Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha ja precies, nee een hugger zal echt wel veel schelen iig! Keer naar kijken, wil eigenlijk ook nog een zadeltas, maar motorpotje is behoorlijk op voor nu. :+

Wel weer veel plezier gehad van de Yamaha handvatverwarming!
 
Afgelopen vrijdag op Assen gereden. Ging wel aardig, nog erg wennen zo'n hoogtoerig ding :9
Wat ik miste was de shiftlight, die deed het niet. Kan deze aan en uit gezet worden of zo, of zou ie stuk zijn? Heb geen instructieboekje :')
De motor pakte ook niet lekker op van gas dicht naar helemaal open. Zijn er aanbevolen ecu programmeer adressen of is een powercommander handiger?
 
Afgelopen vrijdag op Assen gereden. Ging wel aardig, nog erg wennen zo'n hoogtoerig ding :9
Wat ik miste was de shiftlight, die deed het niet. Kan deze aan en uit gezet worden of zo, of zou ie stuk zijn? Heb geen instructieboekje :')
De motor pakte ook niet lekker op van gas dicht naar helemaal open. Zijn er aanbevolen ecu programmeer adressen of is een powercommander handiger?

Ja is in te stellen (afhankelijk van welk jaar je hebt tenminste), even een manual downloaden.
 
Afgelopen vrijdag op Assen gereden. Ging wel aardig, nog erg wennen zo'n hoogtoerig ding :9
Wat ik miste was de shiftlight, die deed het niet. Kan deze aan en uit gezet worden of zo, of zou ie stuk zijn? Heb geen instructieboekje :')
Filmpje shiftlight
De motor pakte ook niet lekker op van gas dicht naar helemaal open. Zijn er aanbevolen ecu programmeer adressen of is een powercommander handiger?


Een ECU van een K4 K5 kan je niet aanpassen is te oud.Een powercommander is handiger en goed genoeg en je kan hem later dan ook weer doorverkopen.

Alleen dat slecht oppakken kan ik niet thuis brengen bij een K4 K5 750 ? Mijn ervaring is anders.

Heb nu wel een powercommander erop zitten puur gedaan voor de quick-shifter en is wat sneller erdoor.
 
Thx voor het filmpje.
Is een k6, maar zal niet veel uitmaken?
Er zit een Shark pijpie onder en de cat is weg. Denk dat de vorige eigenaar zich verder niet druk heeft gemaakt om de afstelling. Wil 'm sowieso op een bank zetten om het brandstof/lucht mengsel te laten controleren.
 
Thx voor het filmpje.
Is een k6, maar zal niet veel uitmaken?
Er zit een Shark pijpie onder en de cat is weg. Denk dat de vorige eigenaar zich verder niet druk heeft gemaakt om de afstelling. Wil 'm sowieso op een bank zetten om het brandstof/lucht mengsel te laten controleren.


Er staan ook K6 films op youtupe ff google erop.

Als je een powercommander koopt voor jou model komt alles goed.Ik heb op de mijn K4 het model K6-7 PC3 ( de nieuwe) zitten wat allemaal past.Voor de k6 en verder zit er speciale lamba module of iets dergelijks Tegenwoordig heb je enkel maar de PC5.

De jouwe kan je idd laten flashen a 500 euro of meer hangt af vh meerwerk.Zou mooi een PC5 nemen.Kan je altijd zelf aanpassen of het laten doen.En daarna weer verkopen.
 
Laatst bewerkt:
De k6 / k7 kan het gas " aan / uit" effect hebben.

Geeft die opeens 0 gas en opeens een dot gas bij ipv smooth opbouwen. Heel irritant in een bocht bijvoorbeeld

Als je dat bedoelt dan krijg je dat niet weg met afstellen van de afr. Heeft met de tps te maken.

Is wel te fixen in de dealer mode als het goed is. Ff googlen naar tps en dealer mode.
 
Laatst bewerkt:
Er is daarnaast best veel beschikbaar mbt afstellen van de ecu voor de k6.

Ik zou voor dit type zeker een Woolrich racing pakket overwegen.
 
De k6 / k7 kan het gas " aan / uit" effect hebben.

Geeft die opeens 0 gas en opeens een dot gas bij ipv smooth opbouwen. Heel irritant in een bocht bijvoorbeeld

Als je dat bedoelt dan krijg je dat niet weg met afstellen van de afr. Heeft met de tps te maken.

Is wel te fixen in de dealer mode als het goed is. Ff googlen naar tps en dealer mode.


Met een powercommander is dit ook aan te passen de tps en gasklep.
 
Afgelopen vrijdag op Assen gereden. Ging wel aardig, nog erg wennen zo'n hoogtoerig ding :9
Wat ik miste was de shiftlight, die deed het niet. Kan deze aan en uit gezet worden of zo, of zou ie stuk zijn? Heb geen instructieboekje :')
De motor pakte ook niet lekker op van gas dicht naar helemaal open. Zijn er aanbevolen ecu programmeer adressen of is een powercommander handiger?
1 van de 2 linker knopjes op dasboard ingedrukt houden en contact daarna aanzetten. Dan kan je met 1 van de 2 door menu scrollen. Instellen van toerental, flits lamp of constant en felheid van de lamp kan ingesteld worden. Ik noet dit altijd na de winter doen omdat ik de accu er uit haal. Ik moet ook altijd 1 van de 2 even proberen . Maar knop ingedrukt houden als je het contact daarna op on zet
 
Met een powercommander is dit ook aan te passen de tps en gasklep.

Weet jij dit zeker (dat je daarmee dit probleem oplost)? Ik heb daar nog nooit een voorbeeld van gezien namelijk.


Dit is hoe je het afstelt en voor zover ik weet de enige juiste manier.

Staat dit goed ga je pas met een PC of iets aan de gang, want anders borduurt die enkel voort op de onjuiste afstelling.

Goed, ik weet ook niet alles :)
 
Laatst bewerkt:
1 van de 2 linker knopjes op dasboard ingedrukt houden en contact daarna aanzetten. Dan kan je met 1 van de 2 door menu scrollen. Instellen van toerental, flits lamp of constant en felheid van de lamp kan ingesteld worden. Ik noet dit altijd na de winter doen omdat ik de accu er uit haal. Ik moet ook altijd 1 van de 2 even proberen . Maar knop ingedrukt houden als je het contact daarna op on zet

:^

Anders ff user manual Googlen.

Daar word je ook meteen uitgelegd hoe de gashendel werkt voor het geval je dit nog niet wist. _O- _O-
 
Weet jij dit zeker (dat je daarmee dit probleem oplost)? Ik heb daar nog nooit een voorbeeld van gezien namelijk.

Wat is zeker ik ga mijn kloten er niet om verwedden :+ Wat ik zie in mijn PC file map zie en ook weet van tuners is dat zij deze stand kunnen aanpassen.
 
Filmpje shiftlight
ECU van een K4 K5 kan je niet aanpassen is te oud.Een powercommander is handiger en goed genoeg en je kan hem later dan ook weer doorverkopen.

Alleen dat slecht oppakken kan ik niet thuis brengen bij een K4 K5 750 ? Mijn ervaring is anders.

Heb nu wel een powercommander erop zitten puur gedaan voor de quick-shifter en is wat sneller erdoor.

Kan wel degelijk. Yoshibox. Alleen ben je beperkt in instelgebieden laag-midden-hoog.
 
Vandaag ging het weer lekker in de regen, iets te lekker.
Sessie 3 2:14 in de zeikende regen, snelste tijd.
Sessie 4 2:08 op sterk drogende baan, tot ik na code 60 te gretig was en bij Mandeveen de grindbak in schoof.
Sessie 5 niet gereden door niet dovend olie lampje wat nu wel weer opgelost is...

Op naar morgen, al ben ik benieuwd hoe ik op sta, voel mijn onder rug en linkerboven been behoorlijk.
 
Vandaag ging het weer lekker in de regen, iets te lekker.
Sessie 3 2:14 in de zeikende regen, snelste tijd.
Sessie 4 2:08 op sterk drogende baan, tot ik na code 60 te gretig was en bij Mandeveen de grindbak in schoof.
Sessie 5 niet gereden door niet dovend olie lampje wat nu wel weer opgelost is...

Op naar morgen, al ben ik benieuwd hoe ik op sta, voel mijn onder rug en linkerboven been behoorlijk.


Oei da's minder Roy hopelijk niet al teveel schade aan de bike.Jij zelf morgen denk ik behoorlijk brak ?

Succes voor morgen en doe het rustiger aan tis pas de eerste race ;)
 
De k6 / k7 kan het gas " aan / uit" effect hebben.

Geeft die opeens 0 gas en opeens een dot gas bij ipv smooth opbouwen. Heel irritant in een bocht bijvoorbeeld

Als je dat bedoelt dan krijg je dat niet weg met afstellen van de afr. Heeft met de tps te maken.

Is wel te fixen in de dealer mode als het goed is. Ff googlen naar tps en dealer mode.

Ik ben in de overtuiging dat de TPS afstellen alleen een pleister is die de wond verbergt
Ik vermoed dat het te maken heeft met de communicatie tussen ECU en Gearindicator
Daar ik nooit mijn TPS heb laten afstellen, maar het probleem had totdat ik het schakelcontact voor de gear indicator, die zich bevind achter het voortandwiel, liet vervangen
Nu deze weer begint te verslijten, begin ik ook weer het aan/uit effect weer terug te krijgen
Waarschijnlijk krijgt de ECU niet een goed signaal door OF de aansturing in de ECU is gewoon prut en verkloot daarmee het FI sysyteem
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ging het weer lekker in de regen, iets te lekker.
Sessie 3 2:14 in de zeikende regen, snelste tijd.
Sessie 4 2:08 op sterk drogende baan, tot ik na code 60 te gretig was en bij Mandeveen de grindbak in schoof.
Sessie 5 niet gereden door niet dovend olie lampje wat nu wel weer opgelost is...

Op naar morgen, al ben ik benieuwd hoe ik op sta, voel mijn onder rug en linkerboven been behoorlijk.
He shit!!

Succes vandaag. Ook vandaag niet erg droog....
 
Ik ben in de overtuiging dat de TPS afstellen alleen een pleister is die de wond verbergt
Ik vermoed dat het te maken heeft met de communicatie tussen ECU en Gearindicator
Daar ik nooit mijn TPS heb laten afstellen, maar het probleem had totdat ik het schakelcontact voor de gear indicator, die zich bevind achter het voortandwiel, liet vervangen
Nu deze weer begint te verslijten, begin ik ook weer het aan/uit effect weer terug te krijgen
Waarschijnlijk krijgt de ECU niet een goed signaal door OF de aansturing in de ECU is gewoon prut en verkloot daarmee het FI sysyteem

Geen idee, maar schijnbaar kan je dit ook al instellen op een K1 ofzo en die had geen gear indicator. Er staan ook fimpjes van oudere GSXR modellen op youtube en het werkt bij allemaal hetzelfde.

Voor zover ik het begrepen heb is het de sensor zelf. Zoals je op het filmpje kan zien stel je deze "mechanisch" in waardoor die op het display aangeeft welke waarde die heeft. Het streepje moet in het midden staan.

Door aan de juiste schroef te draaien verplaatst het streepje en de afstelling. Ik kan mij voorstellen dat dit vanzelf gebeurd met de tijd (trillingen e.d.) als het eenmaal is gaan verschuiven waardoor het met de tijd weer verkeerd staat.

Ik heb nog niemand zien melden dat het streepje op het display in het midden staat en dat het effect er nog steeds was (wel andersom, ook in mijn naaste omgeving).

Je kan altijd kijken wat jouw motor zegt :)

Ik had het bij mijn K6 ook enorm. Nooit er uit gekregen omdat ik hiermee niet bekend was. Twee keer naar Hoegee gegaan er voor en die wist dit schijnbaar ook niet, want het enige wat hij deed was afstellen (meneer Hoegee zelf) en zich afvragen waarom ik dit had.

Goed, dat was wel in 2008! Dus toen was het wellicht vrij nieuw. Volgens mij hebben andere generaties er nooit zo extreem veel last van gehad.

Bij mijn K6 was het in ieder geval genoeg om ervoor te zorgen dat ik om een bepaald toerengebied heen ging schakelen. Of maar terug naar de 1 of naar de 3, omdat ik in z'n 2 precies in dat gebied zat met de snelheid waarmee je een langzaam bochtje pakte.

Mijn K8 heeft er vooralsnog helemaal geen last van. Ook niet een klein beetje.
Wel een aardig kapotte gear indicator sensor inmiddels, maar dat geloof ik wel. Die fixen we nog wel eens :)
 
Laatst bewerkt:
Wat is zeker ik ga mijn kloten er niet om verwedden :+ Wat ik zie in mijn PC file map zie en ook weet van tuners is dat zij deze stand kunnen aanpassen.

De AFR stel je in dmv het meten van onder andere het toerental en de gas stand. Een wideband controller meet onder andere deze waardes (naast bijvoorbeeld de uitlaatgassen) en geeft deze informatie weer.

Aan de hand van deze informatie kan je in een module of ecu weer instellen waar er benzine bij moet en waar niet. De module moet dus ook iets kunnen mbt de gas stand, want als die het niet zelf kan berekenen of als je het niet exact kan invoeren dan laat die bijvoorbeeld voor 100% gas stand inspuiten bij 3000 rpm terwijl je maar 40% gas open hebt. Daarom zit er zo iets in bijvoorbeeld een Power Commander.


Dat je iets mbt de TPS kan instellen betekent dan weer niet direct dat je daarmee dat "synchronisatie probleempje' oplost van de TPS sensor.

Nu betekent het ook niet dat dit per definitie niet kan. Ik ben het echter nooit tegen gekomen nog als oplossing voor dit probleem.

Ik kan mij wel voorstellen dat je met een ECU flash het kan aanpassen, omdat je dan de ecu kan vertellen dat wanneer de sensor zegt "ik sta op 0" dat je de ecu kan programmeren als "hij staat niet op 0, dus doe maar 10%". Dit kan niet in een PC. Die neemt over wat de TPS zegt en als die het fout zegt dan neemt die het foutief over.

Maar dit zou een tuner moeten bevestigen \ ontkrachten. Dat is ook maar wat ik mij inbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit weekend richting Sauerland. Iemand nog tips of aanbevelingen mbt de route of de bezienswaardigheden daar?
Zoals het er nu uitziet wordt het komend weekend 20 graden daar, dus heerlijk weer om te rijden!

Groetjes :]
 
Sauerland, zoveel moois daar! Kastelen, kroegjes, eettentjes, bezienswaardigheden, eindeloos!

Iig lekker genieten, heel veel plezier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan