Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net stickeroplosser gehaald en de motip remmenreiniger bij de motorport, ik zal er vanmiddag weer een poging wagen _O-
 
Beste forumleden!

Sinds 4 maanden ben ik de de trotse eigenaar van een Suzuki GSX600R, daarom lijkt het mij verstandig om bij dit forum aantesluiten :] . Ik ben 21 jaar en heb 2 motoren versleten. De Honda CBR 125R en de CBR500r. Ik woon in het hoge noorden (Grou,Friesland).Fitness en motorrijden zijn mijn 2 grote hobbies!Verder heb ik weinig circuit ervaring, een keer op het circuit gereden en meteen mijn motor getotaled :/ [afbeelding]

Mijn mods:

Arrow uilaatdemper
NGK iridium bougies
K&N luchtfilter
McSpeed korte koppel&rem hendel

De leuke tribal stikkers zijn inmiddels (deels) verwijderd :(

Groet,
Peter
Mooie bike :Y . Ik had de lijm van mn velglint met lampenolie verwijderd, dat ging verassend goed.
 
Ik heb gisteren weer even met de stickers omgeprutst. Heb al het sticker residu van de side fairing weten te verwijderen met stickeroplosser :t . Helaas zijn stickers boven op de tank onmogelijk te verwijderen, goed spul die lijm van de suzuki fabriek. Laat de stickers er waarschijnlijk afschuren en dan de tank opnieuw spuiten. Bij de side fairing is nu een klein kleurverschil te zien doordat er een sticker heeft gezeten. Zal dit met het polijsten te verhelpen zijn of moet er zeer fijn schuur papier aan te pas komen?
 
Vanmorgen de K4 voorzien van nieuwe circuitrubber en meteen ook de BREMBO klauwen uit elkaar gehaald.De seals opnieuw met ATE ingevet hij trilde wat op het laatst bleek bij 1 remklauw 2 a 3 remcubs vaster zitten als de rest.Een remblok sleet ook wat harder als de andere 3.

Omdat ik geen BREMBO remklauw tools heb deze zelf maar gemaakt ,tang en 2 moertjes zodat ik de rembubs eruit kon trekken. En meteen de klauwen voorzien van SBS race remblokken.

full

full
 
Brembofielen,
Bij Jurgensmotorsport kun je zo,n tang kopen.
Vandaag naar zaltbommel geweest en nieuwe remblokken voor de Suzuki gehaald,dat was wel nodig na dat ritje in de Eifel,er zat nix meer op.
John heeft ze er daar even voor me in gezet en ook even gekeken naar het zachte gevoel in mijn RCS rempomp,er zat geen lucht in het systeem maar we hebben de slag weer wat veranderd.
Op de terug weg remt ie wel beter nu,ook na die schnitzel in Kootwijk,wel lekker da,mooi rittie terug.
 
Brembofielen,
Bij Jurgensmotorsport kun je zo,n tang kopen.
Vandaag naar zaltbommel geweest en nieuwe remblokken voor de Suzuki gehaald,dat was wel nodig na dat ritje in de Eifel,er zat nix meer op.
John heeft ze er daar even voor me in gezet en ook even gekeken naar het zachte gevoel in mijn RCS rempomp,er zat geen lucht in het systeem maar we hebben de slag weer wat veranderd.
Op de terug weg remt ie wel beter nu,ook na die schnitzel in Kootwijk,wel lekker da,mooi rittie terug.

Met die schnitzel in de buik remde je hem zeker onderin :P

Wat betreft die tang :N

€ 35,00 maak hem zelf wel ;)
 
Met die schnitzel in de buik remde je hem zeker onderin :P

Wat betreft die tang :N

€ 35,00 maak hem zelf wel ;)
Eigenlijk heb ik wel zo,n tang,een haakse segerring tang werkt ook zo.
Heb ,m nu ook niet meer nodig want de remzuigers trek je er nu nog steeds met de vingers uit.
Vandaag geen schnitzel maar een ijsje in Norg,was een heel eind fietsen,heb geen elektrieke.
 
Net nog ff een extra Dunlop Sportmax GP Racer D212 180/55ZR17 73 W Medium gekocht a 171 euro bij Openeo.

Had er ook eentje gekocht bij de motorzaak 230 euro.Wat een verschil in prijs.

Race -shop vroeg 189 euro.

Dus Roel mocht je nog goede Dunlop deal willen maken ??

Morgen de racer weer verder opbouwen had er vandaag zwaardere voor-veren K-tech ingezet 10.0.
Remde hem al bijna onderin met een flinke pre-load instelling wat weer ten kosten gaat van je geometrie setup,
 
Ik ga van het weekend de nieuw gewikkelde binnen rotor vervangen, verse olie en een door Willem gesponsord filter erop gooien.

Misschien dat ik ook de RCS19 nog over zet maar aangezien standaard eigenlijk ook goed werkt ben ik daar nog niet zeker van.
 
Net nog ff een extra Dunlop Sportmax GP Racer D212 180/55ZR17 73 W Medium gekocht a 171 euro bij Openeo.

Had er ook eentje gekocht bij de motorzaak 230 euro.Wat een verschil in prijs.

Race -shop vroeg 189 euro.

Dus Roel mocht je nog goede Dunlop deal willen maken ??

Morgen de racer weer verder opbouwen had er vandaag zwaardere voor-veren K-tech ingezet 10.0.
Remde hem al bijna onderin met een flinke pre-load instelling wat weer ten kosten gaat van je geometrie setup,

Ikga gelijk ff kijken, dank je voor de tip!

Edit: is dit dan de medium of endurance compound? Zie allleen staan gp racer d212 voor 171 euro, zonder compound vermelding
 
Laatst bewerkt:
Deze ouwe man gaat nu opzoek naar de 2:00.00 *D ;)Thanks mate voor het aanbod :} ik ga pas naar vd Valk als iedereen gaat maffen })

Eventjes gezellig bijkletsen en zo 8-)

Kleine stapjes! Zo hard gaat het nu niet meer ;)

Rij je bij 2theX? Misschien vinden ze het wel goed als ik een sessie mee rij en je film. Kan je veel van leren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan