Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niets wat met gezondheid of rijbewijs heeft te maken,wel met mijn werk,gaat op zich wel goed nu maar mijn werkgever wil alleen mensen die niets mankeren en dat kan ik niet zeggen.
Mijn benen en rug laten mij wel eens in de steek verder gaat het wel,met de Suzuki weg geweest en het ding rijd gewoon perfect weer.
Sinds gisteren meer als 60dkm op de teller,is een wrak,olie zuipen ,wrakke remmen versleten bandenen k...t vering.
Als je nix anders gewent bent maakt dat niets,ging mooi gisteren.


Mooi ruck dus.

Op naar de volgende 60k! Weer een Soes of toch...?
 
Niets wat met gezondheid of rijbewijs heeft te maken,wel met mijn werk,gaat op zich wel goed nu maar mijn werkgever wil alleen mensen die niets mankeren en dat kan ik niet zeggen.
Mijn benen en rug laten mij wel eens in de steek verder gaat het wel,met de Suzuki weg geweest en het ding rijd gewoon perfect weer.
Sinds gisteren meer als 60dkm op de teller,is een wrak,olie zuipen ,wrakke remmen versleten bandenen k...t vering.
Als je nix anders gewent bent maakt dat niets,ging mooi gisteren.

Wat een heerlijke instelling heb jij! :Y

Als je glas nooit half leeg is heb je gewoon een mooi leven lees ik uit alles wat je zegt. :)
 
Ga je weinig van leren, tenminste in mijn ervaring.
Mooiste is iemand die iets sneller is.

Ik heb eens achter een andere ZAC rijder gereden die was een stukje minder snel en die kon ik heel duidelijk vertellen waar hij het liet liggen en andersom ook door voor hem te rijden.

Juist hierom ga ik vanaf dit seizoen een groepje hoger rijden. Met de snelle heren.

Vorig seizoen zat ik de laatste dag bij de snelste van groep 3 met MSL. Dat was 1 a 2 sessies leuk, want ik was net Rossi die vanaf de laatste plaats moest starten en de rest aan het inhalen was.
Wat overigens niets zegt over hoe goed of slecht een ieder rijdt, want als je dat zag zou je denken dat Rossi wel kan inpakken en ik plaats zou mogen nemen, maar helaas, dat beeld is een beetje vertekent.

Anyway, ik was daar schijnbaar (verbazingwekkend genoeg) één van de rijders waar andere achteraan gingen. Ikzelf heb mijn snelste tijd gereden in de enige sessie waarbij ik achter een andere MF'er aan reed (uit het Honda topic) omdat wij samen vooraan startte.

Daarna kwamen we na een paar ronden weer in het verkeer terecht en zoals ik al aangaf kan ik niet zo goed inhalen dus daar gingen mijn rondetijden weer.

Nu groep 4. Ben ik waarschijnlijk de langzaamste, maar ik heb wel het gevoel dat wanneer ik achter een goeie aan ga en kan zien waar het sneller kan dat ik mijzelf nog heel veel kan verbeteren :Y
 
Heb het net nog ff gecheckt op de site van MSL. De langzame groep rijdt 1 opwarmronde achter een marshall. Die ronde mag je niet inhalen, einde van die ronde gaat de marshall de pits in en mag je vanaf start/finish gaan inhalen. Je startplek kun je zien aan de hand van bordjes in de pitstraat. De snelle mannen hebben een staande start inderdaad. Ik zal ook moeten oefenen met inhalen ja, heb slechts 4 sessies vrijrijden gedaan tot nu toe.
Jou heb ik vorig jaar al eens zien rijden op je Honda volgens mij op Zandvoort. Ik reed toen in groep 2, en ga dan als ik niet hoef te rijden de snellere groepen een beetje volgen vanaf het paddock.
Ah zo!

En ja, dat zou kunnen. Ik heb vorig jaar inderdaad met MSL gereden op Zandvoort. Gezellig bedoening altijd met hen op Zandvoort! :Y

Ben jij er 5 mei ook?
 
Juist hierom ga ik vanaf dit seizoen een groepje hoger rijden. Met de snelle heren.

Vorig seizoen zat ik de laatste dag bij de snelste van groep 3 met MSL. Dat was 1 a 2 sessies leuk, want ik was net Rossi die vanaf de laatste plaats moest starten en de rest aan het inhalen was.
Wat overigens niets zegt over hoe goed of slecht een ieder rijdt, want als je dat zag zou je denken dat Rossi wel kan inpakken en ik plaats zou mogen nemen, maar helaas, dat beeld is een beetje vertekent.

Anyway, ik was daar schijnbaar (verbazingwekkend genoeg) één van de rijders waar andere achteraan gingen. Ikzelf heb mijn snelste tijd gereden in de enige sessie waarbij ik achter een andere MF'er aan reed (uit het Honda topic) omdat wij samen vooraan startte.

Daarna kwamen we na een paar ronden weer in het verkeer terecht en zoals ik al aangaf kan ik niet zo goed inhalen dus daar gingen mijn rondetijden weer.

Nu groep 4. Ben ik waarschijnlijk de langzaamste, maar ik heb wel het gevoel dat wanneer ik achter een goeie aan ga en kan zien waar het sneller kan dat ik mijzelf nog heel veel kan verbeteren :Y

:^
Als jecweet dat je sneller bent deed je je best vooraan bij groep 3 op te stellen nu in groep 4 maakt het weer weinig uit. En ook daar heb je verschillende tijd, iemand moet toch de minst snelle uit de groep zijn.
 
Mooi ruck dus.

Op naar de volgende 60k! Weer een Soes of toch...?
Zo ik er nu naar kijk komt er weer een nieuwe 750 mocht ie volgend jaar komen,anders rij ik met deze gewoon door,volgens de handelaren is ie nu niets meer waard mocht dat zo zijn zet ik deze wel achter in de tuin en koop dan een nieuwe.
Dat met mijn werk is allemaal wat minder,er is nu een bedrijf ingeschakeld wat ander werk voor mij gaat zoeken,dat gaat niet zomaar dus het is afwachten wat dat betreft.
Gelukkig komt de betere tijd voor motorrijden er weer aan,heb al weer wat ideen voor een mooi ritje..
 
Juist hierom ga ik vanaf dit seizoen een groepje hoger rijden. Met de snelle heren.

Vorig seizoen zat ik de laatste dag bij de snelste van groep 3 met MSL. Dat was 1 a 2 sessies leuk, want ik was net Rossi die vanaf de laatste plaats moest starten en de rest aan het inhalen was.
Wat overigens niets zegt over hoe goed of slecht een ieder rijdt, want als je dat zag zou je denken dat Rossi wel kan inpakken en ik plaats zou mogen nemen, maar helaas, dat beeld is een beetje vertekent.

Anyway, ik was daar schijnbaar (verbazingwekkend genoeg) één van de rijders waar andere achteraan gingen. Ikzelf heb mijn snelste tijd gereden in de enige sessie waarbij ik achter een andere MF'er aan reed (uit het Honda topic) omdat wij samen vooraan startte.

Daarna kwamen we na een paar ronden weer in het verkeer terecht en zoals ik al aangaf kan ik niet zo goed inhalen dus daar gingen mijn rondetijden weer.

Nu groep 4. Ben ik waarschijnlijk de langzaamste, maar ik heb wel het gevoel dat wanneer ik achter een goeie aan ga en kan zien waar het sneller kan dat ik mijzelf nog heel veel kan verbeteren :Y
In de eerste alinea schrijf je dat je iedereen inhaalt en later schrijf je dat je problemen hebt met inhalen? Inhalen van langzamere rijders gaat altijd ten koste van je tijd, dat geldt ook als je Rossi in MSL in groep 3 laat rijden. Alleen bij Marquez twijfel ik daarover, maar die combineert curling met motorracen :X.

Maar de limieten voor groepsindeling zijn erg duidelijk. Voldoe je daaraan ga je in groep 4 rijden, zo niet oefen dan nog even in groep 3. Daar hoor je op dat moment nog thuis. Het hele paddock zit vol met mensen die niet door kunnen rijden door externe factoren. Als je ziet dat de hekkesluiters in groep 4 het echt niet kunnen bijbenen en jij wel kan je altijd de organisatie erop wijzen om wat te schuiven.
 
Afgelopen weekend nieuwe accu en SR gemonteerd. Start weer perfect!

Het enige merkwaardige is dat het rode lampje van de Fault Indicator nu niet meer geknipperd heeft. Voorheen deed hij dit af en toe. Toeval of zou het vervangen van de accu en de SR ermee te maken kunnen hebben?

Nog meer mensen die deze zondag naar de motorzegening in Grubbenvorst gaan?

:]
 
Afgelopen weekend nieuwe accu en SR gemonteerd. Start weer perfect!

Het enige merkwaardige is dat het rode lampje van de Fault Indicator nu niet meer geknipperd heeft. Voorheen deed hij dit af en toe. Toeval of zou het vervangen van de accu en de SR ermee te maken kunnen hebben?

Nog meer mensen die deze zondag naar de motorzegening in Grubbenvorst gaan?

:]
Ah fijn! Dus een dynamo was niet nodig, gelukkig maar.
 
:^
Als jecweet dat je sneller bent deed je je best vooraan bij groep 3 op te stellen nu in groep 4 maakt het weer weinig uit. En ook daar heb je verschillende tijd, iemand moet toch de minst snelle uit de groep zijn.

Ja dat is zeker waar!

Ik vind het zelf vaak prettiger wanneer ik één van de mindere ben dus (meer rust in de kop) dit zou een mooi seizoen voor mij moeten worden. :]
 
Laatst bewerkt:
Yep. 5 mei voor het eerst groep 3 en omgekeerd schakelen. 1ste sessie maar even achteraan beginnen :]

Ah leuk!
Zien we elkaar vast wel die dag.

Ik heb ooit eens mijn schakelpatroon omgewisseld en sindsdien niet meer terug gegaan. Ook bij de straatmotoren heb ik het sindsdien.

Wel ff opletten totdat het automatisme is zoals Willem aangeeft.

Ik heb ook wel eens de verkeerde kant opgeschakeld, maar gelukkig nooit dusdanig dat die de toerenbegrenzer in knalde. :X

Eenmaal gewend heb ik nooit begrepen waarom dit niet het "standaard" patroon is. Ik zie nameljk geen nadeel.
 
Laatst bewerkt:
In de eerste alinea schrijf je dat je iedereen inhaalt en later schrijf je dat je problemen hebt met inhalen? Inhalen van langzamere rijders gaat altijd ten koste van je tijd, dat geldt ook als je Rossi in MSL in groep 3 laat rijden. Alleen bij Marquez twijfel ik daarover, maar die combineert curling met motorracen :X.

Maar de limieten voor groepsindeling zijn erg duidelijk. Voldoe je daaraan ga je in groep 4 rijden, zo niet oefen dan nog even in groep 3. Daar hoor je op dat moment nog thuis. Het hele paddock zit vol met mensen die niet door kunnen rijden door externe factoren. Als je ziet dat de hekkesluiters in groep 4 het echt niet kunnen bijbenen en jij wel kan je altijd de organisatie erop wijzen om wat te schuiven.



Wat ik schrijf zo is het.
Ik heb moeite met mensen vlot inhalen. Ik wacht vaak te lang tot er een enorme ruimte is terwijl ik andere hem er gewoon direct (netjes) tussen zie pleuren bij een volgende bocht terwijl ik zat na te denken, doe ik het? doe ik het? doe ik het? Neh, ik wacht wel ff tot er meer ruimte is.

Als ik dan nog steeds nagenoeg iedereen van de groep op een 3 of 4tal na toch voorbij ga omdat ik sneller ben dan vind ik dat ik niet in die groep hoor. Zo ga ik mijn tijd nooit goed kunnen verbeteren.

Volgens mijn tijd op Zandvoort 2.08 mag ik in groep 4 rijden. Dat mag volgens MSL vanaf 2.12 op Zandvoort.

Degene met wie ik samen rijd gaf overigens vorig seizoen al aan dat ik mij moest inschrijven in groep 4 omdat ik mijzelf in groep 3 niet meer kon optrekken (op een enkele verdwaalde groep 4 rijder na). Ik wil(de) mijzelf echter geen druk opleggen aangezien ik totaal geen competitiedrang heb, maar na die laatste dag was het mij wel duidelijk.

Filmpie voor de beeldvorming. Links ben ik en rechts is mijn maatje.

Het lijkt vaak wel alsof ik hen direct voorbij ga, maar dat komt omdat ik dan heel veel ruimte heb. Zodra mijn maat (die expres achter mij bleef om te filmen) mij voorbij gaat dan kan je zien wat ik bedoel met hoe andere inhalen.

Direct op de goede lijn, goed aanremmen en weg accelereren.

Degene bij de start die mij voor laat gaan op de grijze CBR met oranje voorspatbord is Oliekan op MF.
Mijn snelste tijd die dag reed ik achter (samen met) hem aan toen wij vooraan waren gestart en ff paar rondes de ruimte hadden.

Dat was sessie 4 waar ik 2.08 reed en hij 2.07 (zijn snelste tijd tot dat moment). Hij is sessie 5 als race gaan doen (ik als vrij rijden) waar hij uiteindelijk 2.04 reed (en 2e of 3e werd). De progressie!! :)

Alles bij elkaar genoeg reden voor mij om lekker in groep 4 te gaan knallen dit seizoen. Ik moet er immers nog 8 seconden af zien te rijden om mijn doelstelling van dit seizoen op Zandvoort te halen. :]
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend nieuwe accu en SR gemonteerd. Start weer perfect!

Het enige merkwaardige is dat het rode lampje van de Fault Indicator nu niet meer geknipperd heeft. Voorheen deed hij dit af en toe. Toeval of zou het vervangen van de accu en de SR ermee te maken kunnen hebben?

Nog meer mensen die deze zondag naar de motorzegening in Grubbenvorst gaan?

:]

Deze hoort toch niet te knipperen? Of bedoel je dat die helemaal niet meer oplicht?

Bij mij brandt deze constant wanneer ik mijn contact inschakel en zodra de motor gestart is gaat die uit.

Het lampje van de startonderbreking knippert wel.
 
Je voldoet blijkbaar ruim aan de groepslimiet. Klinkt alsof je prima naar groep 4 kan. Er zijn er genoeg die nog niet aan de limiet voldoen en de stap al maken onder het mom dat de rest ze ophoudt waarna het rijdende chicanes worden in een groep hoger. Laatste circuitdag van 2017 waren er in groep 4 op Assen nog mensen die 2:06-2:10 reden :?. Je schrikt je kapot als je het snelheidsverschil verkeerd inschat.

Begrijp je frustratie wel, het is de voornaamste reden waarom ik ben gaan racen. Dan kan je wel doorrijden want als je nog wat snelheid vindt zal je in groep 4 weer tegen hetzelfde aanlopen.

Heb even vluchtig naar je filmpje gekeken maar inhalen gaat je imho niet verkeerd af. Dit soort zaken komt vanzelf naarmate je meer ervaren wordt. Uiteindelijk is het een trackday en zeker in groep 3 kan je er niet vanuit gaan dat de andere voorspelbaar en stabiel rijden. Af en toe wat geduld hebben is zo slecht nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Je voldoet blijkbaar ruim aan de groepslimiet. Klinkt alsof je prima naar groep 4 kan. Er zijn er genoeg die nog niet aan de limiet voldoen en de stap al maken onder het mom dat de rest ze ophoudt waarna het rijdende chicanes worden in een groep hoger. Laatste circuitdag van 2017 waren er in groep 4 op Assen nog mensen die 2:06-2:10 reden :?. Je schrikt je kapot als je het snelheidsverschil verkeerd inschat.

Begrijp je frustratie wel, het is de voornaamste reden waarom ik ben gaan racen. Dan kan je wel doorrijden want als je nog wat snelheid vindt zal je in groep 4 weer tegen hetzelfde aanlopen.

Heb even vluchtig naar je filmpje gekeken maar inhalen gaat je imho niet verkeerd af. Dit soort zaken komt vanzelf naarmate je meer ervaren wordt. Uiteindelijk is het een trackday en zeker in groep 3 kan je er niet vanuit gaan dat de andere voorspelbaar en stabiel rijden. Af en toe wat geduld hebben is zo slecht nog niet.

Nou thanks, ik ben benieuwd.

Ik vind het wel opvallend wat je zegt over het racen. Zo heb ik er nog niet tegenaan gekeken.
Ik denk altijd dat mensen gaan racen omdat ze competitie willen hebben. Vrij rijden is toch rijden in je uppie (ook al rij je met andere tegelijk).

Meedoen omdat iedereen dan ongeveer hetzelfde niveau heeft heb ik nog niet bij stilgestaan.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog even naar Termaat geweest, mijn huidige laarzen waren na 8 jaar helemaal op, zat bijna geen zool meer onder, en mijn handschoenen waren na 1,5 jaar en 30dkm ook niet helemaal fris meer. Prima voor als reservesetje dat wel. :P

Handschoenen was een makkelijke keuze, ik wilde een langer manchet en vanwege mijn verrotte pink een brug op die vingers, Alpinestars heeft niet lang geleden de SP8 een update gegeven met de V2 die aan mijn eisen voldeed:
2018-04-12-20.14.06-Custom.jpg

De laarzen was wat lastiger, smalle hiel en enkels en vooraan loopt het wat breder uit. Ik wilde ook absoluut een laars met een enkelbrace en een beetje luchtdoorlatend is wel fijn in de zomer. Al vanalles geprobeerd gehad en gisteren dan een setje van Sidi geprobeerd, maar uiteindelijk op de Alpinestars S-MX 6 uitgekomen. :)
2018-04-13-11.16.02-Custom-e1523611425845-450x600.jpg

Nog twee foto's op de Posbank gisteren met een kameraad:
2018-04-12-18.05.55-Medium.jpg

2018-04-12-18.06.53-Medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog even naar Termaat geweest, mijn huidige laarzen waren na 8 jaar helemaal op, zat bijna geen zool meer onder, en mijn handschoenen waren na 1,5 jaar en 30dkm ook niet helemaal fris meer. Prima voor als reservesetje dat wel. :P

Handschoenen was een makkelijke keuze, ik wilde een langer manchet en vanwege mijn verrotte pink een brug op die vingers, Alpinestars heeft niet lang geleden de SP8 een update gegeven met de V2 die aan mijn eisen voldeed:
[afbeelding]
De laarzen was wat lastiger, smalle hiel en enkels en vooraan loopt het wat breder uit. Ik wilde ook absoluut een laars met een enkelbrace en een beetje luchtdoorlatend is wel fijn in de zomer. Al vanalles geprobeerd gehad en gisteren dan een setje van Sidi geprobeerd, maar uiteindelijk op de Alpinestars S-MX 6 uitgekomen. :)
[afbeelding]
Nog twee foto's op de Posbank gisteren met een kameraad:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi spul Johan :Y . Ik heb de S-mx S ook in zwart/wit sinds eind vorig seizoen, bevallen erg goed :t
 
Gisteren nog even naar Termaat geweest, mijn huidige laarzen waren na 8 jaar helemaal op, zat bijna geen zool meer onder, en mijn handschoenen waren na 1,5 jaar en 30dkm ook niet helemaal fris meer. Prima voor als reservesetje dat wel. :P

Handschoenen was een makkelijke keuze, ik wilde een langer manchet en vanwege mijn verrotte pink een brug op die vingers, Alpinestars heeft niet lang geleden de SP8 een update gegeven met de V2 die aan mijn eisen voldeed:
[afbeelding]
De laarzen was wat lastiger, smalle hiel en enkels en vooraan loopt het wat breder uit. Ik wilde ook absoluut een laars met een enkelbrace en een beetje luchtdoorlatend is wel fijn in de zomer. Al vanalles geprobeerd gehad en gisteren dan een setje van Sidi geprobeerd, maar uiteindelijk op de Alpinestars S-MX 6 uitgekomen. :)
[afbeelding]
Nog twee foto's op de Posbank gisteren met een kameraad:
[afbeelding]
[afbeelding]
Was het niet druk daar met fietsers en wandelaars?
 
Laatst bewerkt:
He-le-maal niks! Heerlijk rustig en lekker door kunnen rijden. Was ook tegen etenstijd dat we daar overheen gingen. 1 groepje motorrijders gespot die ons tegemoet kwamen en dat was het. :)
Mooi spul Johan :Y . Ik heb de S-mx S ook in zwart/wit sinds eind vorig seizoen, bevallen erg goed :t
Klinkt goed! Kameraad heeft ze ook en erg tevreden. :)
 
Spanningsregelaar! Denk ik als eerste.

Dat is een Honda regelaar bij de K6 :N
hoewel er bij geen van mijn Honda's ooit een spanningsregelaar kapot is gegaan

Kapotte dynamo heb ik ook al eens gezien bij de K6 (samen met de regelaar).

En door deze defecten gingen ook bij deze fietsen de accu's kapot. Zo begonnen de speurtochten. -O-

Nameten van de regelaar is simpel klusje. Dynamo eigenlijk ook. Trek er een uurtje voor uit dan heb je het ruim genomen.
Opletten bij de dynamo dat er wat olie uit kan komen. En je motor niet gaan verplaatsen als de deksel er niet op zit.

Ik heb iemand uitgelachen die een oliespoor in zijn tuin gecreëerd had. :9

Succes!


Dit ken ik. Had net 2 dagen mijn motor en spqnmingsregelaar ging stuk. Onder garantie vervangen. Tijdje later motor laten afstellen bij hoegee. Toen ging einde van de dag de dynamo stuk :+ + accu
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan