Green Gooner
MF veteraan
~
Goedenavond mensen!
tijdje geleden stelde ik hier de vraag of er nog zwakke punten aan een K2 waren. Aantal van jullie gaven mij wat info. Ik zal jullie even updaten.
Wezen kijken bij de 750 K2 waar ik een link van had neergezet. Motor was zeker netjes maar ik ben gewoon een enorme zeikerd. Zo zat er hier en daar een dingetje, wat ook zeker mag bij een gebruikte, maar het stond me niet aan. Wat achteraf gezien ook meespeelde was dat ik eigenlijk het model al verouderd vond. En een k4/k5 gewoon vele malen mooier vind. Tevens stond er bij het bedrijf een 600 k4, maar daar zaten naar mijn zin echt veel meer lak beschadigingen op , en vond de prijsvraag niet in verhouding staan.
Wel had ik al een tijd via MP een 750 k4 op het oog. Deze werd eerst fors in prijs verlaagd en lag daarmee net iets boven het door mij gestelde budget. Maar goed, het k4 model, een 750 en als je de advertentie en de foto's mag geloven, heel erg netjes. Bellen en sms geen reactie, telefonisch was meneer ook lastig te bereiken volgens de advertentie.
Vervolgens werd de motor weer grof in prijs verhoogd. Ik een e-mail gestuurd, dat ik oprecht geïnteresseerd was en waarom de prijs was verhoogd. Is er iets aan de motor gedaan waardoor de prijs is veranderd. Het antwoord was, er is niks aan gedaan, de motor is gewoon in nieuwstaat, en ik weet niet of ik hem wil verkopen. Na wat heen en weer gemaild te hebben zijn we op een prijs uitgekomen waarvoor ik mocht komen kijken. En meneer ook gezegd als de motor zo netjes is als jij beweerd dan hebben we het nergens meer over.
Twee weken geleden naar Groningen gereden, daar aangekomen, rondje erom heen gelopen, ja deze is nog echt serieus heel netjes. Aan alles was te zien hier is zuinig mee omgesprongen. De jongens zijn stiefvader had een eigen garagebedrijf waar de motor in een aparte ruimte stond bij de motorfietsen van zijn stiefpa. Die was ook een liefhebber in hart en nieren met 2 enduro's, een supermotard, 2 racers en een tourfiets. Alles binnen warm onder een hoes. Dit schept een goed gevoel. Klein stukje gereden op de motor en alles voelde gewoon goed. Geld geregeld, overschrijven en in de bus laden!
Ik mag me dus trotse eigenaar van een GSXR noemen!
Gisteren me eerste kilometers gereden, en wat voelt dit goed, stuurt enorm goed, en loopt heel flink door. Maar gewoon rustig aan wennen, want wil er langer plezier van hebben. Na terugkomst alles goed afgespoten in ieder hoekje en gaatje, gewassen, nagespoeld, gedroogd en de ketting gelijk weer in het vet gezet. Kon niet meer wachten om er op te rijden.
Ieder nog bedankt voor de feedback hier![/quote
Veel plezier met de Gixxer. Mooie weer komt er alweer aan.