
Dag 4 knallen :+
 
Laatst bewerkt:
Helaas heeft de K4 en K5 een slecht werkende , een haast niet in te stellen voorvork.

Marten ( boombatsracing) hier kan jullie er alles over vertellen.

Ik laat de mijn voorzijde deze zomer ook verhelpen zodat deze wel goed in te stellen is.

Remmen.........tja wat Roy schreef die zouden goed moeten zijn mits je de goede blokken hebt.

Heb mijn K4 uitgerust met 320 schijven, Brembo remklauwen met Brembo 19 mm pomp puur gedaan als pimp hobby echt nodig was het niet.Kan nu ook alles indien nodig uitwisselen met mijn andere motoren. Die hebben allemaal 320 remschijven.
Dat had ik niet verwacht van een R om eerlijk te zijn. :) Schokbreker achter is wel voldoende dan?

Net even stukje wezen 'sportief touren', toch leuk als je heel de week saaie kilometers maakt. Tank peut erdoor, big smile van oor tot oor en ik was op het moment dat een kameraad belde bijna buiten adem. *O*
[img=800,600]https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/Afb1149-Medium.jpg[/img]
[img=800,600]https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/Afb1150-Medium.jpg[/img]
8-)

Wss ook mijn eerste bekeuring binnen in de heimat _O-
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik niet verwacht van een R om eerlijk te zijn. :) Schokbreker achter is wel voldoende dan?

Net even stukje wezen 'sportief touren', toch leuk als je heel de week saaie kilometers maakt. Tank peut erdoor, big smile van oor tot oor en ik was op het moment dat een kameraad belde bijna buiten adem. *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
8-)

Wss ook mijn eerste bekeuring binnen in de heimat _O-

Blijf het een leuke fiets vinden. Wheelies gaan ook lekker!
full
 
Idd Crazy maar tevens leuk want waar de een het wint verliest hij het verder op weer })

En ik vond het leerzaam want achter hem aanrijden in bochten was voor mij een mooie training om het gat te zoeken waar ik hem voorbij kon na de bochten :Y

Ja, ooit zal ik veel geld verdienen, maar 1) dat is niet waarom ik hiervoor heb gekozen, en 2) dat geld heb ik nu niet, terwijl ik het wel nu kan gebruiken! Ik denk niet dat ik meer centjes verdien dan jullie...

Dat is normaal Ine.

Als je jong bent dan kan je altijd het (meer) geld gebruiken.Naarmate je ouder wordt zwakt dat af je immers minder behoeftes :P :? :+ Tenzij je gaat motorracen _O-

Je hebt een nobel beroep gekozen :} Dat met ooit een Porsche te kunnen kopen ,het was wat gekscherend bedoelt ;) We werken allemaal hard voor onze centjes.Mijn hoogste baas die verdient 4,500.000.000 meer als ik -O- Is dat eerlijk .......... nee B| :+ en ook rechtvaardig ........ geen idee _O-

Dat is ook nog zoiets. De diefstal van mijn motor, onze auto en al de andere spullen die in de auto zaten, hebben ons enorm veel gekost! We hadden geen keuze als we verder wilden doen met wat we bezig waren, en dat hebben we financieel echt wel gevoeld.
Vreselijk als alles gestolen wordt :( Dat is idd een mega Financiële aderlating in geld en tijd plus opnieuw alles weer opbouwen vanuit niets.

Van iemand iets stelen is het allerlaagste wat een mens kan doen.

Hebben jullie nooit meer iets vernomen of terug gevonden of een idee wie het geweest zouden kunnen zijn ?

De aanhanger stond toch op jullie prive terrein ?


:Y Tijd die ik niet vind... -O-

Begrijp ik werken en de onregelmatigheid :Y Daar heb ik ook mee te kampen maar jij nog veel meer ;)
 
Dat had ik niet verwacht van een R om eerlijk te zijn. :) Schokbreker achter is wel voldoende dan?

De R staat voor Rotzooi :+

De instellingen voorzijde rebound is onvoldoende :Y Is gewoon een fout van Suzuki maar wel goed op te lossen.

Door SO products te Bornerbroek :t

De achterste is goed mits je niet zwaarder weegt als 90kg maar dit geldt voor elke motor.
 
Crazy, he! }) _O-Ja, ooit zal ik veel geld verdienen, maar 1) dat is niet waarom ik hiervoor heb gekozen, en 2) dat geld heb ik nu niet, terwijl ik het wel nu kan gebruiken! Ik denk niet dat ik meer centjes verdien dan jullie...Dat is ook nog zoiets. De diefstal van mijn motor, onze auto en al de andere spullen die in de auto zaten, hebben ons enorm veel gekost! We hadden geen keuze als we verder wilden doen met wat we bezig waren, en dat hebben we financieel echt wel gevoeld.:Y Tijd die ik niet vind... -O-

Das knap kut Ine.....




Vandaag tijd gevonden om de motor te starten, het doet het nog! Schoongemaakt. Nu nog klein onderhoud en mag hij weer de weg op.
 
Weet iemand trouwens wat de maat is van de fork stem om een ram mount te monteren?
Het gat in debalhoofdpen is 15.7 mm,dat meet ik bij m,n l2 tenminste,ook van een k6 is dat zo want daar paste mijn TT houder ook in.
Jullie hebben het hier over remmen en stalen remleidingen,daar heb ik nog wel een paar van liggen hier,allemaal met alu koppelingen en met een T stukje,als je de moeite neemt sleutel ik ze er ook nog voor je aan,haal jij een lekker koekje bij de bakker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan